Od stilskih varijacija, pa da kurioziteta koji su definisali određene kolekcije, nova sezona će nam dati obilje razloga da joj se radujemo i s nestrpljenjem iščekujemo.
10 futurističkih momenata koji su definisali modu
Pozivnica kupljena na eBayu
Rad gruzijskog kreatora Demne Gvasalije za kuću Balenciaga neretko je komentar na društvo u kom živimo. Samim tim, ne čudi ikonografija koju je on napravio, kao satiru na svakodnevicu koja je previše definisana različitim brendovima. Samim tim, kao pozivnicu za osam stotina zvanica na njegovu reviju, za kolekciju jesen-zima 2024/2025, on je lično odabrao po jedan artikal koji je kupljen na platformi za online kupovinu eBay.
Osam decenija kasnije
Od svih kreativnih direktora koji su radili za kuću Christian Dior, Marc Bohan imao je najdužu vladavinu. U susret novim tendencijama i mladalačkim pokretima šezdesetih, on je 1964. godine predstavio liniju imenovanu Miss Dior, i kao što joj ime govori, namenjena je mlađoj populaciji. Osamdeset godina kasnije, Maria Grazia Chiuri odala je počast Bohanu (čiji joj je rad česta inspiracija i kao sastavne elemente jesenje kolekcije uvrstila ispise Gospođica Dior na sakoima i kaputima. Tendencija je da je u svetu publika koja preferira luksuz sve mlađa, pa ovaj potez podmlađivanja savršeno ima smisla.
Novi počeci za modne brendove i dizajnere
Modna kuća Chloé započela je novo poglavlje sa kreativnom direktorkom Chemenom Kamali, koja je nakon dugogodišnjeg rada za Saint Laurent došla u Chloé, gde je inače pre dve decenije radila kao stažista. Sean McGirr preuzeo je kreativno čelo londonske kuće Alexander McQueen, dok je Adrian Appiolaza postao glavni dizajner brenda Moschino. Milanska kuća Tod’s takođe je dobila novog glavnog čoveka. Matteo Tamburini postao je kreativni direktor ove renomirane kuće poznate po minimalizmu.
Peto čulo
Modne prezentacije imaju za cilj da odećom, lokacijom, odabirom modela i scenografijom predstave ideju kreativnog direktora. Anthony Vaccarello, koji dugi niz godina uspešno radi za kuću Saint Laurent, otišao je korak dalje i uvrstio miris kao način komunikacije sa posetiocima. Svi prisutni su pored kolekcije mogli da uživaju u opojnim notama parfema Opium koji je nastao 1977. godine.
Revija na društvenim mrežama
Modna industrija i revije koje se održavaju postale su spektakl za sebe, koji se upravo bavi prikupljanjem publiciteta na društvenim kanalima komunikacije. Sestre Olsen predstavile su jesenju kolekciju brenda The Row sa ultimatumom za sve prisutne da ne koriste mobilne telefone.
Dizajnerka na štakama
Naklon na kraju revije predstavlja znak zahvalnosti dizajnera svim prisutnima, ali i manir da bude primećen, kao idejni tvorac cele kolekcije. Victoria Beckham predstavila je kolekciju savršeno ukrojenih odela, a naklon na kraju revije nije izostao uprkos činjenici da je britanska dizajnerka imala povredu stopala i da je svoj zasluženi aplauz primila na štakama. Da ironija bude veća i njen suprug je imao sličnu povredu 2002. godine, kada je trebalo da predvodi Englesku na svetskom prvenstvu.
Završetak jedne uspešne karijere
Dries Van Noten svoju poslednju kolekciju nazvao je Žena koja seče sopstvene šiške. Za njega je ovo simbol ženske odvažnosti i želje da samostalno kreira pravila. Za četrdeset godina koliko se bavio modnim stvaralaštvom, Dries Van Noten je bio poznatiji po kreiranju stila, pre nego modnih tendencija. Bez obzira da li je to uklapanje na prvi pogled neuklopivog, Van Noten je ostavio romantični prizvuk i poetiku mode koja nema vremensku odrednicu. Uvek relevantna i promišljena, njegova estetika će nedostajati modnom svetu.
Godina modnih jubileja
Kaže se s punim pravom da je modna industrija postala dinamična i za nemali broj dizajnera prolazna. Međutim, ima onih koji se opiru tim normama. Nicolas Ghesquiere jesenjom kolekcijom obeležio je deset godina na čelu ženske divizije kuće Louis Vuitton. Joseph Altuzarra proslavio je deceniju i po od osnivanja svog brenda, dok je Isabel Marant obeležila duplo više godina na čelu njenog brenda, kao i američki kreator Rick Owens. Marc Jacobs navršio je dve decenije kako je osnovao sopstveni brend. U modnom svetu ipak postoje kreatori čija vizija uspeva da opstane dugi niz godina. Dugovečnost je ipak u modi.
Žena za sva vremena
Kao nadahnuće za jesenju kolekciju, Olivier Rousteing pronašao je u rodnom gradu Bordou. On se prisećao kišnog mantila svoje majke Lydije Rousteing, kao i ćebadi za piknike sa gingam printom. Najnovija kolekcija kuće Balmain predstavlja odu jednom gradu, a interpretirana je na pažljiv i uviđavan način prema simbolima tog grada. Pored toga, kolekcija je ponajviše definisana odabirom modela. Rousteing se odlučio da uvrsti što je više moguće modela starijih generacija. Kako je sam naveo, kroz svaku reviju dešava se da se ponavljaju isti modeli, koji ispunjavaju određene kriterijume. Zašto ne promeniti to i kao aktere revija uvrstiti žene svih godina, koje će na sebi svojstven način predstaviti kolekciju. Nadamo se da će ostali dizajneri pratiti ovu tendenciju
Putovanje u Dovil
Kada je radila na jesenjoj kolekciji za kuću Chanel, Virginie Viard je imala na umu dve vremenske epohe 20. veka, koje su bile značajne po slobodnom duhu i rušenju konvencija. Coco Chanel je početkom dvadesetih izazvala revoluciju time što je menjala kanone ženskog odevanja, a sedamdesete su za Viardovu značajne po liku Davida Bowieja, koji je postao vizionar u odevanju, ali i rušenju predrasuda o muškoj pojavi u društvu. Iako je revija bila u Parizu, scenografija nas je podsetila na šetalište plaže u Dovilu, gradu koji je za Coco Chanel bio od posebnog značaja.
Foto: Profimedia