Cool For The Summer: Jelena Gavrilović u Nike komadima koje nosimo ovog leta

Najsenzualniji letnji komadi dobijaju novu dimenziju kada ih nosi žena sa stavom.

Bodi NIKE. Prstenje SANDA DESIGN. Naočare za sunce PERSOL

Za nekoga ko je veći deo karijere stiliste proveo odevajući modele, rad sa javnom ličnosti iliti slavnom osobom predstavlja uvek jednačinu sa više nepoznatih. Međutim, kada ta osoba ima istinsku želju da zaroni u svet mode i da iskusi projekat kao što je snimanje naslovne strane, za mene je to velika satisfakcija koja rezultuje međusobnom razmenom ideja i planiranje ka stvaranju slike koja će ostati iza nas. Upravo je to slučaj bio sa Jelenom Gavrilović. Glumica je svoju predanost poslu pokazala u ulozi senzualne žene koja prkosi julskom suncu i u oldtajmeru se zaputila u avanturu. Ona je svoja, dosledna sebi i nikome drugom.

Haljina KHAITE. Salonke LE SILLA. Čarape CALZEDONIA. Ogrlica vlasništvo stiliste

Šta je po vama istinska privilegija bavljenja glumom? Bavljenje glumom samo po sebi jeste privilegija, ja se uvek šalim da sam zaista srećna da radim posao koji volim i da za to budem plaćena. Međutim, suštinska privilegija dolazi s godinama kada je glumac u situaciji da bira uloge, traži nešto što ga ispunjava i omogućava da istražuje nepoznate dubine. Konstantno istraživanje sebe samog, ali i mogućnost da glumac bude neko sasvim drugačiji od onog što je u prirodi, bude šta god poželi, sakrije sam od sebe i da se u tome oseća dobro predstavlja najveću privilegiju bavljenja ovim poslom.

Kako se osoba transformiše u lik? Da li je to proces koji s vremenom postaje refleksni ili pak iziskuje kontempliranje i stvaranje narativa u službi imaginarne osobe? To je kompleksan proces o čemu svedoče brojne glumačke škole koje nas uče kako to da postignemo. Kada je glumcu dodeljena ili ponuđena uloga, prvo šta treba da se zapita jeste da li je to nešto što glumac može da iznese i da se uopšte vidi u toj transformaciji. Ja lično volim kada dobijem role koje su različite od onog što ja jesam jer tada mogu da napravim još veću transformaciju. S vremenom proces ne postaje refleksni, jer transformacija iziskuje konstantno učenje novih veština koji taj lik traži. Usput se dešava stalno učenje i istraživanje kako biti neko drugi. Proces je dosta introspektivan i započinje sa traženjem zrna zajedničkih karakteristika sa likom, da bi se iz toga on izgradio. To je dobar početak transformacije u tu osobu. Ja bih lično volela da su reditelji na našim prostorima malo više avanturističkog duha. Mnogo je lepše dobiti rolu koja od tebe iziskuje veliku mentalnu, ali i fizičku transformaciju, da bi postali ta osoba.

Bodi NIKE. Salonke LE SILLA. Prstenje SANDA DESIGN. Naočare za sunce PERSOL 

Na koje sve načine hranite kreativno biće? Koliko je svestranost bitna kao aspekt u oblikovanju jednog glumca ili pevača? Gluma jeste moja profesija, a pevanje je moj hobi, pa je ta svestranost omogućila da kada nema posla u glumi da kroz muziku dobijem ono što je meni neophodno da nahranim svoje kreativno biće. Glumci su u glavnom svestrani i imaju više talenata kako bi dodatno dobro istraživali likove koje glume. Ja se uvek trudim da nešto radim, nisam od onih koji mogu da odmaraju ako ne rade. Ukoliko bih morala opet da biram, iznova bih odabrala da glumim, ali nikad ne bih mogla bez muzike.

Moda u stranim produkcijama je postala sastavni deo pojave glumca/izvođača. Kakva je situacija kod nas što se tiče odnosa glumaca prema modi? Da li je prihvatana ili negirana? Moda je postala sastavni deo radnje filma, stila i imidža. Dizajneri ili brendovi koji se suptilno pojavljuju u filmovima dodatno određuju lik. Kod nas to još uvek dolazi na mala vrata. Ja sam oduvek smatrala da način na koji se dolazi na premijeru reflektuje lični odnos prema poslu. Treba pratiti svetske trendove, a naši glumci to veoma uspešno rade kada gostuju na stranim festivalima i premijerama, ali lokalno to još nije zaživelo. Ja modu lično volim i za mene je to dodatni način kreativne ekspresije, tako da nisu to samo muzika i gluma. To je stav i odnos prema poslu i bilo bi lepo da zaživi na pravi način, kako to čine velike produkcije. Radujem se tome unapred.

Top i patike NIKE. Pantalone RICK OWENS. Ogrlica MAX MARA. Prstenje SANDA DESIGN. 

Na koji način se vaš osećaj za lepo i estetiku menja sa godinama? Sve što sam starija volim svedenije stvari. Svaka dekada sa sobom nosi određeni manir, a s obzirom da modu pratim i družim se sa ljudima koji se modom bave, i oni u dobroj meri utiču na mene i moje poimanje onog što je lepo.

Po vašem mišljenju, šta je problematika starenja za glumca? Da li godine donose nove vidike i prostor za nove glumačke poduhvate ili su pak nekim delom žal za određenim rolama kojim je nemoguće se vratiti? Starenje je sasvim prirodan, ali kompleksan proces pre svega za glumice iz prostog razloga jer je literatura bila više naklonjena muškim ulogama. Pojavljuje se jaz od četrdesete godine, kada je glumici nemoguće dodeliti role mlade osobe, a ni da pripada starijoj generaciji. Godine itekako nose prostore za nove poduhvate, pogotovo što je neke karakterne uloge moguće igrati isključivo u određenim godinama. Ne mogu biti neiskrena da kažem da za određenim ulogama ne žalim, ali se radujem onim koje dolaze.

Košulja i helanke NIKE. Salonke LE SILLA. Prstenje SANDA DESIGN. Naočare za sunce PERSOL 

Koliko je karijera stvar plana, a koliko okolnosti? Verujete li u sudbinske susrete i ko su bili ljudi čija vas je pojava oduševila i promenila? Glumački posao jeste težak jer ništa ne zavisi od glumca. Ti čekaš i to je ujedno prva vežba na Akademiji. Ti čekaš da te neko primeti, da dobiješ pravu ulogu. Glumci koji preuzimaju uloge u svoje ruke postaju ujedno producenti i oni kreiraju i prave svoj plan. Izloženost u svakom smislu je za glumca bitna i jeste stvar okolnosti. Verujem u sudbinske susrete, ljudi koji su mi pomagali su bili oni od kojih ništa nisam očekivala. Oni koji su na trenutak poverovali u mene bili su jedno oni koji su mi promenili život i karijeru. Imala sam priliku da sarađujem sa veoma uspešnim stranim glumcima i ono što me iznova oduševljava jeste njihova jednostavnost.

Kada se bavite jednom delatnošću kao što je to gluma, koliko je izlazak u nov kreativni poduhvat, poput pevanja izazovno? Da li to znači da je neophodno iznova zavrediti poverenje publike? Razlog zbog kog sam upisala Akademiju jeste jer sam smatrala da je gluma nešto što ja volim i želim da budem. Kada sam razmišljala o tome zašto je to tako, jer ja kao glumica mogu da pevam, a obratno je jako teško. Izuzetaka ima, ali su retki. Moja najvernija publika je moja i smatram da ne moram da ih iznova pridobijam.

Top i helanke NIKE. Prstenje SANDA DESIGN 

Intervju & Stajling: Marko Mrkaja 

Fotografije: Aleksandra Martinović 

Frizura: Maja Stanišić 

Šminka: Anastasija Poznanović 

 

 

Najnovije