
Holivud je oduvek bio sinonim za glamur, slavu i filmsku magiju, ali iza svetlosti reflektora krije se priča o ženama koje su koristile svoj uticaj i kreativnost da izgrade impresivne poslovne imperije. Dok su rane zvezde Holivuda bile ograničene na filmske uloge, današnje žene u industriji pokazuju da su mnogo više od glumica – one su preduzetnice, kreatorke i liderke koje vladaju biznisom i menjaju pravila igre u različitim industrijama.
Od kozmetike do mode, hrane i tehnologije, ove žene su dokazale da Holivud može biti platforma ne samo za umetničko izražavanje, već i za izgradnju globalnih brendova. Njihove priče govore o tome kako su iskoristile svoju slavu, ali i svoju strast i posvećenost, da stvore nešto trajno i uticajno.
Jessica Alba
The Honest Co.

Jessica Alba, poznata po filmovima poput Fantastic Four i Honey, 2011. godine je osnovala The Honest Co. iz lične potrebe da pronađe sigurne i netoksične proizvode za svoju porodicu. Brend je započeo s linijom ekoloških pelena, ali je ubrzo proširio asortiman na sredstva za čišćenje, kozmetiku, vitamine i nameštaj za bebe.
Uprkos pravnim izazovima i tužbama zbog tvrdnji da neki proizvodi sadrže sintetičke sastojke, Honest Co. se pozicionirao kao vodeći brend u segmentu prirodne kozmetike i potrošačkih proizvoda. Godine 2015, kompanija je dostigla vrednost od milijardu dolara, a danas njeni proizvodi pune police u Targetu, Whole Foods-u, CVS-u i drugim maloprodajnim lancima.
Rihanna
Fenty Beauty, Savage x Fenty

Rihanna je neumorno radila na izgradnji svojih brendova još od lansiranja inkluzivne kozmetičke linije Fenty Beauty 2017. godine. Pevačica, koja je nedavno dobila svoje drugo dete sa reperom ASAP Rockyjem, privremeno je pauzirala sa izdavanjem nove muzike kako bi se fokusirala na širenje svog carstva lepote. Prema procenama Forbesa iz 2021, Fenty je vredan 2,8 milijarde dolara, što ga čini najuspešnijim celebrity beauty brendom na svetu. Linija je započela osnovnim proizvodima poput fonda tejna i korektora, dostupnih u impresivnih 50 nijansi.
Godine 2020, Fenty Beauty proširio je asortiman na proizvode za negu kože pod brendom Fenty Skin, uključujući hidratantne kreme, zaštitne kreme protiv sunca i kreme za oči. Nedavno, 2024. godine, Rihanna je lansirala i Fenty Hair, liniju proizvoda za negu kose koja naglašava zdravlje i raznolikost tipova kose, čime je dodatno proširila svoj uticaj u industriji lepote.

Pored Fenty Beauty, Rihanna je osnovala i brend donjeg veša Savage x Fenty. Godine 2022, Forbes je objavio da njen 30% udeo u kompaniji vredi oko 270 miliona dolara. Do 2025, Savage x Fenty je nastavio da raste, postavljajući nove standarde inkluzivnosti i stila u industriji intimne mode.
Drew Barrymore
Flower Beauty & Beautiful

Drew Barrymore je svoje ime vezala za više industrija – od filmske produkcije do kozmetike i kuhinjskog posuđa. Još 1995. godine osnovala je produkcijsku kuću Flower Films, ali je vremenom proširila brend Flower na šminku, modne dodatke i kućni dekor.
Kao dugogodišnja kreativna direktorka CoverGirl-a, Barrymore je stekla iskustvo u industriji lepote, što joj je omogućilo da 2013. pokrene Flower Beauty. Brend je brzo postao prepoznatljiv po kvalitetnim, ali pristupačnim proizvodima, koji se prodaju u CVS-u i Ulta Beauty-ju.
Pored toga, 2021. godine lansirala je Beautiful – liniju kuhinjskih aparata u saradnji sa Made by Gather, a kolekcija je osvojila ljubitelje dizajna zbog pastelnih boja i elegantne estetike.
Beyonce
Ivy Park & Cé Noir

Kada Beyonce uđe u neki posao, to je više od brenda – to je pokret. Pevačica je 2016. godine osnovala Ivy Park, sportski brend lansiran u partnerstvu sa Topshopom, a kasnije ga je u potpunosti preuzela i udružila se sa Adidasom. U početku su kolekcije izazivale euforiju i rasprodavale se u rekordnom roku, ali je 2023. Beyonce odlučila da prekine saradnju s Adidasom nakon pada prodaje.
Ipak, njeni preduzetnički poduhvati nisu stali. Umesto očekivane linije za negu kose, u oktobru 2023. lansirala je luksuzni parfem Cé Noir, čiji su prvi primerci rasprodati u samo nekoliko sati. Ako je istorija pokazatelj, svaki Beyoncéin poslovni potez postaje kulturni fenomen.
Jennifer Garner
Once Upon a Farm

Poznata po ulozi u seriji Alias, Jennifer Garner je 2015. godine postala deo tima koji je osnovao Once Upon a Farm – brend organske dečje hrane. Inspirisana sopstvenim iskustvom majčinstva, želela je da kreira proizvode bez konzervansa i veštačkih sastojaka.
Danas se njeni hladno presovani smutiji, dečji obroci i grickalice mogu pronaći u preko 13.000 prodavnica širom SAD-a, a brend je 2022. ostvario prihod od 100 miliona dolara. Garner, koja često sebe naziva „Farmer Jen“, koristi svoju farmu u Oklahomi za uzgoj sastojaka poput bundeve i borovnica, dodajući autentičnost brendu.
Sarah Jessica Parker
SJP by Sarah Jessica Parker

Legendarna Carrie Bradshaw iz Sex and the City nije samo poznata po svojoj ljubavi prema Manolo Blahnik štiklama – ona sada dizajnira svoje. Parker je 2014. godine osnovala brend SJP u saradnji sa preminulim Georgeom Malkemusom, dugogodišnjim direktorom Blahnika.
Njene ručno izrađene italijanske cipele kombinuju eleganciju i hrabrost, sa modelima koji podsećaju na ikonografiju serije. Osim obuće, SJP nudi i parfeme, a partnerstvom sa Invivo Wines proširila je biznis na vinsku industriju. Brend je 2020. godine ostvario prihod od 25 miliona dolara, dok su njene cipele i dalje među najtraženijima među fashionistama.
Selena Gomez
Rare Beauty

Osnovan 2020. godine, Rare Beauty nije samo još jedan celebrity makeup brend – to je kompanija sa misijom. Selena Gomez kreirala je liniju šminke koja slavi prirodnu lepotu i podržava mentalno zdravlje kroz Rare Impact Fund, koji donira 1% od prodaje za pružanje usluga mentalnog zdravlja.
Najveći hit brenda je Soft Pinch tečni rumenilo, koje je 2022. godine ostvarilo neverovatnih 70 miliona dolara u prodaji. Rare Beauty je u samo tri godine postao ozbiljan igrač u industriji, a predviđa se da će prodaja do 2025. utrostručiti svoje prihode.
Kate Hudson
Fabletics, King St. Vodka & InBloom


Kate Hudson je sa Fableticsom uspela da uđe u sam vrh sportskih brendova za žene, stvarajući odeću koja je istovremeno funkcionalna i moderna. Brend, lansiran 2013, proširio se i na mušku kolekciju uz pomoć Kevina Harta, a 2021. godine Fabletics je procenjen na pet milijardi dolara. Hudson je takođe pokrenula vlastitu liniju votke King St. Vodka i suplemente InBloom.
Reese Witherspoon
Draper James, Hello Sunshine & Reese’s Book Club

Reese Witherspoon je osnovala brend Draper James 2015. godine, inspirisan američkim jugom i vintage estetikom. Brend, koji nudi ženstvenu odeću i modne dodatke, brzo je postao prepoznatljiv po svom elegantnom dizajnu. Iako je Witherspoon 2023. prodala većinski udeo u kompaniji, i dalje je zaštitno lice brenda, nastavljajući da promoviše svoju viziju sofisticiranog stila.
Pored modnog brenda, Witherspoon je osnovala produkcijsku kuću Hello Sunshine, koja se fokusira na priče sa jakim ženskim likovima. Hello Sunshine stoji iza uspešnih projekata poput Big Little Lies i The Morning Show. Takođe je pokrenula Reese’s Book Club, književni klub koji promoviše knjige napisane od strane žena. Njene preporuke često postaju bestseleri, a mnoge od ovih knjiga su adaptirane u filmove i serije, čime Witherspoon dodatno povezuje književnost i filmsku industriju.
Kim Kardashian
Skims & SKKN

Kim Kardashian je možda započela karijeru kao reality zvezda, ali njena preduzetnička vizija ju je lansirala među najuticajnije žene u industriji mode i lepote. Skims, njen brend shapewear i donjeg veša, danas vredi 4 milijarde dolara i zvaničan je partner NBA-a i WNBA-a. Pored toga, njen beauty brend SKKN postavlja nove standarde u luksuznoj nezi kože.
Kylie Jenner
Kylie Cosmetics & Khy

Kylie Jenner je sa 18 godina pokrenula Kylie Cosmetics, pretvorivši svoje Lip Kits u globalni fenomen. Brend je brzo prerastao u carstvo sa šminkom, negom kože i linijom za bebe, a 2020. Jenner je prodala 51% udela Coty Inc-u za 600 miliona dolara. Nedavno je pokrenula i modni brend Khy, čime dodatno učvršćuje svoju poziciju u svetu mode i lepote.
Ove žene su dokazale da Holivud više nije samo mesto za glumu i muziku – to je platforma za izgradnju globalnih brendova. Bilo da je u pitanju beauty industrija, moda, hrana ili wellness, one ne samo da kreiraju trendove, već i redefinišu preduzetništvo u 21. veku.
Foto: Profimedia