
Nakit, njen lični. Potpetice, vlasništvo stiliste
Već sam čitao o bob frizuri. Bilo je u svim magazinima. To se dešava kada se Victoria Beckham ošiša. Izgledala je veoma ležerno tog jutra kada smo se sreli u Londonu u njenom porodičnom domu. Na njenom licu postoji nagoveštaj šminke, čisto da istakne zdrav sjaj. Pedesete joj dobro stoje. Smešta se u velikom dnevnom boravku, prekrštenih nogu. Ona je bosa jer nije pronašla cipele koje bi odgovarale prilično posebnim Alaïa farmerkama koje nosi, a Alaïa i Balenciaga su jedini izuzeci koji odstupaju od pravila da isključivo nosi svoj brend. Uprkos tome što je još jedan turoban dan, nije previše hladno, ali u kaminu gori vatra. David voli upaljen kamin u ovoj sobi.
Victorijin humor je britak, kao i uvek. „Kada me moj trener ujutru pita ‘Jesi li popila svoje ugljene hidrate?’ ja kažem: ‘Pa, imala sam pola čaše sakea koji je bio nefiltriran, što u suštini znači ima malo pirinča u njemu.’” Ovakva vrtoglavica je dobra za dokumentarnu seriju koju snima za Netflix, očiglednu naslednicu izuzetno uspešne dokumentarne serije koja je osvojila Emmy, a bavi se životnim i profesionalnim putem Davida, u kojoj je Victoria neizostavni deo. Ona pravi raspored produkcije. „Ekipa će doći u Pariz da uradi emisiju i uvodni deo. Onda će me pratiti u LA, jer tamo imam obaveze oko kozmetičke linije, a onda Njujork, gde radim neke stvari za CFDA (Savet modnih dizajnera Amerike). Potom, idem u Majami sa beauty timom, i naredne godine, u Gras u Provansi, kako bih kreirala sledeći parfem.”
Naglasak serije se jasno razlikuje od pristupa svim aspektima koji je četvorodelni dokumentarac njenog supruga učinio neviđeno popularnim. „Malo je više usmerena na mene kao preduzetnicu, dizajnerku brenda“, potvrđuje Victoria. „Neće biti lična. Shvatam da sam pomalo putujući cirkus, čak i kada sam na poslu, ali serija je fokusirana na modu. I, očigledno, uključivaće i porodični segment, znate – Harper će biti u nekim kadrovima. Ali serija zaista osvetljava posao, posebno vezan za Ameriku, što je glavni razlog što se snima.”
O tom poslu… Prošlo je skoro dve decenije otkad je Victoria debitovala u Njujorku sa svojom modnom linijom, premijerno uglađenom, kreiranom savremenom estetikom.

Priznanje nije bilo baš univerzalno, ali način na koji je lansirala, lično razgovarajući sa ključnim modnim medijima kroz svoju kolekciju, istakao je njen nivo angažovanja. Bilo je nečeg šarmantnog u njenom pristupu, željna učenja od stručnjaka. Tako je sve do sada. Victoria je istražila beauty preparate preko dva najprodavanija proizvoda kapsula kolekcije sa kozmetičkom kućom Estee Lauder, pre nego što je lansirala sopstvenu 2019. U nekom trenutku, znanje postaje mudrost, a ona je postala mudra, i u modi i lepoti. I što se tiče njenog medijskog prisustva, takođe.
Iako je Victoria uvek uključivala decu u svoju priču, koja se razvija, ona je gotovo iznenađena što posle emitovanja Davidovog dokumentarca nisu imali više pitanja. „Bilo je smešno, zapravo“, razmišlja ona. „Cruz je bio u fazonu kao: Nisam znao da je tata tako dobar u fudbalu. Zaboravljaš, to je bilo davno. Uvek su bili na utakmicama, ali oni su zaista bili mali, premladi da bi razumeli.” Brooklyn je pitao o najviralnijem trenutku u seriji, o Rolls-Royceu kojim ju je otac vozio u školu. Pitao se ko je došao na ideju i koliko su kadrova napravili. Mama se blago uvredila. „David je bio u drugoj sobi, gleda u monitor, a onda je provirio. Nije uvežbano. Kao ples u šatoru. Ništa od toga nije uvežbano.” Čak i situacija kada njihov otac plače posle isključenja sa utakmice na Svetskom prvenstvu 1998. nije izazvala mnogo komentara dece. „Mislim, kada se to dogodilo, David je bio istih godina kao što je Romeo sada”, kaže Victoria. To je mnogo za 22-godišnjaka. Kada ste u tome, postoji onaj osećaj potonuti ili plivati, a vi samo nastavite dalje. I imali smo jedno drugo, a ostalo je istorija. Ali pomisao da moj Romeo mora da prođe kroz to… Ne znam kako bi on to podneo. Ne znam kako bi se iko nosio s tim. Ali nismo imali izbora.
Ti kadrovi su mnogo govorili o odnosu Beckhamovih, i kako su taj period u njihovom životu predstavili svetu. „Vi morate da prođete kroz ta vremena da bi mogli da znate ko ste vi zapravo”, kaže Victoria. „Nekako smo naučili kako da budemo vrlo diskretni, neupadljivi, kako upravo i želimo da vodimo svoje živote sada. Pretpostavljam da je nekada bilo zabavno izlaziti i da te jure paparaci koji šetaju Bond ulicom, a ti bi se obukao znajući da ćeš to dobiti. Ne želim to više.” Srećna je što su mediji postali odgovorniji, iako se ona i dalje nemilosrdno preispituje. Ljudi veruju šta čitaju, i čovek bi pomislio da ona svaku sekundu provodi u odbranu svetosti brenda Beckham. Kada mi ona kaže: „Ti si u prilici da me vidiš sirovu (prirodnu)”, priča o svojoj šminki, ali to podjednako može biti i podsetnik da se zabavlja samoomalovažavanjem, maskirajući svoju preosetljivost. Ipak, ona insistira na tome da više ne obraća mnogo pažnje na to šta se o njoj piše. „Radim ovo predugo. Pretpostavljam da jesam dok sam bila mlađa, dok sam stasavala kao ličnost, ali danas se previše toga dešava, veoma sam poslovno zauzeta, tu je porodica, deca, da bi me to interesovalo i brinulo.” Pominjem Toma Bauera – čiju je nedavno objavljenu knjigu The House of Beckham, The Guardian označio kao epsku simfoniju podmetanja – a ona me pita: Ko je to? Ja ću pitanje pre shvatiti kao originalno, nego kao još jedan primer tog prethodno pomenutog britkog (sarkastičnog) humora.

Cipele, vlasništvo stiliste
Kasnije, u našem razgovoru, ona ima prilično sažetiji komentar, iznoseći svoj stav. „PROBUDILA SAM SE SA PEDESET GODINA, i mnogo manje me je to deprimiralo.” Ipak, Victoria ima urođen instinkt ikone pop kulture, ona svoj život koristi kao stvar svoje umetnosti, što potvrđuje i njen novi miris − 21.50 Reverie. David i Victoria bili su na Javi na retkom romantičnom putovanju 2001, kada ju je jedne noći iznenadio večerom usred pirinčanih polja, obasjanih hiljadama sveća. Vreme iznenađenja? 21.50. I njeno stanje duha u to vreme bilo je definitivno poetično. (Plišani trag šljive na usnama drugog, jedno je od obećanja parfema).
Kako bi lansirala parfem i beauty kolekciju za novu sezonu, želela je da to bude na lokaciji u Francuskoj koja dočarava romantiku kao ona daleka polja. Opet, u kreativnom smislu, mnogo joj je pomogao Lucien Pages, njen sjajni PR momak iz Pariza, koji je predložio veličanstveni dvorac Chateau de Bagatelle, izgrađen 1777. godine, u Bulonjskoj šumi (Bois de Boulogne), kao kuću za zabavu brata Luja XVI.
I koliko je pravovremena bila takva ideja, u trenutku kada Victoria konačno može da se suprotstavi šaljivim poslovnim pričama, sledi preokret. 2023. prodaja u njenom modnom i kozmetičkom poslu skočila je za 52 odsto, na 89 miliona funti, u poređenju sa 59 miliona funti prethodne godine. To je značajno smanjilo ukupne gubitke prethodne godine od 900.000 do 200.000 funti. Najradosnija vest za nju je da je modna divizija konačno u profitu. „To je ogromno dostignuće. Kompanija je prošla kroz toliko toga u poslednjih sedamnaest godina – usponi, padovi, restrukturiranje… bio je to pravi put. Dakle, konačno sam u stanju da kažem da smo profitabilni, na šta sam tako ponosna, jer to nije industrija u kojoj je lako poslovati, i postaje sve teže i teže. Srećna sam što mogu da kažem da prodajem odeću, u trenutku kada vidite kako se luksuzni brendovi bore.”
Osmišljena je pametna strategija sa cenama i stvaranje bliže veze između onoga što se prezentuje na modnim pistama i komercijalnih kolekcija, što se očigledno isplatilo. Ali, za Victoriju, prava prekretnica bila je pre dve godine, na njenoj prvoj reviji u Parizu, sa idejom osmišljenom da dalje podiže brend i njegovu poziciju u modnoj industriji. Stigla je sa novim kreativnim timom. „Počelo je kao zastrašujuće”, seća se, „ali se pretvorilo u štipni me trenutak.” „Kad god sam radila kolekciju, uvek sam mislila da je to bilo zbog ove osobe, ili zbog neke druge”, kaže ona. „Ali kada sam otišla u Pariz, shvatila sam: Mora da imam neke veze sa ovim. I zapravo sam dozvolila sebi da se malo potapšem po leđima.”

To je taj nivo nesigurnosti u kombinaciji sa opsesijom modom, što ju je učinilo tako spremnom da uči od svakoga ko bi mogao da doprinese njenom poslovanju. Bez arogancije, bez ega i instinkti svedeni na nulu, najbolji stilisti (kao što je Jane How), najbolji nos za mirise (Jérôme Epinette) i najbolji naučnik za negu kože (profesor Bader). Ona tvrdi da je uhodila Badera sve dok nije pristao na kolaboraciju, kako bi svojim znanjem doprineo njenim proizvodima. „Što ga više koristite, manje vam treba”, govori ona o korektoru za predeo ispod očiju, koji je upravo kreirala sa njim. Izgledam pomalo naduto, pa sam zaveden njenim entuzijazmom. David se već predao. „On voli klik-olovku“, kaže ona.
Značajno je da Victoria svoje poslovanje ne proširuje na tradicionalan način, licencirajući svoje ime kao giganta. Ovo je sve ona, i njen preduzetnički instinkt. Za njihovu 25. godišnjicu braka, jula prošle godine, David je od umetnika iz Los Anđelesa Eda Rusha naručio da ponovo naslika njegovu sliku Žena u plamenu iz 1990, kao poklon svojoj supruzi, jer ovo originalno delo za nju ima poseban značaj. „Kad razmišljam o poslednjih sedamnaest godina… Mislim, bilo je trenutaka kada se brend borio sa mnogim požarima, i svaki dan smo ih gasili. Ali kada sam stvorila parfem, tada verujem da smo se od brenda pretvorili u kuću. Provela sam godine gradeći proklete temelje. Sada mogu da počnem da pravim kuću.”
Nasumična misao isplivava na površinu. „Prijatelj je nedavno razgovarao sa mojom decom, i rekli su da sam graditelj“, razmišlja Victoria. “I to sam ja.”
Razgovarao: TIM BLANKS | Fotografije: BOO GEORGE | Stilistkinja: CATHY K ASTERINE