Lena Perminova i njena životna priča predstavljaju jednu od retkih storija o devojci iz malog sibirskog gradića, koja je upoznala čoveka svog života i sa njim se otisnula u svet. Za Perminovu je moda oduvek bila ključ isticanja lične pojave i samim tim ne čudi zašto joj se tako srdačno predala. Ne samo to, ona je postala jedna od žena s Istoka koja je istančan stil servirala na Zapadu i širom sveta. Zajedno sa grupom sunarodnica, kao što su Miroslava Duma, Vika Gazinskaya i Ulyana Sergeenko, Perminova je postala ambasador kul Rusije. Iako su trenutni događaji na Istoku definisali odnos koji ostatak sveta ima prema Rusiji, Perminova je predstavnik liberalnog talasa i dalje sarađuje sa najvećim modnim brendovima. Za ženu koja je imala veliki broj modnih iskustava smatrali smo da je jedino prikladno da se na stranicama ovog magazina pojavi u haute couture kreacijama.
Kako moda evoluira kao industrija i kao kulturološki fenomen?
Moda je ciklična i na vrlo živ način oslikava savremene trendove, ne samo po pitanju stila, nego društvenih tendencija. Volim što je počelo da komentariše o ekološkim uticajima mode i što se sve više pažnje usmerava na odgovornu konzumaciju. Sve više brendova svoju pažnju usmerava ka održivom razvoju, što je sjajno. Moj doprinos je započet sa Instagram nalogom @myhappyarchive na kom drugi imaju prilike da daju nov život garderobi iz prethodnih kolekcija.
Ko su modni kreatori i brendovi koje volite?
Moja prva i najveća modna ljubav bio je Giambattista Valli. Upoznali smo se pre dosta godina, kada sam radila njegovu reviju. Od brendova koje bih ubrojala kao svoje favorite su Prada, Miu Miu, Bottega Veneta, The Attico, Chrstopher Esber, Schiaparelli, Alaïa i Mugler.
Koja je tajna upečatljivog ličnog stila i pojave?
Pratiti sopstvenu viziju je ključ. Ubeđena sam da je ukus u odevanju deo sopstvenog DNK. Naravno, postoji prostor za edukaciju i razvoj, ali mislim da se najbolje ispoljava kada o njemu uopšte ni ne razmišljate. Kada sam odrastala u malo gradu u Sibiru sa sestrom Alexandrom, sada uspešnom šminkerkom, nismo imali sredstava i uvek sam sanjala da ću jednog dana izgledati cool. Običaj nam je bio da svake nedelje obilazimo lokalnu buvlju pijacu gde smo lovile interesantne komade, kao što su neonske helanke ili farmerke koje smo ukrašavale nitnama. Trudile smo se kako da od najranijeg perioda izgledamo kao modne devojke, da bismo se izdvajale od drugih. Time je počelo moje putovanje u svet mode. Nephodno je biti hrabar i slušati intuiciju. Biti selektivan i slediti isključivo svoj stil, bez obzira na trendove. U vremenu kada su tendencije toliko brze, najbitnije je ostati dostojan vanvremenskom sebi.
S obzirom da ste u svetu mode prisutni preko deset godina, kako biste opisali vaše putovanje?
Odrasla sam u gradu u kom je vrlo teško bilo sanjati o nečemu više. Teško da sma tada mogla da se zamislim da ću jednog dana biti na naslovnoj strani modnog magazina. Prva modna lekcija koju sam naučila je da ne morate nositi štras i šljokice da biste se isticali. Najlepši aspekt mode jeste što može da nam pomogne da iskažemo najbolju verziju nas samih. Sa 16 godina sam se okušala kao model, iako je moja mama mislila da ne izgledam kao tipičan model ’90-ih. Bila sam visoka i mršava, što uopšte nije bilo popularno u tom trenutku. Prva naslovna strana desila se u saradnji sa brendom Schwarzkopf, imala sam kratku izblajhanu kosu. Zaista sam zahvalna što sam imala priliku da upoznam sjajne ljude koji su pružali podršku i za mene bili inspiracija. Bez odgovarajućih ljudi koje sam upoznavala ništa se ne bi desilo na mom putovanju u svet mode, pogotovo što moda nije moj poziv, nisam model, a pored toga imam četvoro dece što me čini neverovatno srećnom. Istinski sam zahvalna zajednici koju sam na društvenim mrežama okupila, kao i modnim profesionalcima koji su me između ostalog odabrali da im budem sagovornik. Uzbudljivo je da razmišljam na temu kako je moja pojava za nekog inspirativna i da nekome mogu da poslužim kao inspiracija. Blagoslov je mala reč.
Sa preko tri miliona pratilaca na društvenim mrežama, kako ste napravili vaš lični način komunikacije sa zajednicom?
Koliko vam je bitna veza koju imate sa pratiocima? Mislim da se broj pratilaca menja i uvećava jer sam iskrena. Društvene mreže pružaju upliv u moj lični život i način na koji živim sa svojom porodicom, što je uvek bez filtera, ukrašavanja i pravljenja neprirodnih situacija. Sve je tako kako jeste. Čak i kada su komercijalni poslovi u pitanju, ne sarađujem sa brendom osim ako zaista ne mislim da je taj proizvod prikladan meni i mojoj estetici. Društvene mreže su svakodnevna aktivnost, naporan je posao koji uključuje i dosta ljudi koji će vas sputavati negativnim komentarima, ali vas to ne treba sprečiti da budete pozitivni i nastavite dalje.
Koje su odgovornosti biti javna ličnost?
Pre svakog posta, svake slike, neophodno je razmisliti dva puta i sagledati sadržaj iz svakog ugla, kako se nijedna reč ne bi upotrebila u negativnom kontekstu. Nemoguće je i nepotrebno biti voljen od strane svih, što i nije moj cilj, ali činjenica da ja imam određenu vidljivost koju nemaju čak i neki mediji mi daje samokontrolu. Pogotovo kada znate da vas deca iz razreda vašeg sina prate na društvenim mrežama.
Kako vas je majčinstvo oblikovalo, na ličnom planu i karijernom? Postoji li tajna balansa između karijere i privatnog života i kako je savladati? Balans je kul reč i super zvuči, ali u stvarnom životu morate razumeti vaše prioritete vrlo jasno. Moj je porodica i svoj poslovni raspored organizujem u odnosu na decu i njihove aktivnosti. Postavlja se pitanje kako to sve postižem? Ne postižem, i uvek osećam da nemam vremena za sve što bih želela da postignem. Uvek sam u žurbi da budem majka, supruga i da pored toga vodim paralelno poslovne projekte. Moram da budem iskrena da se ne trudim da zadovoljim ničije kriterijume, osim sopstvenih.
Postoje li određeni projekti koje želite da realizujete? Kako vidite vaš karijerni put u budućnosti
Selektivna sam u odabiru poslovnih partnera sa kojima radim i jedva čekam da predstavim projekte sa nekima od njih. Pored toga, imam i svoju kompaniju koja se bavi prozivodima bez glutena i uskoro će biti prisutna na internacionalnom tržištu. Situacija u kojoj se globalno nalazimo je senzitivna i nemam tendencije da planiram previše unapred.
Na koji način vas putovanja oblikuju? Ima li detinacija koje su od posebnog značaja za vas?
Putovanja su omiljena aktivnost za celu našu porodicu. Uživamo u istraživanju novih predela i odmah po povratku kući bavimo se gde bismo dalje mogli da idemo. Nakon svakog putovanja deca su još slobodnija, otvorenijeg uma, samopouzdana i srećna. Život je putovanje i mi ih učimo da su jedina prava ulaganja uspomene, a ne materijalne stvari.
Za potrebe fotografisanja za magazin Harper’s Bazaar Srbija nosili ste haute couture kreacije. Možete li nam reći kakvo je iskustvo nositi visoku modu?
Ručna izrada je postala raritet, pogotovo usled sve intenzivnijeg forsiranja virtuelnog i kreiranog veštačkim inteligencijama. Moja najveće divljenje ide dizajnerima koji nastavljaju tradiciju visoke mode i ručne izrade odevnih komada. Za mene je ovo modno polje deo umetničkog izražavanja i velika mi je čast da nosim kreacije koje su oni osmilili. Nadam se da će ovo snimanje biti inspirativno za ljude, jer je poenta u nošenju odeće koja oslikava ljudsku genijalnost.
Fotografije FREDDY PERSSON
Stajling MARKO MRKAJA
Šminka: CAMILLE LUTZ
Frizura: YULIA PANTIUKHINA