Harper's Bazaar Srbija

Ko su tehno mame i kako menjaju biznis svet?

Vreme provedeno u menjanju pelena i hranjenju beba ne mora da bude tako stresno! Preko milion i po mama u Velikoj Britaniji smatra da su upravo prvi postporođajni meseci provedeni u kući  idealna šansa za dobar poslovni start. Veliki broj mladih žena odlučile su da, nakon što su donele nov život na svet, osnuju sopstveni biznis. Pomenimo samo Natali Masne koja je stvarala sajt Net-A-Porter dok je održavala trudnoću, ili Džesiku Albu koja je, dok je čuvala svoje dvoje dece, napravila sajt za prodaju prirodne dečije kozmetike. Čak petinu malih preduzeća u Velikoj Britaniji pokrenule su mlade mame koje usklađuju vreme dremke svojih beba sa postavljanjem sadržaja po društvenim mrežama. Pojava ovakvih mama je toliko uočljiva da je stvoren nov izraz: pramstarterke su one preduzetnice koje u jednoj ruci drže svoj iPad, a u drugoj kašicu za bebe.

Rat monotoniji

Osnivačica sajta Netmums, platforme posvećene majkama i odgajanju dece koja broji 8 miliona poseta mesečno, Šibon Frigard, smatra da su pramstarterke fantastične preduzetnice upravo zbog promene u svojim životima koje označavaju novi početak.

„Oblikovanje novog života je već sam po sebi toliki izazov, da ukoliko ste na njega uspešno odgovorile, sve ostalo će vam iznenada delovati ostvarivo”, kaže ona. Sposobnost za obavljanje više poslova u isto vreme  dramatično se povećava u periodu kada kašičicom lovimo bebina usta, brišemo hranu sa poda, pravimo spisak stvari za nabavku i tragamo za baš onom zaturenom cuclom koju beba jedino prihvata. Ovakve veštine mogu biti dragocene tokom rada na osnivanju sopstvene firme.

Osim toga, moramo priznati da dužnosti domaćice i majke, koliko god da su važne i dragocene same po sebi, često u naš život unose i monotoniju, tako da mame imaju motiv više da se ostvare u poslovnom svetu. Nova tehnologija koja nam omogućava rad od kuće i fleksibilno radno vreme nam tu svakako ide na ruku.

Online druženja

Kada je Dženi Skot, uspešna grafička dizajnerka i kreativna direktorka postala mama, svoj aktivni život morala je da zameni radom u kući, što je za nju predstavljalo dramatičnu promenu. Pokušavajući da na netu pronađe sajtove za mame čija tema nije samo nega beba već i emotivni i socijalni život samih mama, shvatila je da takvi sadržaji nedostaju i odlučila da osnuje sopstvenu socijalnu mrežu pod nazivom Mothers Meeting na kojoj je organizovala online događanja za mame koje su „cool, moderne i koje usput imaju i decu”. Koliko je njena ideja prava stvar potvrđuje i činjenica da na Instagramu ima preko 70 hiljada pratilaca. Ona je stigla i da napiše knjigu How To Be A Hip Mama Without Losing Your Cool koja je postala prava biblija za cool mame koje stižu da imaju savršene nokte i ne propuštaju fitnes treninge.

U nizu savršenih mama našla se i Sara Dejvis koja je pokrenula nutricionistički vodič i osmislila brze i zdrave obroke za decu. Ovakva ideja joj se rodila kada je njena ćerka Betsi imala šest meseci. „Postavši mama sve češće sam se pitala šta ustvari želim od života. U stvari upoznajem sve više žena koje su na porodiljskom odsustvu rešile da pokrenu svoj biznis”, otkrila je Sara. Tako se najzad desilo da period majčinstva postane najomiljeniji deo života u kojem se sve postiže.

Biti zaposlena više ne znači provesti u kompaniji osam i više sati dnevno, a rođenje deteta ne podrazumeva rušenje karijere. Vreme je da se pridružite milionima biznis mama!

Fotografije: Profimedia

Najnovije