Da li ste spremni za ovogodišnji Barbenheimer?

Sa premijerama "Wicked" i "Gladiator II" istog vikenda, pripremite se da se obučete kao veštica iz antičkog Rima. Ili ratnik koji jaše na metli.

Barbenheimer

Oni koji su se pripremali da ove jeseni pohrle u bioskope zbog filma Wicked, verovatno su planirali da obuku nešto roze ili zeleno. Ali nakon što je Universal preinačio datum premijere, sada su stilske opcije između kanalisanja Elphabe, Glinde ili… antičkog Rima. (Ili možda svega navedenog.)

Wicked: 1. deo stiže u bioskope 22. novembra, istog dana kada i Gladiator II – nastavak kultnog epa Ridleya Scotta, koji je prvobitno predvodio Russel Crowe. Ovog puta sa novom mladom zvezdom Paulom Mescalom.

Novi termin sprečiće Wicked da se sukobi sa crtanim filmom Moana 2 – još jednim dugo očekivanim nastavkom, ali sada će odmeriti snage sa vrlo različitim tipom filma. Ipak, možda reč “konkurencija” nije baš najbolji izbor. Sa ovakvim spojem koji nas vraća sećanjima na vikend sa Barbie i Oppenheimerom prošlog leta, možda je najbolji put da se istovremeno posvetimo oba filma sa istim žarom. Dobrodošli nazad, Barbenheimer.

Ili još bolje: Dobrodošli, Wickedliator. Ili Wickliator. Wladiator? Gladicked?? Nema sumnje da će nadimak novom Barbenheimeru uskoro isplivati – estetske mogućnosti su, ipak, beskrajne.

Zamislite veštičin šešir sa gladijatorskim oklopom, ili galdijatorke sandale uz bujnu roze kosu. Možda ste Limeni čovek u togi ili Plašljivi lav sa krunom od listova, ili gladijator koji nosi metlu umesto mača. Ako je nešto obeležilo odlazak u bioskop prošle godine, to je tematsko oblačenje. Kao što je rekla Nicole Kidman, dolaze na ovo mesto zbog magije. A ponekad ta magija može biti kofica za kokice u obliku Shai-Huluda ili otvorenih usta Wolverinea.

Takvi fenomeni su takođe doprineli ekonomiji. Kulturni događaji poput Barbenheimera, Renaissanse turneje i Eras turneje zajedno su stimulisali dovoljan rast lične potrošnje tokom leta da se prevede u zapanjujućih 8,5 milijardi dolara rasta američke ekonomije u trećem kvartalu 2023. godine, izvestio je Variety. U tim slučajevima, filmovi su već bili postavljeni za uspeh: sa dva naslova povezana sa globalnim pop zvezdama i jednim od njih povezanim sa poznatom kompanijom za izradu igračaka, naravno da su bili izuzetno popularni. Da li bi bilo koji drugi naslov, a kamoli bilo koji drugi par, mogao da ponovi istoriju?

Važno je zapamtiti da ovo nije trenutak da se kaže: “Haha, pogledajte ovaj ženski film kako pokušava da se takmiči sa ozbiljnim muškim filmom.” Umesto toga, razmislimo kako ova dva filma, koja se po stilu ne bi mogla više razlikovati, mogu postati bioskopski događaji i privući tako široku publiku. Zapravo, moguće je da filmovi sa dve žene, čak i jednom koja nosi roze boju, mogu biti za sve. I ako ste mislili da žene neće juriti da pogledaju Gladiator II zbog Paula Meskala i Pedra Paskala u njihovom znojnom oklopu, niste dovoljno istražili tržište.

Pravi način da se dokaže da je rodna podela pogrešna? Da ista publika gleda oba filma. Možda Paramount i Universal već znaju šta rade i već vuku konce za Glicked marketinški plan. Možda pokušaj da se rekreira fenomen Barbenheimera je kao hvatanje munje u boci. Ili možda je na kraju dana sve ovo samo izgovor za malo smešne zabave u bioskopu, i u tome nema ničeg lošeg.

Foto: Profimedia, X

Najnovije