Harper's Bazaar Srbija

Dodela Oskara ima misiju ove godine

Ako su dodeli Oskara ove godine bile potrebne opšte teme, osim odavanja počasti najboljima u filmovima, možda je zatvaranje lanca bioskopa Arclight i Pacific omogućilo jednu: proširiti poruku da se spasu bioskopi.

Najava da Pacific Theatres ne vide ekonomski održiv put ka ponovnom otvaranju svojih prodajnih mesta u Kaliforniji – uključujući legendarnu Cinerama Dome u Holivudu – proširila se u industriji zabave u ponedeljak, što je navelo ljude da se prisete filmova koje su tamo gledali.

“Tako sam tužan”, tvitovao je glumac Joseph Gordon-Levitt, obrazloživši svoju izjavu sledećim rečima: “Sećam se da sam sa ocem odlazio u Cinerama Dome da gledam ‘Zvezdane staze IV’ kada sam bio mali. Mnoštvo sećanja od onda.” Drugi su delili slične priče.

Oskar je uvek bio nešto što predstavlja glavnu reklamu za filmove, slaveći svoju prošlost kao i svoju sadašnjost i promovišući ih na globalnom nivou. Ali iako godina raznih zatvaranja povezanih s pandemijom nije umanjila entuzijazam za bekstvom u zabavu, nadvila je tamne oblake nad budućnošću bioskopa i nametnula pitanje da li će ljudi i dalje težiti gledanju filmskog sadržaja u udobnosti svojih domova, namamljeni upravo tim komforom, posebno ako se zabrinutost za javno zdravlje zbog masovnih okupljanja i prepunih zatvorenih prostora zadrži.

Komentarisanje na društvenim mrežama odmah se okrenulo naporima da se pre svega „spasi“ Cinerama Dome i čini se da je moguće da će neko, bilo da je to konzorcijum ili entitet poput Netflx-a – koji je prošle godine kupio holivudsko Egipatsko pozorište – prepoznati dobru volju i doprineti obezbeđivanja opstanka jedne takve istorijske znamenitosti.

Šire pitanje šta će se desiti sa bioskopima i odlascima u bioskop, međutim, i dalje ostaje misterija.

Emisije dodele nagrada se bore u novonastaloj situaciji, a razočaravajuće gledanosti za Grammy i Zlatne globuse podstakle su mračne prognoze za dodelu Oskara, koja je emitovana 25. aprila.

Ipak, ako reakcija na vesti iz Arclight-a i Pacific-a ukazuje na bilo šta, to je da se filmska industrija nalazi na raskrsnici, dok je istovremeno dodela Oskara dobila mnogo važniju misiju od dosadašnje, slavljeničke.

Koji god film dobio Oskara za najbolji film, gotovo će sigurno biti najviše gledan među ljudima koji gledaju kod kuće, a ne u bioskopu. Kako se filmska industrija priprema za leto i jesen sa znatno većim nadama nego što je nudila 2020. godina, podsećanje ljudi ne samo na ono što su videli, već i na ono što su propustili, mogao bi biti najvažniji zadatak koji ova dodela Oskara može da ostvari.

Najnovije