Nije retkost da kostim nekog televizijskog ostvarenja bude toliko dobar, da zaseni samu radnju, kao što se, možda, desilo sa “Emili u Parizu“, ali se, naravno, češće dešava da moda u nekoj seriji bude toliko dominantna, da maltene postane jedan od glavnih likova (nešto čemu se radujemo u svakoj sledećeoj epizodi i sezoni). To je slučaj sa “Seksom i gradom“, koji je uticao na promenu shvatanja stila – mešanje vintage komada sa dizajnerskim odevnim predmetima, rušenje krutih zastarelih fashion pravila, igranje odećom, slanje poruka i razbijanje tabua – serija je pokazala ženama širom sveta na koje sve načine mogu da se igraju modom. “Seks i grad” u tom smislu jeste revolucionaran, ali sigurno nije prva serija koja je uticala na mejnstrim stilove oblačenja. Setite se samo koliko je “Dinastija” oblikovala oblačenje naših majki – sve su izgledale kao Aleksis ili kao Kristal, pa serije “Princ sa Bel-Era” devedesetih, “Prijatelji”, “Moj takozvani život”, “Dadilja”.
Danas, kad je televizijskog sadržaja više nego ikad, pogotovo nakon pandemije kad je većina provodila vreme kod kuće gledajući filmove i serije, TV zvezde postale su novi influenseri. Konekcija koju ljudi ostvaruju sa TV likovima je neverovatna, pa je, recimo, posle hajpa oko serije “Tiger King”, pretraga za odevnim komadima koji imaju leopard ili zebra prit porasla za tri puta, kao i potražnja za Kenzo Tiger komadima. Nebitno da li su korseti iz “Bridgertona”, Fendi baguette torba koju je nosila Carrie Bradshaw u seriji And Just Like That ili pomalo ekscentrični stil omiljenih nam likova iz serije “Euphoria”, ove godine je modni uticaj sa malih ekrana bio veći nego ikad.
Kada je počela da se prikazuje II sezona “Euforije” pretraživanje pojma “euphoria” na Depopu poraslo je za 345 odsto na mesečnom nivou, a za 275 na Vestiaire Collective. “Emily in Paris” uticala je na pretragu “crvena beretka i uvećala prodaju secondhand Chanel komada. Slično se dešavalo sa “Normal People”, zahvaljujući kojoj su muškarci koji nose nakit postali in, pa je lančić koji je nosio Connell (Paul Mescal) dobio svoj Instagram nalog), “Friends Reunion” vratio je u žižu neke odevne komade iz devedesetih, kao i serija “Pam & Tommy”, a modom je raspametila i “Killing Eve“. Tu su i nova “Gossip Girl” (stara je uticala na način oblačenja devojaka i na našim ulicama, pogotovo u pogledu aksesoara), kao i “I May Destroy You” (nošenje šarenih kardigana), pa “Insecure” (dominacija detalja iz afričke kulture, posebno jarke boje, plus majice sa političkim porukama).
Od kada je pandemija počela, porastao je interes za modu sa malih ekrana, objašnjava Morgane Le Caer, content kreatorka sa platforme “Lyst”. “Kupci su provodili više vremena kod kuće, bilo je neminovno da se okrenu gledanju filmova i serija, pa i da tu traže modnu inspiraciju”, kaže ona. U to vreme nije bilo toliko modnih vesti (jer nije bilo modnih događaja i revija), a bila nam je potrebna distrakcija od onoga čemu smo svedočili svakog dana, pa je televizija, između ostalog, postala jedan ogroman fashion outlet. Serije poput “Emily in Paris” i “Bridgerton” pružile su svojevrstan eskapizam, koji se reflektovao i na modu. Ipak, kad se lockdown završio, trend ugledanja na TV junakinje nije nestao, čak se i povećao.
– Mislim da televizija vrši veći uticaj na mase nego ikad, ali za to čak ne bih zahvaljivala pandemiji, čini mi se da je to počelo da se dešava mnogo pre virusa korona. Jednostavno, toliko je TV sadržaja . Mnogo različitih serija, priča, junaka, više nego ikad u istoriji. Drugo, iza mnogih kostima u serijama stoje vrhunski dizajneri, verujem da žele da učestvuju u svemu tome, smatra Heidi Bivens, stilistkinja serije “Euphoria”.
Mnogo junaka na malim ekranima znači da više ljudi može lakše da se poveže sa nekim, da pusti neko TV lice u svoj život. Likovi se razvijaju, rastu, menja se i njihov modni stil iz sezone u sezonu.
-Stil koji skinemo sa televizije osećamo mnogo bližim sebi nego kad treba da se povežemo sa nekom influenserkom na instagramu. Čini nam se da junake iz serije upoznajemo na mnogo dubljem nivou, povezujemo se sa njihovom estetikom, iako znamo da su fiktivni, objašnjava Rachel Ingram, urednica Threads-a i dodaje: “TV junaci postaju nešto kao naši prijatelji ili uzori sa kojima želimo da se poistovetimo“.
Tekst: J.M.
Fotografije: Profimedia, Instagram