Pogledajte naših Top 10 romantičnih filmova iz 80-ih! Romantični filmovi iz 1980-ih godina doneli su nam nezaboravne priče, ikonične ljubavne scene i zvučne zapise koje i danas volimo. Ovaj period bio je zlatno doba za filmsku industriju, sa filmovima koji su istraživali različite aspekte ljubavi, od tinejdžerskih romansi do dubokih emotivnih veza. Bez obzira na to da li ste ljubitelj klasičnih ljubavnih priča ili onih koje pomeraju granice žanra, romantični filmovi iz ove dekade imaju nešto za svakoga. U ovom tekstu, osvrnućemo se na 10 najboljih romantičnih filmova iz 80-ih godina, koji su osvojili srca publike i ostavili trajan pečat u popularnoj kulturi. Pripremite se za putovanje kroz vreme uz filmove koji su oblikovali našu predstavu o ljubavi i romantici.
Pročitajte i 25 najboljih triler filmova koji će vas držati na ivici sedišta.
Top 10 romantičnih filmova iz 80-ih
An Officer and a Gentleman (1982)
U novom holivudskom periodu ’70-ih, mnogi aspekti klasične ljubavne priče na velikom ekranu — neustrašiva čežnja, sjaj, tradicionalne rodne uloge — počeli su da blede. Bilo je mnogo priča o tome kako sama romantika nestaje iz kulture. Ali to je deo onoga što je An Officer and a Gentleman učinilo tako značajnim. U svojoj pažljivoj povratničkoj priči o skitnici, koju sa preciznom narcisoidnom glamuroznošću igra Richard Gere, koji se pridružuje mornarici i zaljubljuje se u jednu od “Puget Sound Debs” (Debra Winger) koje žele da se udaju za budućeg pilota, film je izgledao kao da vraća, za post-feminističku eru, vrstu besramno strastvene ljubavne priče koja je izašla iz mode. Pomoglo je što je reditelj Taylor Hackford sve to infuzirao savremenom grubošću. Kao film o osnovnoj obuci, An Officer and a Gentleman je anticipirao mnogo od Full Metal Jacket, ali ono što ga čini neizbrisivim je gladna želja koju prikazuje Debra Winger, čiji pogled sa duševnom obožavanjem potpuno oživljava Gere-a kao romantičnog glumca.
Flashdance (1983)
“Flashdance” prati priču o Alex Owens, mladoj ženi koja danju radi kao zavarivačica u fabrici, a noću kao plesačica u noćnom klubu. Alex sanja o tome da postane profesionalna balerina i upiše se u prestižnu plesnu školu. Uprkos svom teškom životu i raznim preprekama, odlučna je da ostvari svoj san. U međuvremenu, razvija se ljubavna priča između Alex i njenog šefa iz fabrike, Nicka Hurleyja. Film prikazuje njenu borbu za uspeh, snove i ljubav, uz nezaboravne plesne scene i muziku koja je postala ikonična za ’80-te godine.
Splash (1984)
Čovek se zaljubljuje u sirenu: Šta može biti jednostavnije, ili slađe, od toga? Ipak, Tom Hanks, u filmu koji ga je učinio filmskom zvezdom, ne ulazi olako u svoju zajednicu sa ženom koja je napola riba. Komedija Rona Howarda bila je jedan od prvih filmova koji su pokazali da se konceptualna premisa može izvesti na način koji je umetnički i klasičan: povratak u Holivud koji je koristio fantaziju da nas spoji sa stvarnošću. Daryl Hannah, kao Madison, crvenorepa sirena, glumi sa omamljenom radoznalošću i žarom koji je neodoljiv, a Hanks pretvara svoje nezadovoljstvo u dubok izraz izazova ljubavi – naime, da ne možemo birati koga volimo, ali možemo birati da prihvatimo ljubav koja je izabrala nas.
Pretty in Pink (1986)
Pretty in Pink je kultni klasik među ljubiteljima tinejdžerskih ljubavnih filmova i jedan je od najboljih iz 1980-ih. U režiji Howarda Deutcha i scenarija Johna Hughesa, radnja se fokusira na društvene klike u američkoj srednjoj školi, a posebno na tinejdžerku koja mora da bira između svoje ljubavi iz detinjstva i bogatog, osetljivog momka.
Sid and Nancy (1986)
Reditelj Alex Cox postigao je nešto izuzetno smelo fokusirajući se na punk biografiju Sida Viciousa, basiste Sex Pistolsa i sveopšteg šoumena-fuckupa koji je bio toliko neuredan većinu vremena da jedva da je mogao da svira svoj instrument ili da se ne onesvesti. Ipak, krajnja smelost Coxovog filma je u tome što se usuđuje da predstavi Viciousovu vezu sa Nancy Spungen, grupie iz predgrađa Pensilvanije koja ga je pretvorila u heroinskog zavisnika, kao da su oni Tristan i Izolda rock ‘n’ roll-a sa ulice. Kao Sid, Gary Oldman daje možda još uvek svoju najbolju izvedbu, a Chloe Webb, kao Nancy, daje jednu od najmoćnijih izvedbi u istoriji filma. Njena Nancy je vrišteća lažljivica i narkomanka, toliko oštećeni fragment ljudskog bića da vam srce puca samo kad je vidite. Nancy i Sid su jedva funkcionalni narcistički zavisnici, ali njihova ljubavna afera je spojena na životinjskom nivou; trebaju jedno drugo da bi živeli, i da bi umrli. Sid and Nancy je sirov i uzbudljiv — najveći od svih muzičkih biografskih filmova, i (ne tako usput) najromantičniji.
Moonstruck (1987)
Na ranim probnim projekcijama, publika nije padala na klasičnu njujoršku romansu Normana Jewisona onako kako je trebalo, sve dok nije stavio melodiju „When the moon hits your eye like a big pizza pie…” preko uvodnih špica. Cher je prigušila svoj prirodni glamur kako bi utelovila pragmatičnu italijansko-američku udovicu Lorettu Castorini, koja je spremna da se zadovolji Johnnyjevim (Danny Aiello) ne strasnim bračnim predlogom kada upozna njegovog brata Ronnyja, kojeg igra Nicolas Cage sa vrućom krvlju. Recimo samo da Ronny ovoj razboritoj katoličkoj ženi daje razlog da ide na ispoved. Scenario Johna Patricka Shanleyja je skoro prepun kulturno specifičnih detalja, od jela koja izazivaju želju do neobičnih sujeverja, ali je to šarolika ekipa — članovi porodice koji žele najbolje za Lorettu — koja na kraju služi da validira njen naizgled nepromišljen izbor. Nakon života slušanja svog razuma, konačno odlučuje da prati svoje srce. To je ljubav!
The Princess Bride (1987)
Predstavljena kao voljena bajka koja se prenosi među generacijama, William Goldman-ov duhoviti prikaz klasičnih avanturističkih priča uzima najbolje delove skoro jednog veka filmskih ljubavnih priča i prerađuje ih za kućni video set (cilj je bio da se dopre do medijski svesne publike koja misli da je sve već videla). Počevši sa dva nemoguće lepa glavna glumca, Cary Elwes-om i Robin Wright, gradi legendu o gusarima, opasnim spasavanjima i zasluženim osvetama, opisujući sve (preko ljubaznog naratora Peter Falk-a) kao krajnji primer tog žanra. To je nemoguće visok cilj — žanrovski švedski sto sa kojim studio nije znao kako da se nosi u to vreme — koji reditelj Rob Reiner čudesno postiže okupljanjem neverovatne ekipe. Svi, od Billy Crystal-a do Christopher Guest-a, Wallace Shawn-a do Andre the Giant-a, okupljaju se da podrže žrtvu koju Westley čini da bi spasao svoju voljenu Buttercup od udaje za pogrešnog momka.
Dirty Dancing (1987)
Smešten u 1963. godinu, ali sa frizurama i srcolomcima tipičnim za ’80-te, ovaj seksi letnji kamp romansa prkosila je svojim kritičarima i postala klasik. Nadimak lika Jennifer Grey “Baby” mnogo govori o onome što se stvarno dešava ovde: Tinejdžerka, ćerka konzervativnih jevrejskih roditelja, stalno je infantilizovana od strane svojih roditelja, sve dok ne upozna malo starijeg — ali neosporno odraslog — instruktora plesa (Patrick Swayze) koji joj pruža nezaboravno iskustvo. Kvarena rock ’n’ roll-om, Baby brzo odrasta, prevazilazeći svoju početnu stidljivost (“Donela sam lubenicu”) dok vežba sa svojim zavodljivim instruktorom, koji praktikuje novi stil bliskog kontakta i ultra-sugestivnih pokreta koji se mogu tumačiti samo kao telesni. Kao “Rebel Without a Cause” i “Grease” pre njega, film se oslanja na fantaziju o zabranjenoj privlačnosti između Baby i lošeg momka.
The Unbearable Lightness of Being (1988)
Koliko god da je sjajan, ne obično ne povezujemo Daniel Day-Lewis-a kao neodoljivo romantičnu filmsku zvezdu. U snažnoj, opojnoj, visokorizičnoj adaptaciji Philipa Kaufmana romana Milana Kundere, on igra Tomasa, lika koji je pravi nestalan zavodnik — pohotnog lekara u Pragu 1960-ih koji prelazi sa jednog osvajanja na drugo, iako ima redovnu vezu sa Sabine (Lena Olin), umetnicom koja voli da začini njihovo vođenje ljubavi ogledalima i šeširima. Ali onda Tomas upoznaje Terezu (Juliette Binoche), čija ga gravitacija spušta na zemlju. A onda sovjetski tenkovi dolaze, razarajući njihove živote. Kada se to desi, “The Unbearable Lightness of Being” postaje jedna od najdirljivijih ljubavnih priča u kinematografiji, priča o tri izgubljene duše koje čeznu da se povežu, prežive, otkriju misteriju ljubavi.
When Harry Met Sally (1989)
“When Harry Met Sally” je romantična komedija koja prati dvadesetogodišnju evoluciju prijateljstva između Harryja Burnsa (Billy Crystal) i Sally Albright (Meg Ryan). Film počinje njihovim slučajnim susretom tokom zajedničkog puta od Chicaga do New Yorka, gde diskutuju o mogućnosti da muškarci i žene budu samo prijatelji. Tokom godina, njihovi se putevi više puta ukrštaju, a prijateljstvo se produbljuje dok se oboje bore sa ljubavnim vezama, poslom i životnim izazovima. Kroz duhovite dijaloge i nezaboravne scene, poput one u restoranu sa Sallyjinom poznatom lažnom orgazmom, film istražuje pitanje da li prava ljubav može proizaći iz prijateljstva. Na kraju, Harry i Sally shvataju da su jedno drugo upravo ono što su tražili celog života, što kulminira u emotivnom i zadovoljavajućem završetku.
11 novih filmova na streaming platformama koje morate pogledati
Foto: Profimedia