FebruART: Umetničke izložbe koje morate posetiti ovog meseca!

Jesmo li iz potrošačkog društva prešli u predatorsko, može li nešto da bude lepo ako proizilazi iz zločinačkog čina i imaju li i neživa bića svoj kraj - samo su neka od pitanja kojima se bavi umetnost u našem gradu ovog meseca.

Nakon uzbudljivog januara prepunog dešavanja, februar u Beogradu može izgledati kao mrtav mesec. I dok vas hladni zimski dani zovu na ušuškavanje, čitanje knjiga pod ćebencetom ili gledanje novih serija na Netflixu (a toliko je novog sadržaja na Netflixu!), zašto to ne biste ostavili za veče, a vreme preko dana iskoristili za konzumiranje kulturnog sadržaja – dok ste u pokretu? Kad ste poslednji put posetili neki muzej ili otišli na otvaranje izložbe? Izađite iz svoje zone komfora i malo razmrdajte stvari! U Narodnom muzeju i dalje je aktuelna izložba posvećena stogodišnjici od izlaska jugoslovenskog magazina Zenit, a u Muzeju savremene umetnosti još uvek možete videti dela velikog Vladimira Veličkovića (Izložba se zove “Figura kao izraz egzistencije”, a traje do 21. februara). 

Evo još zanimljivih predloga za izložbe koje možete videti ovog meseca. 

Saša Tkačenko – The Grind (2022), video 16:9 (prikaz kadra), beskonačni loop.

Galerija Eugster, Izložba “Predatory”

(4. februar – 26. mart)

U galeriji Eugster možete pogledati izložbu “Predatory”. Ona prikazuje tapete umetnice Flake Haliti iz Minhena, reljef umetnika Bojana Šarčevića, koji živi i radi između Bazela i Pariza, kao i skulpturu i instalaciju Saše Tkačenka. Izložba otvara ključno pitanje našeg vremena, fokusirajući se na ulogu predatora koji navodno stoji na vrhu lanca ishrane, a to je – možemo li savremene odnose sa našim prirodnim okruženjima nazvati predatorskim i da li smo potrošačkog društva prešli u predatorsko? Ako je unutrašnji poriv predatora glad, koja glad nas vuče ka oštrom društvenom razdoru? […] S druge strane, već tri godine čovečanstvo, koje bi trebalo da predstavlja vrhovnog predatora, ironično upada u ulogu plena; bivajući jedina vrsta koju juri jedan reprezent mikro-sveta (virus), napisala je o izložbi, između ostalog, Mira Gaćina, kustoskinja Muzeja savremene umetnosi u Skoplju). Radno vreme galerije je srede od 17 do 19 časova i subota, od 14 do 18. 

Milica Mrvić, Rađanje Venere, Artget

Galerija Artget, “Za uspomenu i dugo sećanje”

Ivan Manojlović predstavlja Milicu Mrvić

(do 24. februara)

Ivan Manojlović (umetnički direktor galerije Artget 2018. godine) predstavlja Milicu Mrvić izložbom “režiranih”  fotografija “Za uspomenu i dugo sećanje”. Na njenim fotografijama je pažljivo i do detalja izrađena koreografija, a precizno izvedeni performativni elementi stvaraju jedinstvenu artificijalnost i dozu fantazije koja nas pre stimuliše na preispitivanje nego na čitanje. Naručeni grupni portreti Milice Mrvić nastaju kroz proces saradnje sa portretisanima. Pružaju nam neposredan uvid u nade, želje, a možda i strahove naručioca. Rezultat je zajedničko,  kolaborativno fotografsko delo tokom kojeg je proces rada jednako bitan, koliko i finalna materijalizacija ove saradnje.

KCB Promo 

Likovna galerija, Kritičari su izabrali 2022: “Apstraktni pejzaž 2.0”

(do 24. februara)

Tradicionalna izložba “Kritičari su izabrali” se kontinuirano organizuje u Likovonoj galeriji od 1967. godine. Aktuelnu izložbu priredila je kustoskinja Ana Ereš. Radove koji možete videti kreirali su umetnici Dušica Dražić, Siniša Ilić i Bojan Đorđev, Ivana Kličković, Žolt Kovač, Nikola Marković, Goran Micevski, Vladimir Nikolić, Ivan Petrović, Ivan Šuletić. Izložba traje do 24. 02. 2022.

Tereza Kos, The Measure od Disorder, video 

Galerija Podroom, “I neživa bića imaju svoj kraj”

(do 23. februara)

Tereza Kos sa velikom pažnjom i posvećenošću, a kroz stečeno interdisciplinarno obrazovanje i lično nomadsko iskustvo, koje joj je pružilo uvid u drugačije mentalne i fizičke geografije određenih teritorija, razvija umetničku praksu koja kroz različite medije istražuje i problematizuje prostore i odnose između individualnog i globalnog. Kroz pokretne i nepokretne slike, zvuk i muziku, dijagrame i mape, inspirisane konkretnim događajima i ljudima, Tereza u svojim radovima koje prikazuje na izložbi “Inanimate Beings Also Have Finite Lives” (I neživa bića imaju svoj kraj), govori o nekoj vrsti apsurdnog, hipnotičkog ponavljanja društveno-političkih koncepata i njihovom uticaju na meru ništavnosti svakodnevnog života pojedinca. Evidentirajući ništavilo, otvara prostor za kreiranje novih frekvencija života. Ništavilo nije večno i ono ne znači odsustvo, već beskonačnu otvorenost. (opis izložbe)

Fotografija: Marijana Janković (Izložba Zona obilovanja/Jovan Matić)

Galerija Novembar,  “Zona obilovanja”

(do 13. februara)

I u novom opusu nazvanom “Zona obilovanja”, umetnik Jovan Matić, koji je diplomirao i magistrirao na odseku za keramiku Fakulteta primenjene umetnosti u Beogradu, kao i u svojim ranijim radovima, eksperimentisao je sa materijalima i teksturama. U delima koja publika može pogledati u galeriji Novembar, umetnik se izrazio u spektru medijuma – od platna preko skulptura do mixed medija instalacija. “Da li nešto može da bude lepo, ukoliko proizilazi iz zločinačkog čina, zapitao se umetnik, a odgovor će biti jasan svakome ko se nađe pred jednom od nežnih, pastelnih, za promovisanje na socijalnim mrežama prikladnih, odranih životinjskih koža…” napisala je o izložbi istoričarka umetnosti Milica Grujić.

Tekst: Jelena M.

Fotografije: Naslovna – Milica Mrvić (Porodica putnika), Promo 

 

Najnovije