Prisustvovali smo događaju leta: Koncertu velikog Nicka Cave-a

Da bi se hvalospev o njegovim čuvenim nastupima ukratko objasnio, da li je dovoljno reći kako pevač na sceni oživljava momenat rođenja Elvisa Presleya?

Drugi dan Exit festivala, koji se održava sada već 21 godinu na Petrovradinskoj tvrđavi u Novom Sadu, sasvim sigurno je najvažniji muzički događaj leta.

Glavnu binu Exita ili popularno „main stage“, pohodili su Nick Cave and The Bad Seads, australijski muzičar koji sa svojim bendom nastupa skoro četiri decenije. A, od ovog podatka interesantnije je da to čini sa ništa manje entuzijazma nego na početku karijere.

Pesma „Tupelo“ iz 1985. godine, koju je pevač izveo na bini Exit festivala pred desetinama hiljada ljudi, bila je četvrta po redu na set listi, što je prilično neočekivano za ovu eksplozivnu numeru. Fanovima širom sveta među omiljenim Cave-ovim pesmama na live nastupima.

Muzičar je uvek izvodi u bliskom kontaktu sa publikom, čuvajući je uglavnom za sredinu nastupa, ne bi li se rasplamsala atmosfera. Ovoga puta rešio je da moć usijanja kojim tako vešto barata, prikaže bez taktiziranja.

Na opšte oduševljenje publike Nick Cave pevajući o “Kralju”, započinje svoju vladavinu scenom, već u samom startu.

„Tupelo“ je zapravo ime gradića u Misispiju, najpoznatije po tome što se u njemu rodio Elvis Presley. Ova „vatrena“ numera posvećena je noći njegovog rođenja.

Način na koji Nick Cave oživljava noć koja je zaslužna za kompletnu muzičku revoluciju tadašnjeg sveta, više je od dobrog ritma uz koji vas „Tupelo“ tera da se pomerate.

Cave uz besprekorno ukomponovan ritam, koji prati njegove žustre korake po bini, teatralnim nastupom prikazuje moć noći u kojoj se rodio kralj rock & rolla-a, čiji je sledbenik u sopstvenom maniru strastvenih nastupa, i sam postao.

Zahvaljujući ovoj pesmi, ali i mnogim drugima, poput „From Her to Eternity“, preko neizostavne „Red Right Hand“ do kultne „Mercy Seat“, poznati pevač demonstrirao nam je zašto se smatra najvećim muzičkim umetnikom današnjice koji poseduje poseban talenat bacanja publike u trans.

Razlog zbog koga Cave- nazivaju svešetnikom i propovednikom, a njegove nastupe svojevrsnim liturgijama.

Kao i uvek, posebnu vrstu transa i kartaze, imali su priliku da iskuse srećnici u prvim redovima, sa kojima je umetnik imao direktan kontakt. Bilo da ih je držao za ruku, u šali komunicirao sa njima, pevao im tik ispred nosa ili im se direktno obraćao.

Pred kraj koncerta muzičar je iz publike izveo nepoznatog dečka, koji je sa njim više nego vešto otpevao „White Elephant“ – hit sa poslednjeg albuma benda. Slučajan potez ulio je nadu u nove naraštaje „Kejvovaca“, kojih je publika pored verne vojske fanova, bila puna.

Ne znamo koliko je gos’n Cave svestan ove činjenice, ali nakon sinoćnjeg koncerta bez pogovora i sa gromovitim “Tupelom” koji nam i dalje poput eha tutnji u ušima, znamo i zaključujemo samo jedno: „King is dead. Long live the king!“

Tekst: Maja Bunčić

Foto: Profimedia

Najnovije