Harper’s BAZAAR predstavlja #slušajpažljivo albume i singlove koji ne smeju da prođu ispod vašeg muzičkog radara ovog meseca.
Albumi
KHRUANGBIN A La Sala (Dead Oceans, Night Time Stories)
Ne pamtim da sam skoro sa toliko nestrpljenja čekao izlazak nekog albuma. Mladalačka radost i entuzijazam po pitanju preslušavanja nove muzike nisu nestali, samo čekaju pravi okidač i – evo ga tu je! Američki psihodelični fankodni sastav Khruangbin niže fenomenalne uspehe godinama unazad. Pred nama je njihov četvrti studijski album koji se p-r-e-s-l-u-š-a-v-a i to ne jednom, ne dva puta nego ne izbija iz lične selekcije pesama na odabranom striming servisu. „A La Sala“ je krotka i umiljata instrumentalna ploča. Kakav je podvig objaviti ovakav album u današnjoj muzičko-industrijskoj-hiperprodukvinoj histeriji. Pevani segmenti upotpunjuju atmosferu tema koje kao da su nastajale tokom beskonačnog sutona na obali okeana. Osećaje, emocije i slike prenose instrumenti, najviše inspirisani odjecima čuvene teme „Albatross“ (Fleetwood Mac), nedokučivošću ranih radova grupe Pink Floyd, ritmici Santane i solažama Marka Knopflera u epskim numerama benda Dire Straits; dok ih iz prvih redova posmatraju Morricone, Mancini i Gainsbourg. Kakvo putovanje… U mom svetu bend Khruangbin je dobitnik svih prestižnih nagrada koje dodeljuje Univerzum za doslednost, individualnost, kreativnost, muzikalnost, nadahnuće, iskrenost i emociju. „A La Sala“ je remek delo, ne dozvolite da vas mimoiđe.
THE BLACK KEYS Ohio Players (Easy Eye Sound, Nonesuch Records, Warner, Mascom)
Dan Auerbach i Patrick Carney kao The Black Keys, su se na dvanaestom studijskom albumu najviše udaljili od muzike za koju ih publika uglavnom vezuje. Heroji garažnog rok zvuka su na novom izdanju rešili da (s)krše sopstvena pravila. Rezultat je izuzetno poletan, koloritan, rokerski, soulful album sa elementima hip-hopa (?!). Vanserijski gosti na ploči su: Beck, Noel Gallagher, Booker T. Jones i Lil Noid. U većini pesama možemo prepoznati reference na velike uspehe artista poput: Talking Heads, John Lennon, Van Morrison, The Breeders, Nirvana ali i prepoznati melodijske fraze Fatboy Slima ili elektro pop klasika „Popcorn“ (Gershon Kingsley). Dan Auerbach je tokom svog bogatog producenatskog opusa, sarađivao sa plejadom vrhunskih, mejnstrimu naklonjenijih, izvođača. Očigledno je iz tih iskustava u svoj matični bend doneo samo najbolje.
AMNASTI It Took Me So Long (Pop Depresija, PDV Records)
Igrokaz u nazivu projekta krije slova iz imena i prezimena dvoje izuzetnih domaćih autora. Predstavnica srpske kantautorske (amerikana) scene je Ana Ćurčin dok je sa druge strane domaći tehno pionir Marko Nastić. Svako je u svom delu pružio apsolutni maksimum uz ogromno uzajamno uvažavanje ličnih senzibiliteta. Krajnji proizvod odličan! Nameće se pitanje zašto ovakvih saradnji na domaćoj sceni nema u većoj meri. Ani Čurčin svet elektronike nije stran. Pojedini njeni singlovi već su imali zapažene remiks verzije koje su ukazivale da ona ima priličan raspon u boji glasa, skladno povezujući akustičarski i elektro-dance svet. Na albumu „It Took Me So Long“ Nastić je, na raspolaganje konceptu, stavio sva svoja umeća. Vešt producent i kompozitor muzikom je u potpunosti izmaštao Anino introspektivno putovanje. Poput neke radio drame čija dramaturgija čeprka po podsvesti, prvenstveno zadirući u kompleksnost međuljudskih odnosa. Svaka pesma ima potencijal singla. Nakon hitičnog početka, drugi deo albuma donosi intrigantnija muzičko/scenska rešenja. To se posebno odnosi na subverzivnosti pesma „Helo, Darling“, „Smiling“, „Let’s Go Out“ i „Submit“. Atmosferična estetika i jak autorski pečat ravan je senzibilitetu albuma „Big Siance“ Laurie Anderson.
VAMPIRE WEEKEND Only God Was Above Us (Columbia, Menart)
Obožavam kada me naslovnica albuma instant zaintrigira a potom sadržaj albuma – zakuca. Frontmen benda Vampire Weekend Ezra Koenig je definitivno dobar učenik Waynea Coynea (The Flaming Lips) protiv kog Brendon Urie (Panic! At The Disco) zaista nema šanse, ukoliko je to rivalstvo ikada postojalo (a u mojoj glavi jeste). Elem, posle pet godina izdavačke pauze Vampire Weekend objavljuje peti studijski album, petog aprila i dobija – peticu. Rečenica u nazivu albuma „Only God Was Above Us“ je konstatacija o koju smo se poprilično oglušili. Vođeni tom idejom Ezra Koenig, Chris Baio i Chris Thompso lamentiraju nad propuštenim prilikama, sudbinom, novijom istorijom svog grada (Njujork) ali sa snažnom verom u sveobuhvatno izbavljenje. Demistifikacija fotografije sa omota albuma je ipak posebna priča a taj deo istražite sami.
BEYONCÉ Cowboy Carter (Parkwood, Columbia, Menart)
Ko danas ima strpljenja za Beyoncé? Evo ja! Mada, priznajem, preslušati 27 pesama koje čine album iziskuje neko vreme, kog je sve manje. U slučaju albuma „Act II: Cowboy Carter“ svakako ne možemo govori o nekakvom tektonskom pomeranju osim možda u mikro svetu same Queen B. Šta god da se desilo od albuma „Beyoncé“ (2013) naglavačke ju je okrenulo i od tada je ona više fokusirana na granična područja modernog R&B zvuka nego na njegov centar. Hrabar i veoma uspešan je ovaj Beyoncéin radikalan osvrt na kantri. Album „Cowboy Carter“ je pre svega posveta sopstvenim korenima i detinjstvu koje je provela u Teksasu. Skrivene namere ne postoje, sve je vrlo transparentno, veoma raspevano u duhu tradicije koju nalaže žanr, sa smelim izletima u soul i bluz. Obrade pesama „Blackbird“ (The Beatles), „Jolene“ (Dolly Parton) kao i numera „II Most Wanted“ (sa Miley Cyrus) su veoma posebna mesta na osmom studijskom albumu Beyoncé.
Singlovi
LA LUZ Strange World (Sub Pop)
U zvuku američkog sastava La Luz surf rok susreće Mančester devedesetih i psihodelični pop šezdesetih. Singl „Strange World“ je i svojevrsna posveta zvučnoj estetici benda Stereolab. Sjajno!
NEMI PESNIK Obuci se za grad (Mascom)
Imajući u vidu uspeh pesme „Koliko si luda“ i solidnu prisutnost prvog albuma „Slobodna volja“ (2021), naredni korak ovog novosadskog benda je delovao neizvesno. Olakšanje je stiglo u vidu singla „Obuci se za grad“. Grupa Nemi pesnik u najreprezentativnijem izdanju. To je moderan, autorski i svirački visoko kvalitetan srpski bend
BOBAN PETROVIĆ Ljubav i srdžba (Bassivity Digital)
Boban Petković, pionir jugoslovenskog fanka i disko zvuka, se posle više od četrdeset godina oglasio sa novim singlom. Ovakvu vest prati i izvesna doza strepnje imajući u vidu koliki kultni status na ovim prostorima ima njegov album „Žur“ iz 1981. godine. Pesma „Ljubav i srdžba“ je tu, a Boban Petrović je nešto poput srpskog Nilea Rogersa. I dalje fanki i dalje disko za tržište koje nikada do kraja nije umelo u potpunosti da prihvati i podrži takve autore. Žurka – lajtmotiv Bobanovog izraza, je u prvom planu kao podsetnik da je život večiti ples pod užarenom disko kugom.
Leigh-Anne Stealin’ Love (Warner Music UK, Mascom)
Ponikla iz devojačkog benda Little Mix, Leight-Anne sada gradi solo karijeru. Uvek sam negovao simpatije prema UK garage zvuku, britanskom R&B-ju i raznim klupskim alternacijama elektronske muzike sa Ostrva. Pesma „Stealin’ Love“ je spravljena sa tim nabrojanim sastojcima i umotana u finu pop foliju sa mašnicom.
Piše: Uroš Milovanović
Foto: promo