#slušajpažljivo: Muzika koju ne bi trebalo da propustite u septembru

BAZAAR muzičke recenzije

slusajpazljivo

Harper’s BAZAAR predstavlja #slušajpažljivo albume i singlove koji ne smeju da prođu ispod vašeg muzičkog radara ovog meseca.

Albumi

JACK WHITE No Name (Third Man Records, Legacy A&R, Menart)

U prvih dvadeset godina ovog veka svega je nekoliko upečatljivih rok autora koji opstaju uprkos ubrzanoj gravitaciji koja vlada histeričnom muzičkom industrijom. Autor koji svakim svojim istupom pomrsi konce toj vrsti (ne)sklada svakako je Jack White. Bend White Stripes je sada veš davna prošlost, iako je sveopšta prisutnost njihovog opusa fascinantna. Prolazeći nadalje kroz još neke super-grupe Jack se fokusirao na solo karijeru u okviru koje se, takođe, može pohvaliti besprekornom diskografijom. „No Name“ je njegov šesti studijski album. Vrelo leto nam je ponudilo pregršt ne toliko zanimljivih izdanja a Jackovo ostvarenje je apsolutno svetla tačka u tako memljivoj svakodnevici. Sjajno je sa koliko ljubavi i nadahnuća White svetu danas na svoj način „reinterpretira“ najbolje od zaostavštine bendova Led Zeppelin, The Stooges, Crazy Horse, Steppenwolf. Svakom pesmom na ovom izdanju ste stimulisani da budete aktivan slušalac i dodatno otkrivate sve vrednosti. Albumu sa ovakvim sadržajem naziv uistinu nije potreban.

JAMIE XX In Waves (Young, Beggars Group, Lampshade Media)

Umetnički život na dva koloseka, kao član benda The xx i kao solo artist, Jamieu reklo bi se ne predstavlja teret. Na debitantskom albumu „In Colour“ (2015) bilo je jasno da će Jamime više biti naklonjen klupskim varijacijama elektronskog zvuka. Na drugom studijskom izdanju „In Waves“ on se u potpunosti prepušta tom talasu. Album je sa jedne strane diskretan omaž očiglednim soul i R&B uticajima (korišteni semplovi pesma izvođača poput Almeta Lattimore i Tina Moore) a sa druge nekim inovatorima u svetu semplinga i eksperimentalne elektronske muzike (kao što su The Avalanches i Panda Bear). „In Waves“ je album ispunjen emocijama. Koncept zasnovan na DJ setu koji slušaoca vodi mnogo dalje od očekivanog klubskog ugođaja. Ovo izdanje ima dva očigledna zadatka – da zabavi i edukuje a takvih je albuma, naročito u svetu dens muzike, sve manje.

*Album smo dobili na premijerno preslušavanje zahvaljujući Lampshade Media, a zvanično će biti dostupan na striming servisima od 20. septembra.

NATALEÉ Bezdan EP (Glitch Records)

Sofisticirana kombinacija soula, R&B-ja, acid jazza i hip-hopa začinjena direktnom spoken word estetikom krasi ovu nesvakidašnju pojavu na beogradskoj muzičkoj sceni. Predvodnica benda Nataleé je Natalija Rajković. Reč je o veoma talentovanoj autorki i pevačici. Album iz 2021. godine predstavio je upečatljiv opus, od kojih je pesma „Prvi plan“ bila najzapaženija. Na novom izdanju nalazi se jedan singl objavljen u međuvremenu („Rolam“) i tri nove pesme („Pada noć“, „After“ i „Game Over“). „Bezdan“ je omnibus sastavljen od četiri priče. Kompleksnost života u velikom gradu ne ogleda se samo u konkretnom kvalitetu života u njemu. Bend Nataleé zanimaju neke druge priče opsednutosti, uvrnutosti, iščašenosti, razočarenja i nevine emocije nevidljivih žitelja „Bezdana“. Onih koji život vrednuju na drugačiji način i zbog toga ostaju zauvek neshvaćeni, bez obzira na društveno-politički trenutak. Iznenadiće vas univerzalnost takvih priča.

CAMILA CAMBELLO C,XOXO (Geffen, Interscope, Universal Music Serbia)

Nakon tri solo albuma na kojima je predstavljena kao pop i latin-pop zvezda, Camila Cambello pravi odlučan zaokret u karijeri. Izgledalo je da intenzivno traga za bliskijim izrazom. Pored serije velikih hitova, kao da je konstantno nešto ipak nedostajalo. Četvrti studijski album „C,XOXO“ je očigledan rezultat instinkta koji je Camila odlučila da sledi. Ovde akcenat nije stavljen na njeno latino poreklo i onim što taj izraz u svakom smislu donosi. Ona nije više „vrela zavodnica“ iz neke moderne TV sapunice. Tu je ulogu zamenila suštom suprotnosti. Usmerivši pažnju na alternativni, avant i hyper pop Cambello je servirala izuzetno moderan, zavodljiv, pitak, iskren i uzbudljiv album.

Singlovi

PRIMAL SCREAM Love Insurrection (BMG Rights Management UK)

Fantastičan povratak benda Primal Scream duhu albuma „Screamadelica“, jednog od najvažnijih iz poslednje decenije dvadesetog veka. Ovo je himna o nepristajanju na dehumanizaciju i insistiranju na osnovnim načelima čovečanstva. Poslednji izgovoreni stihovi u pesmi podvlače: „Protiv bezakonja, gladi i surovosti; Ljudska duša nikada neće biti poražena. Živela ljubav! No pasarán!“

KIKA More (Mascom)

Novi singl beogradskog alt-rok sastava KIKA nagoveštava suštinsku promenu u zvuku ali i izrazu benda. Njegova harizmatična predvodnica Kristina Jovanović Kika ovde briljira u veštini pisanja i interpretaciji jedne moderne (synth) pop forme. Tematika je jasna a pesma je neodoljiva. Kad kažemo letnji hit – mislimo na „More“.

JORJA SMITH High (FAMM)

Miljenica publike koja voli neo-soul i R&B prepoznatljiva je i po tome što svojim pesmama često dodaje dens elemente. „High“ je jedna od tih. Ona vas uvodi u grotlo noćnih klubova a na kraju vas prepušta laganoj šetnji na putu do kuće u rano jutro, dok ritam u vama i dalje negde tutnji.

ROUZI 11077 (Bassivity Digital)

Rouzijeva muzika najpre komunicira sa svetskim trendovima bilo da oni dolaze iz oblasti densa, repa, trepa, dramnbejsa ili hajper popa. Singl „11077“ je odlična tekstualno-muzička kombinacija nekoliko stilova/faza u razvoju rep muzike i hip-hop kulture.

BRAXE x FALCON & BIBIO All This Love (Smugglers Way, Domino Recordings)

Za kraj – sladoled sa omotnice ovog french house singla koji potpisuju majstori Alan Braxe i DJ Falcon. Bibio je hvaljeni britanski artist. Njegov folkotronski vokal u kombinaciji a pritajenim disko hausom čini „All This Love“ pesmom uz koju će leto trajati duže.

Tekst: Uroš Milovanović

Najnovije