Kahlo je rođena 6. jula 1907. godine, kao ćerka Jevrejina nemačko-mađarskog porekla i majke špansko- tihuanskog porekla. Od početka je bila ponosna činjenicom da je žena mešane rase.
Njeno detinjstvo u kući više srednje klase u Meksiko Sitiju nije bilo lako, dečiju paralizu je dobila u šestoj godini, zbog čega je Kahlo imala kraću desnu nogu. Počela je da eksperimentiše sa modom još u osnovnoj školi, nakon što su je drugovi maltretirali zbog njenog hoda. Nosila je dugačke voluminozne haljine i slojevite čarape na desnoj nozi kako bi postigla ravnotežu. Sa osamnaest godina doživela je saobraćajnu nesreću u kojoj je ostala teško povređena, sa preko 20 preloma kostiju, 30 operacija i amputacije noge. Posledice ovog događaja pratile su je do smrti.
Lični stil postao je još jedan kreativan izlaz za Kahlo, koja je počela da slika tokom oporavka od nesreće. Simbolički gledano, nesreća je početak izvanredne umetnosti i propadanja njenog tela. Moda je za Fridu bila vid zaštite i stilskog oklopa, odraz njenog ličnog ali i političkog stava.
Vibrantne boje u spregu sa cvetnim motivima i geometrijskim printovima, tipičnim za tihuansku nošnju, kombinovala je sa savremenim elementima i masivnim nakitom od srebra, korala i žada. Slojevito odevanje i širi modeli pomogli su joj da komotnije nosi proteze i korset koji su joj držali kičmu, a tradicionalna crvena marama rebozo i egzotična frizura, da vizuelno skrene pažnju sa donjeg dela tela. Afinitet prema detaljima pokazivala je i kroz ručno rađene čizme sa čipkom i oslikane proteze.
Tokom tridesetih i četrdesetih godina, Fridin stil postao je sinonim za meksičku kulturu, a njen imidž inspiracija u svetu mode. Godine 1938. italijanska dizajnerka Elsa Schiaparelli kreirala je “La Robe de Madame Rivera”, haljinu gospođe Rivere, prema Fridinim tihuanskim kostimima. Od tada su se mnogi dizajneri pozivali na njeno živopisno odevanje, od kolekcije Jean Paul Gaultier-a za proleće/leto 1998. do Valentinovih cvetnih otisaka i volana za proleće/leto 2015.
Iza ikonične umetnice kakvu je danas pamtimo, stoji priča o tragediji ali i trijumfu. Fridina odeća odražava njeno odbijanje da se prilagodi bilo kojoj kulturi ili identitetu i suptilnu moć koju je pronašla u svom krhkom telu.
Priredila: Mila Đenić
Izvor: www.crfashionbook.com
Fotografije: Profimedia, Pinterest