Šta može zameniti sveže povrće u zimskoj sezoni

Tako da nema nedostatka vitamina.

Zimi dobijamo znatno manje vitamina nego leti. To je zbog nedostatka sunca, kao i, naravno, svežeg voća i povrća iz kojeg dobijamo čitav niz hranljivih sastojaka. Stoga nisu retki slučajevi kada se tokom hladnijih meseci piju vitamini u obliku suplemenata kako bi se nadoknadili nedostaci. Reći ćemo vam kako da zamenite sveže povrće zimi kako biste dobili sve potrebne vitamine koje sadrži.

Nutricionisti savetuju da u zimskoj sezoni obratite pažnju na one proizvode koji se dugo čuvaju sirovi. Tu spadaju, na primer, bundeva, cvekla, šargarepa, luk i kupus. Vredi ih jesti ili sirove ili dinstane. Tako povrće zadržava maksimalne koristi i zasićuje telo vitaminima.

Takođe, čak i u jesen ili leto, vodite računa o zamrzavanju svežeg povrća, voća ili bobica, kao što su to činile naše majke. Mnogi istraživači su uvereni da je hrana u ovom obliku još zdravija od sveže. Stvar je u tome što se za zamrzavanje biljke beru na vrhuncu zrelosti, kada sadrže maksimalnu količinu vitamina i minerala.

Ni fermentisanu hranu ne treba potcenjivati. Ovim procesom povrće i voće ne gubi korisna svojstva, a svi vitamini u njima ostaju u istoj količini i sastavu. Pored toga, kada se fermentišu, jednostavni šećeri se razlažu u hrani, pa konzumiranjem povrća i voća u telo ulazi manje ugljenih hidrata i šećera. Međutim, sa fermentisanom hranom morate biti oprezni ako imate bolesti gastrointestinalnog trakta, jer imaju povećanu kiselost.

 bazaar.ru

Pročitaj još iz kategorije Dijete & Fitnes