Da li je sir od kozjeg mleka zdraviji od kravljeg

I da li je vredno uključiti ga u vašu ishranu?

Ako vašu ljubav prema siru često prati krivica zbog prekomernog unosa masti i kalorija, imamo dobre vesti za vas. Kozji sir koji se pravi od kozjeg mleka smatra se hranljivijim i zdravijim u poređenju sa sirom od kravljeg mleka. Iako se kozji sir pravi istim metodom sirenja, postoji nekoliko značajnih razlika u njegovom hranljivom sastavu.

Manje natrijuma

Konzumiranje previše natrijuma može dovesti do ozbiljnih posledica kao što su hipertenzija, otkazivanje bubrega i ishemijski napad. Preporučeni unos natrijuma za odraslu osobu je 2.300 mg dnevno, ali najbolje je to ograničiti na 1.500 mg. Ne bi trebalo potpuno odustati od natrijuma - samo ga konzumirajte u preporučenom opsegu. Dok dve kašike parmezana sadrže 511 mg natrijuma, ista količina kozjeg sira sadrži samo 118 mg.

Više hranljivih sastojaka

Kozji sir sadrži mnogo više vitamina i minerala od kravljeg. Bogat je riboflavinom, vitaminom K, A, niacinom i folnom kiselinom. Takođe promoviše zgrušavanje krvi i podržava proizvodnju crvenih krvnih zrnaca (eritrocita). Kozji sir sadrži minerale koje ne proizvodi ljudsko telo, ali su presudni za održavanje života. Na primer, mnogo je bogatiji magnezijumom, gvožđem, kalcijumom, fosforom i bakrom u poređenju sa kravljim sirom.

Manje štetnih proteina

Kazein je vrsta proteina koja se nalazi i u kravljem i u kozjem siru. U stvari, on čini većinu ukupnog sadržaja proteina u siru. Međutim, kazein prisutan u kravljem siru povezan je sa bolestima kao što su rezistencija na insulin i dijabetes tipa 1. Kozji sir, s druge strane, sadrži manje štetnu verziju kazeina koja se naziva A2-beta kazein. U kombinaciji sa višim nivoima kalcijuma, štiti od dijabetesa i povećava osetljivost na insulin.

Sadrži manje holesterola i zasićenih masti

Kozji sir sadrži manje masti u poređenju sa kravljim sirom. Sadrži lance srednje i kratkih masnih kiselina koji su mnogo lakši za varenje. Kravlji sir sadrži veće molekule masti koji ne utiču lako na naš probavni sistem. Kozji sir sadrži 22 mg holesterola, dok kravlji sir sadrži 28 mg. Viši nivo holesterola može prouzrokovati bolesti srca, pa čak i oštećenje jetre.

 

Pročitaj još