Dijeta ratnika: najpopularnija i najkontroverznija tehnika mršavljenja

O dijeti ratnika svet je prvi put počeo da govori još 2002. godine, kada je objavljena istoimena knjiga Ori Hofmecklera (i odmah je postala bestseler).

Neobični sistem ishrane brzo je stekao ogromnu armiju obožavalaca i izazvao mnogo rasprava među nutricionistima i pristalicama zdravog načina života. Skoro 20 godina kasnije, kontroverza oko dijete ne prestaje: nekima se i dalje čini da je to najbolji način da se održavate u formi, dok drugi to smatraju isključivo ruganjem organizmu. Kakva je ratnička dijeta, zašto je stekla takvu popularnost i, što je najvažnije, da li je moguće efikasno izgubiti kilograme?

Šta je ratnička dijeta?

Autor dijete, Ori Hofmekler, zapitao se kako su u različitim vremenima veliki ratnici uspevali da održe snagu i izdržljivost, neprestano se boreći u bitkama. Ispostavilo se da je većina njih preskočila jutarnje i popodnevne obroke, a uveče pojela obilnu večeru. Hofmekler je uveren da produženi kontrolisani post može očistiti telo, efikasno sagoreti masti i poboljšati metaboličku funkciju.

Ako govorimo o osnovnim principima dijete, onda se to sa sigurnošću može nazvati vrstom posta, jednostavno sa strožim vremenskim okvirom nego u klasičnom obliku. Sistem ishrane uključuje odbijanje hrane 20 sati i četvorosatni „prozor“ za jelo uveče. Istovremeno, tokom „posta“ nije neophodno potpuno se odreći hrane - možete piti sveže ceđene sokove, jesti sirovo povrće i orahe.

Nema posebno strogih ograničenja za večernji obrok - možete jesti bilo šta, ali ako pođete od prvobitne ideje o ishrani „pravog ratnika“, onda će biti neobično večerati brzu hranu ili slatkiše. Hofmekler nudi jednostavna jela za večeru, nemasno meso, sveže povrće i spore ugljene hidrate.

Šta nije u redu sa ovom dijetom?

Sama ideja odbijanja hrane na 20 sati dovodi do poremećaja u ishrani, jer čak i ako ne postoje ograničenja u izboru hrane, biće izuzetno teško izdržati dvadesetčasovnu pauzu. Što se tiče sokova i oraha koji su „dozvoljeni“ tokom dana, ovo je u potpunosti u suprotnosti sa idejom o isprekidanom postu uopšte.

Poenta isprekidanog posta nije prvenstveno ograničavanje kalorija smanjenjem broja obroka, već pružanje mogućnosti telu da se očisti i „restartuje“ tokom posta. Razume se da tokom ovog vremenskog perioda u stomak ne ulazi ništa osim čiste vode.

Pored toga, autor dijete ohrabruje da se ne zaboravi na fizičku aktivnost: hodanje, trčanje, plesanje i vežbanje. Izgledi za kombinovanje sporta sa 20-časovnim periodima posta pokreću mnoga pitanja lekara koji su uglavnom mišljenja o potrebi za ishranom pre i posle treninga.

Uprkos svemu navedenom, Ratnička dijeta ima ogroman broj pristalicama koji slede sve smernice. Neobičan sistem ishrane pomogao im je da brzo i efikasno smršaju, održe rezultate i poboljšaju odnos sa hranom uopšte. Na kraju, sve je čisto individualno - jednostavno je nemoguće pronaći dijetu koja bi odgovarala svima.

Da li je ratnička dijeta efikasna za mršavljenje?

Pošto je proces mršavljenja moguć samo uz kalorijski deficit (kada potrošimo više nego što dobijemo), nije neophodno da se mučimo dvadesetsatnim štrajkovima glađu. Šta i koliko jedete važno je za gubitak kilograma, a ne količina ili učestalost obroka.

Dijeta je kontraindikovana za ljude sa hipoglikemijom, hipotiroidizmom i disfunkcijom žučne kese. U suprotnom, svako može isprobati dijetu za sebe. Stručnjaci preporučuju da započnete sa nekoliko probnih dana, tokom kojih morate pažljivo pratiti svoje zdravlje. Naravno, trenutno odbijanje da jedete 20 sati doneće određenu nelagodu, ali ako postane preteško, važno je slušati svoje telo kako ne biste izazvali zdravstvene probleme.

Pročitajte još