Hladnu ili toplu: kakvu vodu piti ujutru

Način na koji provodite jutro postavlja raspoloženje za ceo dan. Pored uravnoteženog doručka stručnjaci jednoglasno preporučuju i ispijanje čaše tečnosti 30-40 minuta pre obroka: ovo pomaže u „pokretanju“ tela i prilagođavanju produktivnosti.

Postoji mnogo opcija za zdrava jutarnja pića, ali obična voda ostaje najjednostavnija i najefikasnija, a stručnjaci vas pozivaju da posebnu pažnju obratite na njenu temperaturu.

Čak i u toplo letnje jutro ne bi trebalo piti previše hladnu vodu, to može da izazove nelagodnost u crevima, spreči dalje varenje doručka i, uopšte, neće pružiti pravi efekat „uključivanja“ tela nakon spavanja. Pregrejana tečnost nije najbolji izbor takođe - ako više volite da pijete prokuvanu vodu, obavezno je ohladite pre pijenja.

Da bi jutarnja čaša vode donela telu samo koristi, tečnost treba da bude sobne temperature ili blago topla - ne više od 40-45 °. To je topla voda koja je u stanju da „probudi“ telo, pokrene metaboličke procese koji se usporavaju tokom spavanja i uklanja toksine iz tela. Čaša tople vode na prazan stomak podstiče varenje, detoksikuje i okrepljuje.

Da biste svoje jutarnje piće učinili još zdravijim, u vodu možete dodati sirće ili limun. Pulpa limuna (a stručnjaci preporučuju pripremu limunske vode sa pulpom) sadrži veliku količinu fitonutrijenata i vlakana. Limun je bogat pektinom, koji je neophodan za održavanje pravilne ravnoteže crevne mikroflore i rast „dobrih“ crevnih bakterija. Voda sa limunom pomaže u detoksikaciji tela, posebno kada se pije na prazan stomak, i ima moćna antimikrobna i antivirusna svojstva.

foto:Instagram

Pročitaj još