Koje vitamine i minerale ne treba uzimati zajedno, a koje treba

Uputstvo za upotrebu!

Svi znaju koliko su vitamini i minerali važni za pravilno funkcionisanje našeg tela. U vreme pandemije ljudi sami uzimaju određene vitamine i minerale bez konsultacije sa lekarom, a činjenica je da se neki međusobno ne mogu kombinovati.  

Prikupili smo informacije o svim najboljim i najgorim kombinacijama kako bismo vam pomogli da izvučete maksimum iz svog imunološkog sistema i ukupnog zdravlja.

Dozvoljeno je kombinovati:

Vitamin A + vitamin E i C

Vitamini su potpuno kompatibilni, ne potiskuju međusobno delovanje. Vitamin E štiti vitamin A od oksidacije, a C služi kao prirodni katalizator za druga dva vitamina, pojačavajući njihovo delovanje. Pored toga, vitamin A je u potpunosti kompatibilan sa cinkom i gvožđem, stimulišući njihovu apsorpciju u telu.

Vitamin B2 + vitamin B6

To je slučaj kada vitamine jednostavno treba uzimati u parovima. Sam po sebi, vitamin B6 je u neaktivnom obliku i jednostavno prolazi kroz telo a da se u njemu ne apsorbuje. Vitamin B2 aktivira B6 i telo ih savršeno apsorbuje.

Vitamin B2 + cink

Vitamin B2 služi kao prirodni katalizator cinka, koji se pod njegovim uticajem bolje apsorbuje i aktivnije štiti telo.

Vitamin B6 + kalcijum

Vitamin B6 kontroliše količinu kalcijuma koji se izlučuje iz tela, sprečavajući nedostatak kalcijuma.

Vitamin B6 + magnezijum

Ovde dve supstance pomažu jedna drugoj: B6 povećava bioraspoloživost magnezijuma za telo, a magnezijum, pak, povećava sposobnost B6 da prodre u ćeliju.

Vitamin B9 + Vitamin C

Vitamin C u ovom slučaju pomaže u akumuliranju B9 u tkivima, sprečavajući njegovo potpuno uklanjanje iz tela.

Vitamin B12 + kalcijum

Bez kalcijuma, asimilacija B12 u telu je u principu nemoguća.

Vitamin C + gvožđe + hrom

Svaka od tri supstance služi kao katalizator za apsorpciju druge dve. Ako ih koristite u tandemu, nećete uzaludno potrošiti ni miligram korisnih elemenata.

Vitamin D + kalcijum i fosfor

Vitamin D je neophodan za apsorpciju ova dva elementa. Možete ih koristiti odjednom, kao i kalcijum i fosfor u kombinaciji sa vitaminom D.

Vitamin E + selen

Antioksidativni efekat vitamina E je u velikoj meri pojačan interakcijom sa selenom. Ovaj tandem pomaže u zaštiti ćelija i tkiva od oštećenja i upala.

Vitamin K + kalcijum

Ovaj par je odgovoran i za snagu i zdravlje vaših kostiju i za prevenciju kardiovaskularnih bolesti. Vitamin K pomaže kalcijumu u izgradnji koštanog tkiva u telu, a takođe je odgovoran za pravilno zgrušavanje krvi i sprečava vaskularnu kalcifikaciju.

Bor + kalcijum, magnezijum i fosfor

Bor pomaže da se sva tri elementa neprekidno asimiliraju u telu i da pravilno obavljaju sve svoje funkcije.

Ne treba kombinovati

Vitamin B1 + vitamini B2 i B3

Čudno, ali čak i vitamini iste grupe mogu negativno uticati jedni na druge. B2 i B3 u potpunosti uništavaju vitamin B1, sprečavajući da se apsorbuje u telu.

Vitamin B9 + cink

Cink negativno utiče na transport vitamina B9 u telu i ometa njegovu apsorpciju.

Vitamin B12 + vitamin C, bakar i gvožđe

Uprkos činjenici da se poslednja tri dobro slažu, oni takođe čine vitamin B12 apsolutno beskorisnim.

Vitamin E + gvožđe

Pod uticajem vitamina E, telo gvožđe slabo apsorbuje.

Gvožđe + kalcijum, magnezijum, cink i hrom

Prva tri smanjuju nivo gvožđa, a hrom negativno utiče na metabolizam „gvožđa“. Gvožđe u obliku tableta telo manje apsorbuje od gvožđa iz hrane (bolje - u kombinaciji sa vitaminom C i fluorom). Kada uzimate tablete gvožđa, ne biste ih smeli piti sa mlekom, čajem ili sokovima od kiselog voća.

Cink + kalcijum

Ometaju asimilaciju jedni drugih.

Mangan + kalcijum i gvožđe

Ometaju apsorpciju mangana u telu.

Pročitaj još iz kategorije Dijete & Fitnes