Kukuruz: Da li se isplati uživati u sezonskom proizvodu

Kukuruz je mnogima omiljena letnja poslastica, ali nutricionisti i ljubitelji zdravog načina života imaju dvosmislen stav prema njemu.

Kukuruz je bogat biljnim proteinima, vitaminima, mineralima i antioksidantima - karotenoidima, koji mu daju jarko žutu boju. Istovremeno, žitarica sadrži pristojnu količinu šećera, skroba, glutena i mnogih drugih supstanci, čija je upotreba vrlo upitna. Da li kukuruz može biti koristan za telo otkrivamo u nastavku:

Korisne karakteristike kukuruza

Svoju jarku boju kukuruz duguje moćnim prirodnim antioksidantima - karotenoidima. Njihov sadržaj u kukuruzu je dovoljno visok da im omogućava da zaštite telesne ćelije od oštećenja slobodnim radikalima, smanje upale i usporavaju proces starenja. Pored toga, karotenoidi igraju važnu ulogu u održavanju zdravog vida - mogu sprečiti starosnu degeneraciju oka i smanjiti rizik od nastanka katarakte. Aktivne supstance u zrnu kukuruza značajno poboljšavaju varenje, sprečavaju upale i gastrointestinalne bolesti - naročito kukuruz je koristan za zdravlje creva.

Zašto ne treba često konzumirati kukuruz?

Kukuruz spada u skrobno povrće što znači da u nastojanju da smršate nije vaš pomoćnik. Skrob je polisaharid koji se nakon varenja pretvara u glukozu, za koju je poznato da u velikim količinama dovodi do debljanja i mnoštva zdravstvenih problema. Kukuruz takođe sadrži šećer u izobilju, što rezultira velikim opterećenjem ugljenim hidratima i prilično velikim sadržajem kalorija.

Pored toga, kukuruz sadrži antinutrijente - supstance koje sprečavaju apsorpciju vitamina i minerala u vaše telo. Tako su, na primer, zrna kukuruza bogata cinkom, magnezijumom i manganom, koji su neophodni za pravilno funkcionisanje tela, ali se zbog fitinske kiseline (antinutrijenta) praktično se ne apsorbuju.

Nije potrebno potpuno se odreći kukuruza, posebno ako ga jako volite. Samo što bi trebalo da bude na istoj liniji sa kolačima i pomfritom - tj. možete ga jesti, ali retko i u malim količinama. 

Pročitajte još

Pročitaj još