Namirnice koje pomažu u snižavanju krvnog pritiska

Mnogi ljudi imaju problem sa visokim krvnim pritiskom. Ukoliko ne možete da regulišite krvni pritisak, predlažemo da razmislite o promeni svoje ishrane.

Ljudima sa hronično visokim krvnim pritiskom, lekari ne preporučuju prekomerno korišćenje životinjskih masti: konzumacija maslaca, pavlake i masnog crvenog mesa treba da bude svedena na minimum - zapravo, treba ih zameniti alternativama u formi biljnih masti ili masne ribe. 

 

Na stanje krvnih sudova može negativno uticati natrijum, koji u velikim količinama dobijamo hranom. Još jedan mineral, kalijum, pomaže u njegovoj neutralizaciji, te je preporučljivo jesti više hrane bogate kalijumom – mahunarke, pirinač, banane, krompir i alge. Još jedan važan element za normalizaciju krvnog pritiska je magnezijum, koji promoviše širenje krvnih sudova i jača njihove zidove.

 

Namirnice koje treba uključiti u ishranu ukoliko imate probleme sa visokim krvnim pritiskom:

 

Seme bundeve je bogato cinkom. Ovaj važan element ne samo da značajno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, već i jača imuni sistem i poboljšava stanje kože.

 

Crvena paprika sadrži rekordnu količinu vitamina C, koji je važan za prevenciju hipertenzije.

 

Kakao je još jedna namirnica koja je bogata biljnim jedinjenjima, flavonoidima, koji proširuju krvne sudove i snižavaju krvni pritisak. Samo ako se odlučite da sami kuvate kakao, bolje je koristiti biljno mleko i ne dodavati šećer.

 

Losos je skladište omega-3 masnih kiselina, koje smanjuju krvni pritisak, snižavaju nivo lošeg holesterola, poboljšavaju rad mozga i usporavaju proces starenja.

 

Bademi snižavaju nivo holesterola u krvi, dok ujedno sadrže HDL („dobar“ holesterol), proteine, vlakna, kalijum, magnezijum i vitamin E.

 

Zeleni čaj, za razliku od kafe koja utiče na povećanje pritiska, ne samo da snižava krvni pritisak, već čisti krvne sudove i usporava proces starenja.

 

foto:bazaar.ru

Pročitaj još