Naučnici su dokazali da dremanje poboljšava mentalne performanse

@GLASPERJANELISA

Još jedan razlog za odlazak u krevet posle ručka!

Mnogi od nas vole da spavaju tokom dana, nadoknađujući dragocene trenutke spavanja koji su žrtvovani ranim ustajanjem. A ako lekari savetuju svima da praktikuju san od osam sati tokom noći, onda sa popodnevnim dremkom sve nije tako jasno. Mnogi ljudi kažu da je neophodno, drugi - da u tome nema ništa korisno. Ali nedavno se pojavilo istraživanje koje tvrdi da dremanje može poboljšati mentalne performanse.

Studija objavljena u časopisu General Psichiatry otkrila je da redovno dremanje zapravo može poboljšati mentalne performanse mozga. Da bi došli do ovog zaključka, istraživači su proučavali 2.214 zdravih ljudi starijih od 60 godina u gradovima u Kini, odnosno Pekingu i Šangaju.

Otkrili su da je 1.534 ispitanika redovno spavalo popodne, dok preostalih 680 nije. U isto vreme, obe grupe su spavale u proseku šest i po sati noću, a oni koji su spavali danju, dobili su od pet minuta do dva sata dodatnog sna popodne.

Svaki učesnik je takođe prošao lekarske preglede, poput kratkog pregleda mentalnog zdravlja (MMSE), kako bi utvrdio da li ima demenciju. Ovi testovi su obuhvatili 30 različitih dimenzija kognitivne snage i funkcionisanja, kao što su vizuelno-prostorne veštine, memorijske vežbe, pažnja, veštine rešavanja problema, svest o lokaciji i verbalne sposobnosti. Rezultati su pokazali da su oni koji su odremali tokom dana imali veće MMSE rezultate.

@_BOWIEBOY_

Međutim, istraživački tim primećuje da će više istraživanja na ovu temu biti od pomoći, jer se određena količina vremena spavanja razlikuje od učesnika. Takođe veruju da kada ljudi usred dana spavaju, brže se oporavljaju od raznih bolesti. „Spavanje reguliše imunološki odgovor tela, a veruje se da je dnevni san napredni odgovor na upale u telu; ljudi sa višim nivoima upale takođe češće spavaju“, objasnili su istraživači.

Pročitaj još