Simptomi koji otkrivaju da vam nedostaje Omega-3

Na šta treba obratiti pažnju i kako popraviti situaciju?

photo: @mayastepper 

Mnogima od nas nedostaju određeni vitamini i minerali u telu. Međutim, otkriveno je da svakoj drugoj osobi nedostaje omega-3, a poznato je da naše blagostanje direktno zavisi od njih.

Kako možete znati da li su vašem telu potrebne ove masne kiseline?

Suva koža

Da bi koža bila hidrirana i dugo ostala mlada potrebne su joj omega-3 masti: one su uključene u strukturu ćelijskog zida. Što je viši nivo, koža će bolje apsorbovati hranljive materije i brzo se osloboditi toksina. To znači da što je nivo masnih kiselina u telu veći, to je koža lepša i zdravija.    

Beživotna kosa

Ako se ne možete pohvaliti sjajnom kosom onda vam verovatno u telu nedostaju omega-3 masne kiseline. Upravo ove masti neguju vaše uvojke, čine ih jačim, sprečavaju opadanje kose, što je često izazvano upalom vlasišta.

Krhki nokti

Da li se vaša nokatna ploča ljušti i deluje premekano? Nema sumnje u to, trebaju vam omega-3. Pokušajte sa ribljim uljem: telo ga prilično brzo apsorbuje. Takođe možete dodati više ribe u uobičajenu ishranu.

Loš san

Naučnici sa Univerziteta Oksford zaključili su da svi koji pate od nedostatka masnih kiselina imaju ozbiljne probleme sa spavanjem. Ali to ne znači da omega-3 dodatke treba uzimati noću: naprotiv, najbolje je konzumirati ih ujutru. Tada ćete se osećati poletno tokom dana i lako ćete zaspati u kasnim večernjim satima.

foto: @mvb

Problemi sa koncentracijom

Da li vam je teško da se usredsredite na najjednostavnije zadatke? Da li neprestano ne možete da se koncentrišete? Dobre su šanse da se razlog krije u nedostatku omega-3. Kao što pokazuju statistike, oni koji se pridržavaju dnevnog unosa ovih masnih kiselina obično nemaju te probleme.

Brzo se umarate

Da li vam je osećaj trajnog umora postao poznat? Ovaj problem može imati mnogo različitih razloga, ali jedan od glavnih je, pogađate,  nedostatak omega-3. Prema naučnicima Medicinskog centra Univerziteta u Merilendu, upravo se iscrpljenost može nazvati jednim od glavnih simptoma nedostatka omega -3. U ishranu dodajte ribu, orašaste plodove i sigurno ćete osetiti novi talas energije.

Bolni zglobovi

Omega-3 masne kiseline su moćna antiinflamatorna sredstva koja pomažu u ublažavanju bolova u zglobovima. Ako na vreme obratite pažnju na ovaj problem, možete zaustaviti procese koji uništavaju tkiva i zglobove.

Hrana bogata omega-3 koju treba uključiti u ishranu

  • skuša,
  • sardine,
  • soja,
  • orasi,
  • losos,
  • jaja,
  • haringa,
  • seme chia,
  • spanać,
  • seme lana,
  • prokelj,
  • ostrige.

Pročitaj još