Šta jesti u maju: 5 sezonskih proizvoda

@KISELEVAANYA

Pravimo spisak za kupovinu!

Gotovo bilo koji proizvod sada se može kupiti tokom cele godine. Uprkos tome, stručnjaci toplo preporučuju da se neki od njih jedu tokom njihove, prirodno određene sezone. Prirodni proces sazrevanja voća i povrća, tokom kojeg akumuliraju hranljive materije, usko je povezan sa godišnjim dobom, temperaturom, vlažnošću i nivoom svetlosti. Još uvek nije moguće stvoriti uslove u plastenicima koji su „identični prirodnim“, što nema najbolji efekat na vitaminski i mineralni sastav proizvoda. U nastavku vam otkrivamo koje proizvode svakako treba da jedete u maju kako biste ih iskoristili na najbolji mogući način.

Mango

Tropsko voće dostupno tokom cele godine (ali ne uvek ukusno) može se sigurno kupiti u maju. Krajem proleća, mango koji se uvozi sa Tajlanda i iz Perua sigurno će biti sladak i sočan. Voće je bogato vitaminima A, C i B. Svetlu boju mangu daju antioksidanti karotenoidi - efikasno se bore protiv slobodnih radikala i sprečavaju razvoj upalnih procesa. Jedini nedostatak je taj što je mango prilično kaloričan proizvod, pa ga vredi jesti retko i samo kao desert.

Rukola

Još jedan zdrav sezonski proizvod je rukola. Puna je vitamina i vlakana tokom cele godine, ali ima najbolji ukus krajem proleća. Najčešće se listovi rukole jedu u salatama - možete ih dopuniti gotovo bilo čim: od svežih bobica do tune. Sjajna je navika zameniti priloge sa ugljenim hidratima svežom zelenom salatom, što je mnogo puta zdravije i sigurnije za figuru.

Paradajz

Maj je glavna sezona za paradajz, posebno za vrste koje su velike i divne ružičaste boje. Bogat je vitaminom C, kalijumom, folatima, vitaminom K i likopenom, moćnim prirodnim antioksidansom. Tokom toplotne obrade, njegova koncentracija u paradajzu se znatno povećava, pa nutricionisti preporučuju da se jede ne samo svež, već i pečen ili dinstan.

Cvekla

Cvekla je bogata vitaminima B, vitaminima C i PP, sadrži preko 40 esencijalnih minerala (uključujući kalijum, kalcijum, magnezijum, gvožđe i mnoge druge), moćnim prirodnim antioksidantima - argininom i histidinom i pristojnim delom vlakana. Aktivne supstance sadržane u ovom povrću sprečavaju pojavu vaskularnih grčeva, čiste krvne sudove i snižavaju krvni pritisak.

@TIONFROMNAST

Jagode

Pred kraj meseca na policama će početi da se pojavljuju mirisne jagode. Najbolje je jesti ih krajem maja, jer jagode uzgajane u stakleniku sadrže u proseku 10 puta manje hranljivih sastojaka od sezonskih. Jagode su skladište vitamina C (ovde ih je dvostruko više nego u citrusima) i pelargonidina - moćnog prirodnog antioksidansa odgovornog za crvenu boju ploda - što je bobica tamnija, to sadrži više pelargonidina. Pored toga, jagoda sadrži još oko 12 prirodnih antioksidativnih jedinjenja. Ova bogata kompozicija pruža pouzdanu zaštitu od oštećenja ćelija slobodnim radikalima. 

Pročitaj još