U kojim proizvodima treba tražiti gvožđe

Otkrivamo vam osam bogatih izvora esencijalnog mikronutrijenta.

Gvožđe je jedan od najvažnijih elemenata u tragovima u našem telu. Prema statistikama, nedostatak gvožđa u telu primećuje se kod 30-40% stanovništva našeg kontinenta što dovodi do posledica različite težine: od hroničnog umora do anemije i gubitka kose. Ne morate uzimati dodatke gvožđa da biste izbegli njegov nedostatak - samo malo preispitajte svoju ishranu. U sledećim namirnicama ga ima u izobilju:

Seme bundeve

Seme bundeve je prava superhrana: bogato je ne samo gvožđem, već i vlaknima, manganom, vitaminom K, nezasićenim masnim kiselinama i biljnim proteinima, a brojne studije su potvrdile njihovu efikasnost u prevenciji hroničnih bolesti, kontroli šećera u krvi i kardiovaskularnog zdravlja. Dodajte seme bundeve u sendviče i salate ili koristite kao samostalnu grickalicu (samo u malim količinama jer su visoko kalorična).

Morski plodovi

Morski plodovi su skladište korisnih supstanci, ali najveću količinu gvožđa sadrže školjke. Gvožđe u školjkama ima najviše bioraspoloživ oblik, što omogućava da ga ljudsko telo lako apsorbuje. Pored toga, školjke i ostrige bogat su izvor proteina, „dobrog“ holesterola i vitamina B12. Ali pripazite: morski plodovi su jedan od najjačih alergena u hrani.

Kvinoja

Kvinoja je prvak među žitaricama po sadržaju biljnih proteina, stoga se posebno preporučuje vegetarijancima. Pored visokog sadržaja gvožđa, kvinoja se u svom sastavu može pohvaliti čitavim nizom korisnih elemenata - to su vitamini B, mangan, bakar, kalijum i magnezijum.

Tofu

Tofu odavno je omiljen kod svih vegetarijanaca (soja je jedini biljni izvor kompletnih proteina). Pored proteina, tofu je bogat raznim mikronutrijentima, uključujući kalijum, kalcijum, magnezijum i gvožđe. Tofu je lako dodati svojoj ishrani zbog njegove svestranosti: može se pržiti, kuvati, peći, dodavati u salate, pa čak se od njega može pripremiti i supa.

Mahunarke

Još jedan bogat izvor gvožđa su mahunarke. Stručnjaci posebno preporučuju detaljniji pogled na soju, sočivo, crveni i crni pasulj i leblebije. Od leblebija se može praviti sve, od supa i salata do falafela i humusa. Uz gvožđe, mahunarke su bogate vitaminima B, kalijumom i biljnim proteinima.

Riba

Nutricionisti stalno ponavljaju: riba treba da bude u ishrani svih (naravno, osim ako nemate alergije ili netoleranciju). Bogat je izvor proteina, nezasićenih masnih kiselina i ogromne količine vitamina i minerala. Među rekorderima po sadržaju gvožđa je tuna: ne samo da će pružiti telu sve što mu je potrebno, već i neće postati pretnja za figuru.

Spanać

Spanać je jedna od najzdravijih namirnica na svetu i možete mu beskrajno pevati ode. Jedna porcija zelenih listova sadrži oko 15% dnevnog unosa gvožđa, a vitamin C, kojim je neobično bogat spanać, značajno povećava bioraspoloživost minerala. Još jedan značajan plus: spanać je negativan kalorijski proizvod i stoga će biti odličan dodatak ishrani.

Pročitajte još