Zašto je puno sna štetno za vaš organizam

Više nije uvek bolje!

Svi znaju da nedostatak sna šteti mnogim aspektima našeg života, uključujući naše zdravlje. Međutim, predugo spavanje ima negativne posledice baš kao i hronični nedostatak sna.

I kraći i duži san predstavljaju istu pretnju za telo. Višak sna, poput nedostatka sna, može dovesti do debljanja. Odstupanje od normalnih načina spavanja (plus ili minus - nije važno) izaziva promene u toku ćelijskog metabolizma i hormonalnog nivoa tela. Hormon gladi grelin počinje da se oslobađa trostruko brže, što u velikoj meri povećava rizik od prejedanja. Ipak, ne zaboravite da je lepo telo integrisani pristup vašem zdravlju, a zdrav san u njemu jednako je važan kao i ishrana i vežbanje.

Pored toga, višak sna može da izazove jake glavobolje, posebno kod ljudi koji imaju tendenciju migrene. Dodatni sati provedeni u krevetu utiču na stvaranje neurotransmitera i krvni pritisak. Kao rezultat, nastaju ne samo glavobolje, već i naglo smanjena koncentracija, a pamćenje se pogoršava. Hronični višak sna može čak dovesti do razvoja Alchajmerove bolesti i dijabetesa. Čudno, ali dug san vam neće dodati polet. Naprotiv, nakon 9 sati spavanja ili više sigurno ćete se osećati umorno tokom dana i nijedna kafa vam ovde neće pomoći.

Prekomerno spavanje utiče na snabdevanje mozga krvlju, zbog čega on ne dobija dovoljno kiseonika. Rezultat je nemogućnost koncentracije, produktivnog rada i stalni umor.

Ali šta je sa onima koji ne mogu da se naspavaju za 7-8 sati?

Ako pripadate toj grupi, najverovatnije radite nešto pogrešno. Odgovorno pristupite svojoj rutini spavanja. Pažljivo birajte svoje prehrambene proizvode za večeru - neki od njih mogu ometati vaš san. Odložite telefon najmanje sat vremena pre spavanja, ne pijte kafu popodne i spavajte u dobro provetrenom prostoru. Ovo vam neće pomoći samo da brže zaspite, već će omogućiti čvršći, „efikasniji“ san. Budite se u isto vreme - čak i vikendom. Trebaće vam bukvalno nedelju dana da se naviknete na ovaj režim, a rezultat - blagostanje i visoka produktivnost će brzo doći.

harpersbazaar.ru

Pročitaj još