„Želim nešto slatko“: šta da jedete kako ne biste naštetili figuri

Deficit ugljenih hidrata popunjavamo bez štete za figuru.

Svi znaju taj osećaj kada očajnički želite nešto slatko. U ovim trenucima slabosti čini se da će, ako ovog trenutka telo ne dobije dozu šećera, biti problema. Ove senzacije proizilaze iz nedostatka ugljenih hidrata i određenih prehrambenih navika u telu, ali je potpuno nepotrebno trčati za čokoladom. Naše telo „razmišlja“ i u drugim kategorijama: nije važno da li ugljene hidrate dobijate iz torte ili iz voćne salate. Reći ćemo vam gde treba da tražite šećer koji je telu potreban uz minimalnu štetu po figuru.

Voće i bobice

Voće ne samo da zadovoljava žudnju za šećerom, već je bogato vlaknima, vitaminima, mineralima i antioksidantima. Na primer, jedna šolja jagoda (oko 150 g) sadrži 3 grama vlakana i 94% dnevne vrednosti vitamina C. Voće i bobice mogu biti samostalna grickalica ili postati deo smoothie-a ili voćne salate. Sadržaj kalorija u svežem voću je relativno mali, ali ne treba preterivati. Klonite se banana, grožđa i crvenih jabuka. U velikim količinama voće može izazvati alergijsku reakciju ili se jednostavno ne uklapa u dnevni unos kalorija, što će neizbežno dovesti do debljanja.

Sušeno voće

U procesu „sušenja“ voće gubi samo vodu, usled čega se povećava koncentracija hranljivih sastojaka (a sa njima i šećera i kalorija). Uprkos činjenici da sušeno voće nije najkaloričnija hrana, nutricionisti ga preporučuju kao jednu od najboljih alternativa slatkišima: prirodno i dobro za varenje. Glavna stvar je znati kada se zaustaviti: ne više od par komada dnevno.

Zdravi „sladoled“

Ovo je opcija za one koji su spremni da budu kreativni u zameni uobičajenih slatkiša zdravim alternativama. Nekoliko zdravih desertnih opcija može se napraviti od voća i bobica (samo zamrznite iseckano voće u limenkama). Ako želite sladoled što bliže „originalu“, iseckano voće pomešajte sa običnim jogurtom kremaste teksture. Inače, smrznuti sladoled od banane teško je razlikovati od kupljenog sladoleda. Postoji mnogo opcija - sve zavisi od vaše mašte.

Orasi

Naravno, orasi nisu tako slatki kao voće, ali pored ugljenih hidrata sadrže veliku količinu vitamina, minerala, biljnih proteina i zdravih masti. Jedite šaku indijskog oraha ili badema umesto čokoladica i vaše telo će vam zahvaliti.

Slatki krompir

Popularnost slatkog krompira raste eksponencijalno. Služi se kao samostalno jelo, kao prilog, a od njega se pripremaju i deserti. Batat sadrži mnogo minerala, vitamina A i C, visoke hranljive vrednosti i slatkog ukusa. Neka batat postane deo vašeg obroka - dugo ćete se osećati sitim i zadovoljiće vašu potrebu za slatkišima.

 

Pročitaj još iz kategorije Dijete & Fitnes