Koliko puta vam se desilo da kupite nešto, bilo šta, samo zato što je malo, simpatično, povoljno i nalazi se blizu kase gde strpljivo čekate red? Bingo! Upravo na ovu kartu svaki trgovac igra kada želi da proda neki proizvod – postavlja ga na vidljivo, atraktivno mesto i računa na vašu impulsivnu kupovinu u zadnji čas jer ste šarmirani neodoljivim pakovanjem. Odličan psihološki trik, nema šta!
Ovo je samo jedan od razloga zbog kog su mini pakovanja beauty proizvoda doživela “bum” u godini koju polako ispraćamo, a naročit porast popularnosti ovih “zalogajčića” primećen je nakon što je Rihanna, u okrilju svog brenda Fenty Beauty, lansirala takozvane Fenty Snackz – mala pakovanja njenih kultnih proizvoda po, razume se, daleko povoljnijoj ceni.
“Problem” luksuznijih brendova je upravo taj što ih zbog njihovih cena samo manji broj ljudi može sebi priuštiti. Pa ipak, u želji da im ciljna grupa budu svi, odnosno da bude što šira, brendovi obično pribegavaju različitim smicalicama kako bi se istakli i pridobili naklonost više ljudi.
Kada takav brend ponudi jedan ili više svojih “best selera” u manjem pakovanju, po povoljnijoj ceni, naravno da će zauzvrat dobiti više kupaca jer sada svako ko želi da ih proba, može i da ih kupi. Dakle, cena je verovatno prvi i osnovni razlog zbog kog su mini iliti putna pakovanja određenih proizvoda postala toliko popularna i voljena – dostižna su.
Sa druge strane, ovakva manja pakovanja proizvoda percipiraju se kao testeri. Ukoliko vas zanima neki proizvod, ali niste sigurni da li će vam odgovarati pa ne biste želeli da ulažete novac u regularno pakovanje ili setove, na ovaj način se možete upoznati sa proizvodom bez ikakve obaveze. Niste potrošili mnogo novca, a imali ste priliku da vidite da li ta krema odgovara vašoj koži ili taj karmin vašem tenu. Nažalost, u svim segmentima života uviđamo da ljudi sve manje žele da se vezuju, a isti slučaj je i sa beauty sferom. Kupovinom mini pakovanja proizvoda uživate u proizvodu, ali se za njega ne vezujete – osim ako ne želite.
Imajući u vidu koliko TikTok diktira beauty trendove u današnje vreme, značajno je istaći da mnogi influenseri na ovoj platformi preporučuju #minibeauty, a neki od njih čak otkrivaju da su u potpunosti prestali da kupuju regularna, veća pakovanja (iako je činjenica da su ona, na duže staze, isplativija).
Dok se sa lakoćom možemo složiti sa svakim argumentom, bio on za ili protiv, ne možemo poreći činjenicu da na ovaj način dovodimo u pitanje održivost o kojoj se u poslednje vreme dosta polemiše. Osim ukoliko nije reč o potpuno održivim proizvodima i pakovanjima, za posledice ovog trenda bi verovatno trebalo da se zabrinemo.
Foto: Shutterstock, Fenty Beauty
Harper’s BAZAAR Srbija