Sigurno ste mnogo puta poželeli neki kozmetički proizvod sa potpisom nekog čuvenog brenda, misleći da je to garancija vrhunskog kvaliteta, što zbog fantastične ambalaže koja privlači dizajnom ili reklamom, ali vam finansijske mogućnosti taj luksuz ne dozvoljavaju. A ukoliko se i odvažite i izdvojite znatno veću sumu od uobičajene, taj preparat, krema ili šminka, stiče posebno mesto u vašoj kozmetičkoj torbici ili na polici, a da ne govorimo u srcu. Jer, uspeli ste da u svoj arsenal alatki za ulepšavanje uvrstite nešto što asocira na luksuz, koji vam je uglavnom nedostižan, pa samim tim željeni proizvod stiče kultni status prema kom se tako i ophodite, brižljivo ga čuvajući i trošeći u razumnim, da ne kažemo minornim količinama, kako bi što duže trajao. Mada, i kada se potroši, do poslednje kapi, bočica se čuva. Mnogima je ta priča dobro poznata, a sigurno ste se i zapitali da li taj proizvod ima magičnu moć u odnosu na onaj (one) koji redovno kupujete. A to bi trebalo da bude suština, delotvornost iliti učinkovitost.
Bilo da ste opsednuti lepotom i neprestano kupujete i isprobavate kozmetičke novitete ili ste samo povremeni ljubitelj šminke i proizvoda za negu, na kraju ćete morati da napravite izbor – da li kupiti jeftin, pristupačan proizvod ili biti lake ruke i potrošiti na skuplje stvari. Da li zaista postoji toliko velika razlika između maskare od pet, deset dolara u odnosu na onu duplo, pa i mnogo skuplju? Gotovo svaki šminker imao je ovu dilemu barem jednom u životu. Ako ste uvek na veoma malom budžetu ili ako vam šminka jednostavno nije veliki prioritet, onda verovatno ima smisla da se držite pristupačnih brendova u drogerijama. Ali pretpostavimo da imate raspoloživ prihod za skuplju verziju proizvoda koji želite – kako znati da li zaista vredi dodatnog novca? Mnogi ljudi prave grešku pretpostavljajući da je samo zato što je proizvod skuplji automatski bolji. To nije uvek tačno, pošto mnogi proizvodi prestižnih brendova mogu se naći u drogerijama i to vrlo sličnih karakteristika, te ne treba trošiti dodatni novac na pakovanje i marketing. A opet, profesionalni šminkeri ističu da su nekim skupim proizvodima za šminkanje toliko oduševljeni da ih uvek iznova kupuju, bez obzira na cenu.
Šminkerka Moli R. Stern, kojoj je lepota u fokusu, budući da joj je to posao, kaže: “Na kraju, sve se uglavnom svodi na lične aspiracije i prioritete. Ipak, pomislila sam da bi bilo zabavno (možda i od pomoći) da prođem kroz svoju zalihu šminke i uporedim skupe proizvode za šminkanje sa njihovim veoma sličnim, ali mnogo jeftinijim parnjacima.
Uporedila sam BB kreme, rumenila, maskare, ajlajnere, senke i ruževe, s jedne strane jeftinije varijante, s druge skuplje. Došla sam do zaključka da je veoma je teško odgovoriti na pitanje skupo ili pristupačno? Ne postoji tačan ili pogrešan odgovor. Sve zavisi od osobe i od šminke. Neki ljudi mogu uzeti najjeftiniju šminku i učiniti čuda. Bilo je trenutaka kada sam kupila zaista skupu šminku i na kraju je dala ili čak bacila i vratila se jeftinijoj alternativi. Neki jeftini brendovi šminke (po mojoj proceni) su dobri. Efikasno ih koristim na sebi i nekim svojim klijentima i rezultati su generalno dobri.”
Ona ističe da postoje neke stvari koje treba uzeti u obzir kada pokušavate da izaberete između skupe i jeftinije šminke:
1. Budžet – Ako vaš budžet nalaže da možete kupiti sjaj za usne od dvanaest dolara, a ne onaj od sto dvadeset, neka bude tako. Ne treba da bankrotirate samo da bi se pohvalili da nosite skupu marku, jednostavno nema smisla. Ako dobijate dobre rezultate sa jeftinijim brendom, držite se toga. Istovremeno bih vas ohrabrila (ako ikada budete imali priliku) da isprobate skuplju šminku i sami vidite razliku. Možda ćete biti prijatno iznenađeni. Ako morate da eksperimentišete, kupite skuplju podlogu i senke u različitim bojama.
2. Kom delu lica je namenjen proizvod – Dobro pravilo je da potrošite više novca na proizvode koji dolaze u direktan kontakt s vašim licem/kožom. Tako, na primer, skuplji puder je verovatno bolja varijanta od jeftinijeg, jer je puder jedan od proizvoda koji se upija u prilično veliki deo vaše kože. I kao takav sigurno biste želeli najbolju formulaciju za vaše lice. S druge strane, proizvod kao što je maskara koristi se samo na trepavicama, tako da će jeftiniji brend verovatno biti podjednako dobar kao i skuplji.
3. Stanje vaše kože – ako imate problematičnu, osetljivu ili pak zreliju kožu, potrebno je da koristite skuplje proizvode koji su u većini slučajeva napravljeni od boljih sastojaka i rigoroznije su testirani. Skuplja šminka ponekad zapravo ima sastojke koji pomažu da stanje vaše kože bude bolje.
4. Povod – na primer, vaše venčanje sigurno nije dan kada biste želeli da koristite jeftinu šminku. Generalno (ali ne uvek), jeftinija šminka ima manje pigmentacije i manju izdržljivost. I uopšteno gledano, skuplja šminka ima tendenciju da bude pigmentovanija sa jasnijim, postojanijim bojama.
5. Vaš pristup šminkanju – Ljudi koji vole šminku i eksperimentisanje rado će izdvojiti više novca, jer poznate kozmetičke kompanije ulažu više novca u istraživanje i razvoj, često izlaze sa novim bojama, novim formulacijama, inovativnim pakovanjima… Skuplja šminka takođe ima tendenciju da pruža veći izbor boja i nijansi, koje nećete dobiti sa jeftinijom šminkom.
“Možemo zaključiti da svakako morate kupiti ono što odgovara vama i vašem budžetu. Međutim, ohrabrila bih vas da ponekad potrošite na stvari koje čine razliku, da eksperimentišete sa različitim brendovima i odredite cenu koja vam odgovara. Dobar komplet za šminkanje je poput škrinje sa blagom – ima malo ovoga i malo onoga. Ali na kraju se ne radi uvek o tome koliko ste platili za nešto, već o tome kako izgledate i kako se osećate”.
“Za one koji vole šminku, kao ja, može biti teško da odluče da li se isplati kupiti skuplji proizvod. Mislim da to zaista zavisi. Nažalost, postoji mnogo brendova koji naplaćuju nepristojne iznose za loše proizvode. Postoje i brendovi sa neverovatnim, visokokvalitetnim proizvodima koji ne koštaju mnogo. Zbog toga koristim i skupu šminku i jeftine proizvode za šminkanje. Volim svoju Estee Lauder fondaciju i potrošiću 74 dolara na nju. Međutim, neki od mojih omiljenih brendova lepote koji nude odličan kvalitet su Morphe, Essence i Australis. Dakle, da li je skupa šminka vredna toga? Ne uvek. Zavisi od brenda i proizvoda.
Takođe, zaista se radi o eksperimentisanju i istraživanju – isprobavanju uzoraka proizvoda, čitanju recenzija i postova na blogu. Ne kupujte impulsivno, posebno ako ste novi u šminkanju.
Tekst: S.Milošević
Foto: Pexels, Unsplash