Iako lično ne volim prve dane u nedelji, mesecu ili godini za početak novih, željenih priča, činjenica je da je to najčešća dinamika kojom se pokreću i stvaraju promene. U redu, možda ne na nedeljnom ili mesečnom nivou, ali na godišnjem – definitivno.
Svedočili smo brojnim dešavanjima, izumima i trendovima koji su obeležavali godine za nama te nam je sasvim jasno da svaka od njih ima nešto svoje i posebno, što je zauzimalo centralnu poziciju tokom dvanaest meseci, i ovo “pravilo” važilo je za sve oblasti naših života.
U oblasti lepote i nege, trend koji je obeležio 2021. godinu definitivno je skinimalism, a reklo bi se da tragom ove filozofije nastaju oni koji će obeležiti ovu, 2022. Evo šta nas to sve očekuje na ovom polju:
Nega pre svega + manje je više
Logički posmatrano, kvalitetna šminka nam ne znači ništa bez kvalitetne nege i to je saznanje kog smo u poslednje vreme naročito postali svesni (dodaću krajnje subjektivno – najzad). Od zdrave i lepe kože sve počinje, te makeup artisti i dermatolozi ističu da je neophodno najpre posvetiti pažnju nezi, a tek onda svim onim makeup trendovima koje želimo da isprobamo.
Listajući TikTok primetila sam veliki broj videa u kojim Koreanke prikazuju svoju skin care rutinu i malo je reći da sam fascinirana – ona uključuje bez preterivanja deset, ako ne i više koraka! Moje perfekcionističko-anksiozno biće je sve vreme razmišljalo “jadna njena koža” računajući koliko je to različitih proizvoda koje devojke nanose jedan za drugim bez ikakve pauze. Da, njihova koža je prelepa, ali skinimalisti su se zapitali da li nam je zaista potrebno toliko koraka da bismo postigli taj efekat? Odgovor je, gle čuda, jedno veliko ne, te oni i zagovaraju znatno manji broj proizvoda koje koristimo, sa naglaskom na to da ti proizvodi treba da budu u potpunosti odgovarajući za našu kožu.
U vezi sa prethodnim, očekuje nas “eksplozija” još jednog odličnog beauty trenda, a to je kreiranje šminke sa skin care karakteristikama. Ovo znači da puder više neće začepljivati pore, a tečni tuževi sušiti usne – naprotiv. Takođe, Dior je jedan od prvih poznatih brendova koji će uplivati u ove vode i makeup sferu podići na sasvim novi nivo.
Održivost
U ovoj, novoj godini, nećemo voditi računa samo o zdravlju svoje kože, već i o zdravlju planete. Tema održivosti je iz trenutka u trenutak sve veća i sve važnija da je zaista krajnje vreme da “mislimo globalno, delujemo lokalno”. Trend brige o planeti i treba da pokrenu veliki i uticajni ljudi i brendovi kako bi inspirisali i one manje da krenu njihovim stopama.
I u beauty sferi će se, počevši od ove godine, intenzivno raditi na tome da proizvodi, kao i njihova pakovanja i sam način proizvodnje, budu što “čistiji” i u što većoj meri u skladu sa ovom gorućom temom. Osim toga, ne samo da će ovakav pristup u određenoj meri pomoći očuvanju životne sredine, već će stvoriti i mnogo kvalitetnije i bolje proizvode koji neće imati štetan uticaj ni na njihove konzumente.
Ni muškarci neće biti zapostavljeni
Tačno je da su žene u mnogim životnim oblastima u nepovoljnijem položaju od muškaraca, ali zanimljivo je da postoje kulturološka shvatanja koja ni njima ne idu na ruku. O “toksičnoj muškosti” ne govori se toliko, a ako je sudeći prema sadržaju koji možemo da pratimo na društvenim mrežama, mnogim milenijalcima i naročito “genzerima” je dosta priča o tome kako “pravi muškarac” treba da izgleda. I oni žele da vode računa o sebi, da se neguju i doteruju, bez pogrdnih komentara i nerazumevanja. Ni oni ne žele da ćelave, ali znate šta, dešava se.
Harry Styles sa svojim beauty linijom “Pleasing” i Machine Gun Kelly, Lil Yachty i AJ McLean sa svojim linijama lakova za nokte definitivno utiru put novom, savremenom shvatanju muškosti i hvala im na tome.
Inkluzivnost
Iako znamo da postoji više tipova kože i proizvoda koji tretiraju te određene probleme, osobe koje ih predstavljaju uvek izgledaju isto – belo, mladoliko, bez ijedne “nepravilnosti”. S obzirom na to da je reč mahom o nerealnim i nametnutim standardima lepote, možemo da očekujemo da će se u narednom periodu to promeniti i da ćemo modele i zaštitna lica beauty brendova, tačnije njihovu kožu, najzad moći da vidimo onakvom kakva zaista jeste (možda i zahvaljujući TikTok “razotkrivanju”).
U pogledu šminke, takođe se razvija potreba za raznovrsnošću i to naročito na globalnom nivou gde crnkinje u većini slučajeva ne mogu da pronađu puder ili karmin koji odgovara njihovom tonu kože. Stvari su počele da se menjaju nakon što je Rihanna lansirala svoju liniju Fenty Beauty, a na ostalima je da krenu istim putem.
Inkluzivnost je važna kako u modi, tako i u lepoti, a ako već insistiramo na tome da je svako od nas poseban, hajde da počnemo tako i da se ponašamo.
Porast beauty tehnologije
Sviđalo se to nama ili ne, gotovo da ne postoji sfera života u koju se nije uvukla tehnologija. U 2022. možemo da očekujemo jačanje njenog uticaja i u pogledu lepote i nege i to ne samo u vidu mogućnosti da online isprobamo neku frizuru ili makeup proizvod. I nega kože će postati super-presonalizovana i, recimo, usklađena sa hormonalnim promenama koje se dešavaju u toku ženskog ciklusa.
Givenchy, Gucci Beauty, Dior Beauty Charlotte Tilbury, samo su neki od igrača koji su spremni da zaigraju u ovoj utakmici. A na nama je samo da kreiramo svog avatara…
Nostalgija za 2000-im
Y2K iliti Year 2000 ima svoj momenat na društvenim mrežama, a odnosi se na nostalgično rekreiranje trendova sa početka ovog veka. Među njima su plišane trenerke, male tašne, šnalice u kosi, tanke obrve, plava senka, šljokice i još mnogo, mnogo toga, naravno u nešto savremenijoj varijanti.
Šta god mislili o ovome, jedno je sigurno – beauty trendovi za ovu godinu deluju veselo, slobodno i optimistično, a to je, iskreno verujem, svima potrebno!
Foto: Unsplash
Priredila: Ivana Tomić