Ono što je Coco Chanel uradila, a nakon nje recept su preuzele modna i kozmetička kuća Chanel, jeste pod jedan: drugačiji pristup proizvodu i pod dva: usudite se da postanete pioniri u svojim zamislima.
Pre Coco niko nije parfem smeštao u bočicu u kakvu ga je smestila ona, niko se nije usudio da napravi recepturu za parfem koji se ne zanisva na jednom mirisu (ruže, vanile, jasmina) – ona je u svoju mirisnu strukturu uključila čak 80 različitih nota, prva je kombinovala prirodne i sintetičke mirise, a kada je bilo vreme da se receptura prilagodi modernom dobu, kozmetička kuća Chanel je baš poput svoje osnivačice – načinila na prvi pogled sulud i vrlo odvažan potez, prilagodila je recepturu savremenim trendovima tržišta.
Međutim, ono što je ovaj parfem učinilo vanvremenskim favoritom u beauty svetu nije ništa od gore navedenog, već neprevaziđen marketinčki potez koji se zapravo desio spontano.
U pitanju je sada već kultna izjava još kultnije Marilyn Monroe, koja je na pitanje novinara šta ima na sebi kada odlazi na spavanje, odgovorila “Samo nekoliko kapi Chanel No.5 parfema”.
Recept za uspeh koji su mnogi pokušali da ponove: poznata glumica, po mogućnosti lepotica i malo seksepila u pakovanju ili mnogo. Ideja da ćete nekako i vi posedovati nešto od ovih atributa, ukoliko na sebe stavite nekoliko kapi baš tog parfema, namažete usne baš tom nijansom koja pored efektnog tona, teksturu usana čini mekšom i senzualnijom ili stavite baš to rumenilo koji vaš izgled čini instant svežijim.
Verujete li i dalje u ove marketinške trikove?
Strušnjaci za tržište kozmetičkih proizvoda kažu da je sa ovom erom završeno. Koliko god harizmatičan osmeh imala, Julia Roberts više ne može da nam proda priču o senzualnim notama parfema koji čini da se instant osećate elegantnije, iako u tom trenutku ne nosite Armanijev kostim. Više nismo sigurni, ne verujemo joj. Odvagujemo da li je zaista mudro da potrošimo tu sumu novca na proizvod koji nam uopšte nije neophodan.
Ono što danas prodaje proizvod brže od svake poznate glumice i razgolićene lepotice (i hvala bogovima da je došlo i to vreme) jeste ekskluzivnost proizvoda.
Ograničena proizvodnja. Manje kolekcije. Mogućnost da ne može da ga poseduje svako. Da se do njega ne može baš tako lako doći. Dakle, osnove psihologije.
Zar se ne osećate posebno što baš vi spadate u tu nekolicinu ljudi koji poseduju ovaj magičan proizvod?
Distribucija ovih proizvoda fukncioniše tako što nisu široko rasporostranjeni. Ne samo da ih ne možete pronaći u svakom lancu drogerija i parfimerija, već možete biti srećni ukoliko u glavnom gradu države u kojoj živite postoji distributer i to jedno mesto na kome fizički možete doći do svoje “neophodnosti”.
Zašto ih onda ne biste kupili online? Prvenstveno jer je cena veća, duže čekate da ga dobijete – neretko mnogo duže, a u slučaju ovih ekskluziviteta postoji mogućnost da ih uopšte ne dobijete! Prave se u malim količinama, zalihe su ograničene i pogodite šta? Potražnja je ogromna.
Jedan od takvih proizvoda koji se istakao poslednjih godina i već sada poseduje status kultnog, jeste čuveni Molecule 01. parfem (primećujete li sličnost sa gore navedenim Chanelom sa kojim smo započeli priču? 05 i 01. O, da). Ako mislite da je ovo u najamnju ruku neoriginalnost, u najveću potpuni besram, evo još jednog zanimljivog detalja. Ova, inače britanska parfemska kuća, pod nazivom – Escentric Molecules, tokom stavranja Molecula primenila je sličan princip koji je početkom prošlog veka to učinila madam Chanel. Vrlo je jednostavno: usudili su se da urade ono što nije niko do tada. U ovom slučaju načinili su parfem od samo jedne komponente, poznate u svetu kao Iso E Super.
Tu je još jedan faktor, ni jedan, ali zaista ni jedan od kultnih beauty proizvoda nije lošeg kvaliteta. Dugotrajnost, postojanost, odlična tekstura, sve je u jednom pakovanju. Ovi proizvodi nisu nužno najgalmurozniji, ne poseduju pakovanja koja su mini oda luksuzu, ali rade posao. Neki od njih su papreno skupi, svakako su među skupljima, a neki su i prosečne cene. Na kraju dana trebalo bi da je faktor kvaliteta onaj koji određuje ogromnu potražnju proizvoda, ali reklo bi se ne samo da nije, već nikada nije ni bio.
Ono što proizvod na kraju dana svrstava u kategoriju kultnih to je priča koja ga je prodala i sa kojom smo se povezali iz ovih ili onih razloga.
Jednom prilikom, poznanica i urednica rubrike “Lepota” u jednom ženskom magazine, poklonila mi je Chanelov crveni ruž za usne. Od klasičnog karmina bilo koje marke, drugačijim ga je činilo to što na njemu piše Chanel i što je imao nešto drugačije pakovanje. Posedovao je određenu težinu, prosto: bio je teži u ruci i mehnizam uz pomoć koga se na nekalsičan način otvarao – pritiskom na donji deo pakovanja.
Posle nekog vremena korišćenja požalila sam joj se kako ovaj karmin nije ništa naročito postojan, štaviše – razmazivao se isto kao i svi drugi crveni karmini. Odgovorila mi je da ništa drugo nije ni očekivala i da njegova moć ne leži u kvalitetu – za to se namenski kupuje karmin sa željenim karakteristikama (poput višesatne postojanosti), moć Chanela leži prosto u činjenici da ga posedujete. Pogotovo ako dolazi u ništa moćnijem pakovanju. Njen zaključak je bio sledeći “Odgovorno tvrdim da svaka žena u tašni treba da ima jedan crveni ruž za usne sa Chanel potpisom”.
Međutim, na kraju dana u čitavoj računici legendarne kozmetičke proizvode omiljenim je svakako učinio test vremena . dakle, ipak kvalitet, ali i uzbuđenje da ga imate: VAŠ JE. Vi ste ga se dočepali, vi ga imate, tako dobro stoji vama i samo on čini da se osećate samouvereno i sasvim je u redu da verujete u to, jer taj deo ste možda zapravo i kupili. Ne brinite, nećemo nikome reći.
Ovo je nekolicina beauty proizvoda koji se godinama nalaze na listi najvoljenijih:
Parfem: Molecule 01 – Escentric Molecules
Rumenilo: Blush in Orgasm – Nars
Karmin: Matte Revolution in Pillow Talk – Charlotte Tilbury
Parfem: N°5 Eau De Parfum Spray – CHANEL
Kremasto rumenilo: Baby Cheeks Blush Stick – Westman Atelier
Puder: Shimmering Skin Perfector Pressed Highlighter in Rose Gold – BECCA
Lak za nokte: Nail Glow – DIOR