Tajna korejske lepote

Upoznajte ženu koja ne samo da očarava svojom pojavom, Mariju Emilianovu, već je i primer kako je jedna strankinja u Srbiji uspela da se popne na sam vrh poslovne lestvice u svetu kozmetologije.

Uspešna poslovna žena, osnivačica multibrend prodavnice korejske kozmetike i zvanični zastupnik brenda Medipeel Maria Emilianova otkriva nam kako je zakoračila u svet lepote i osvojila ga. Samosvesna, uporna i ambiciozna, studioznim pristupom kozmetičkoj industriji, sa posebnim akcentom na korejskoj kozmetici, u Srbiju je donela brend Medipeel iz Koreje, sa idejom da nega može biti pravo uživanje, a njeni efekti brzo vidljivi. Sublimirajući svoja znanja i iskustva, napisala je i knjigu Tajna korejske nege, u kojoj ćete pronaći bezbroj zanimljivih činjenica, koje će vam pomoći da bolje razumete proces negovanja, podučiti kako da birate preparate i pružiti mnogo korisnih saveta i preporuka.

Kako ste se obreli u svetu kozmetike?

Moj put do uspeha bio je trnovit i težak i zato se uvek se trudim da što iskrenije i bez ulepšavanja saopštim ljudima da se do ozbiljnih postignuća dolazi svakodnevnim radom, samodisciplinom, izlaženjem iz zone komfora i velikom verom u sebe, čak i onda kada okruženje u tebe ne veruje.

Pošto mi je integrativni pristup produžavanju mladosti veoma blizak, u skladu sa tim ja biram i proizvode za ove namene. Integrativni pristup podrazumeva dublje i svesnije udubljivanje u našu fiziologiju i gerontologiju. Šta utiče na starenje i promene kvaliteta kože, koji ga to faktori ubrzavaju i kako na taj nepovratni proces možete uticati što efikasnije, ali etički, bez izazivanja stresa ili mogućih neželjenih reakcija. Upravo zato se za pomoć u rešavanju ovih problema obraćam ozbiljnim brendovima koji imaju sopstvene laboratorije, koji su se dokazali, koji poseduju napredne tehnologije i koriste visokokvalitetne sirovine.

Moj profil obrazovanja i ozbiljno iskustvo u vođenju salona i kozmetičkih centara dali su mi dobru osnovu, pa je izabrano profesionalno usmerenje bilo logičan nastavak mog akumuliranog znanja i svesnog izbora.

„Korejska kozmetika je odavno zadala ritam i nove
trendove čitavom kozmetičkom svetu”

Pretpostavljam da vas je kozmetika očaravala odmalena, kao i svaku devojčicu. Ali, da li ste mogli da pretpostavite da će taj čarobni, zavodljivi, mirišljavi svet biti vaša svakodnevica?

Da, u pravu ste, svaku devojčicu, kako odrasta, počinje da privlači taj divni svet, koji počinje od maminih ruževa i parfema do kupovine sopstvenih prvih krema. U mojoj mladosti nije bilo takvog obilja i zato bi ta dragocena kutijica postajala sve veći predmet želje. Duga je istorija moje veze sa industrijom lepote, i što sam više ulazila u taj svet, to me je on više privlačio. Kozmetika je ogromna oblast u kojoj su sadržana temeljna poznavanja fiziologije, medicine i biohemije. A da biste u nju pronikli do kraja i postali stručnjak u toj oblasti, potrebno steći veliko znanje i, naravno, iskustvo. Taj put nije tako lak, ali je veoma uzbudljiv.

Koliko je bilo teško dokazati se u svetu muškaraca? Koliko god da se ta granica pomera u korist žena, to ipak ide nekako polako. A uz sve to vi se strankinja, što je još jedan, da kažemo, otežavajući faktor. S kakvim izazovima ste se suočavali?

Sve žene bi mogle da posvedoče s kakvim teškoćama i pritiscima se suočava slabiji pol kada odluči da pokaže svoje sposobnosti. Naravno, biznis ima muško lice, karakter i psihologiju. Svet se brzo menja i mnogo je više Amazonki, a društvo ih sve bolje prihvata. Verovatno sam imala sreće, jer sam od detinjstva imala dečački karakter i odmah sam prihvatila muška pravila igre. Na putu poslovnog uspeha postajala sam fleksibilnija, a integracija u mušku poslovnu zajednicu nije iziskivala poseban trud, samo je ponekad bilo potrebno uključiti svog unutrašnjeg muškarca i isključiti žensku osetljivost. Ali ženska intuicija, osećajnost i ljubav prema detaljima dali su mi mnogo prednosti. Nova zemlja, jezik i mentalitet, naravno, donekle su otežali ovaj put, ali kao što sam ranije pomenula, nisam se suprotstavljala toku, već sam njime plivala, koristeći i prirodnu fleksibilnost i sposobnost brzog prilagođavanja novim uslovima. Pre svega, prihvatila sam novu zemlju kao svoj dom, zavolela je svim srcem, naučila jezik i prihvatila mentalitet, tako da se već deset godina ne osećam kao stranac i nemam jezičku barijeru. Strahovi i izmišljene prepreke nalaze se samo u našim glavama. Sada sam veoma zadovoljna što su lokalni poslovni krugovi dali visoku ocenu mom inovativnom pristupu, uvođenje novih pravila i metoda poslovanja, gde ne radim samo po principu kupi-prodaj, već imam jasan ii ciljani marketing, primenjujući psihologiju i visoku fokusiranost na kupca.

Korejska kozmetika slovi za najbolju kada je reč o nezi lica i tela, što potvrđuju milioni žena širom sveta, a i kod nas je sve popularnija. U čemu se ogleda njena izvrsnost?

U pravu ste, korejska kozmetika je odavno zadala ritam i nove trendove čitavom kozmetičkom svetu. Prednost i superiornost na svetskom tržištu je očigledna – radi se o relativno pristupačnim proizvodima visokog kvaliteta, bogatog sastava gde su primenjene veoma napredne tehnologije. Sve ove visoke parametre delimično diktira velika konkurencija na domaćem azijskom tržištu, kao i visok nivo kontrole koju vrši zdravstveni sistem. Svaki kozmetički brend izložen je tamo velikoj konkurenciji, tako da svoj brend morate održavati i uvek biti korak ispred svih. Samo najjači opstaju i izlaze u veliku arenu. Evropski brendovi u tom pogledu ozbiljno zaostaju, jer su stegnuti u okvire svog konzervativnog razmišljanja. Ako ste primetili, evropski brendovi su počeli da koriste sastojke koji su ranije bili nepoznati na tržištu.

Centela je, na primer, čisto azijska biljna sirovina, ali u apotekarskim brendovima već je možemo naći u nazivima sredstava. Lipopozomi i egzozomi takođe su novi trend koji dolazi iz Azije. Azijsko tržište kozmetike veoma je moderno i tehnološki napredno, stoga je njihova kozmetika cenjena, jer je uglavnom bezbedna, daje brze rezultate, efikasna je uz minimalne troškove nabavke.

Korejke su poznate po blistavom, porcelanskom tenu. Koliko na to utiče podneblje iz kog dolaze i njihov holistički pristup zdravlju i lepoti, a koliko način nege?

Kultura nege kože i kose u Južnoj Koreji podignuta je na nivo kulta. Tu se radi o svakodnevnim ritualima koji se sprovode od najranijeg uzrasta, o disciplini i nešto genetike. Koža korejskih devojaka je baš kao i naša takođe podložna starenju, a na njeno zdravlje utiču isti faktori koji utiču i na nas. Ali naravno postoje razlike u tipu kože i njenom starenju koje se uslovljene podnebljem. Koža korejskih žena je čvršća i proizvođači često pišu na svojim veb stranicama da je proizvod razvijen na osnovu karakteristika korejske kože. Za nas Evropljane to samo znači da je proizvod veoma efikasan, da ga treba koristiti pažljivo i postepeno, jer je koncentracija aktivnih sastojaka veoma visoka i na to se morate naviknuti. Koncept korejske nege je veoma pametno osmišljen i ima logično obrazloženje za svaku fazu. Na primer, postupak postizanja porcelanske kože takođe ima svoj redosled i korake. Malo Korejki ima ovu vrstu kože od rođenja. Uz doslednost i redovnost u izvođenju ovih koraka sa određenim proizvodima za negu kože, stvaraćete porcelansku kožu za nekoliko minuta. U svojoj prodavnici stalno delim ove metode sa klijentima i to uvek funkcioniše.

Klima, hrana i način života takođe u velikoj meri utiču na stanje kože i, naravno, filozofija ove zemlje neguje zdrav način života. Na primer, veća vlažnost vazduha ključ je za postizanje veoma elastične i glatke kože. Skoro svi korejski proizvodi za negu kože sadrže hvatače vlage koji je privlače iz spoljne sredine. U suvim klimatskim uslovima, kada u vazduhu nema dovoljno vlage oni počinju da je izvlače iz kože i u tom trenutku važno je koristiti dodatna sredstva kako bi se taj problem izbegao.

Mnogo puta smo čuli da se rutina nege Korejki sastoji iz više koraka, od sedam do deset. Da li je to mit ili realnost?

Kao što sam već pomenula, u Južnoj Koreji postoji kult lepe kože, to im je usađeno od detinjstva. Dnevna rutina je dovedena do automatizma i postaje korisna navika. Postoji više faza, ali fanatizam o kojem se toliko govori malo je preuveličan. Tempo života u Koreji je veoma brz, pa se tržište prilagođava i nudi multifunkcionalna sredstva koja štede vreme. Ali Korejke zaista vole da se brinu o svojoj koži i primenjuju te dugotrajne rituale.
Nama izgleda nezamislivo da se nega može sastojati od sedam do deset faza. Mislimo da će koža biti prezasićena i da neće moći da diše, ali iz svog iskustva želim da istaknem da se to što se na prvi pogled čini preterivanjem, na kraju bude blagoslov. Koža se vrlo brzo navikne i adaptira, osim toga, korejske hidratantne kreme imaju bestežinsku teksturu, pa se na koži ne oseća čak ni kada imate pet slojeva. Moja preporuka je da isprobate ovaj metod.

Filozofija života te daleke istočnjačke kulture utkana je u svaki segment njihovog bića, razmišljanja, pa i odnosa prema svom telu i negovanju. Recite nam nešto o tome?

U pravu ste, ta zemlja u potpunosti podržava i aktivno razvija svoje kulturne vrednosti i tradicije. Kozmetička industrija takođe prati ove vrednosti. Dovoljno je pogledati sastav bilo kog proizvoda – tamo ćete naći biljne ekstrakte i ulja tradicionalnih biljaka. Na primer, centela, koje je već toliko poznata u Evropi, tradicionalna je biljka u Koreji, koja se koristi od početka razvoja korejske industrije lepote. Žen-šen se koristi svuda, kako u proizvodima za negu, tako i kao lekovito sredstvo koje se primenjuje oralno. Krtole, stabljike, lišce, latice cveća, alge pažljivo se sakupljaju, fermentišu i prolaze kroz višestepeno prečišćavanje. Čitav kozmetički koncept zasniva se na pažljivom odnosu prema biljkama kao eliksirima života, njihovom maksimalnom korišćenju u kozmetičkim proizvodima.

„Čitav kozmetički koncept zasniva se na pažljivom odnosu prema biljkama kao eliksirima života”

Na osnovu kojih parametara birate proizvode koje ćete da uvezete i plasirate na tržište?

Tokom svog rada u ovoj industriji stekla sam dosta iskustva, tako da se lako snalazim u ovom ogromnom obilju proizvoda i brendova. Lako se snalazim u sastavima i često sve što treba da uradim je da se s njim upoznam i zaključim koliko je konkretno sredstvo efikasno i kako će se nositi sa određenim zadatkom. Pre nego što donesem odluku, pažljivo proučim sva laboratorijska ispitivanja i tehnološki list proizvoda. Ali imam jedno nepromenjivo strogo pravilo: sve što nudim na tržištu testirala sam lično na sebi ili na fokus grupi. Posebnost mog stila kao distributera je u tome što ne uvozim sve odreda, na primer neke senzacionalne hitove, jer se najčešće radi o veštački stvorenoj euforiji. Ne volim osrednje proizvode iz kategorije masovnog tržišta.

Fokusirana sam na uži segment, na kozmeceutiku. To su ozbiljna sredstva kojima se za kratko vreme postižu rezultati, koja su bezbedna i preporučuju se za kućnu negu. Tu je i rad sa problemima kože i podmlađivanje. Uopšte me ne impresionira pomama za injekcionom kozmetologijom koja je nenamenska i ne odgovara godinama, stoga tražim i nudim alternativu koja je zgodna za primenu, blaga i potpuno bezbedna. Ako se odlučite na ozbiljan korak, na drastične intervencije, uvek treba imati na umu da ćete za sve morati da platite, a tu se sada ne radi o novcu. Moja misija je da ponudim što bezbolniji način onima kojima je to potrebno.

Da li rado isprobavate proizvode koji će da se nađu na policama drogerija, da li svoja iskustva delite na društvenim mrežama i koliko vam to pomaže u razvoju svog ličnog brenda kao stručnjaka za korejsku kozmetiku?

Svi proizvodi za drogerije biraju se s posebnom pažnjom. I naravno, važan faktor je da uvek postoje testeri za moje proizvode tako da se tekstura i aroma mogu proceniti na licu mesta. Lično brendiranje nije lako, to poverenje mora se zaslužiti i negovati. Tu se radi o maksimalnoj iskrenosti i poštenju prema onima koji vam veruju. Nivo poverenja u brend višestruko se povećava, ali psihološki nije lako održati nivo. Uživam da vodim blog na sajtu i na društvenim mrežama, pišem jedinstvene članke o kozmetici, delim trikove i nove proizvode. Moje aktivnosti nisu ograničene samo na kozmetičke proizvode, a moji članci o produženju perioda zdravlja i mladosti takođe stekli naročitu popularnost i odjek, jer spoljašnja lepota ne podrazumeva samo kremu, već i ishranu, suplemente, vitamine, kao i psihičko zdravlje i režim. Tema ženskog biznisa takođe je popularna i o njoj se dosta piše i čita. Ja delim znanje koje sam stekla, bilo je i teških perioda, ali nastavljam da se neprestano razvijam.

Koliko ste involvirani i temeljni u pristupu svom poslu govori i knjiga koju ste objavili − „Tajna korejske nege”. Kako ste došli na ideju da svoja znanja i iskustva podelite sa širokom čitalačkom publikom? Gde se knjiga može kupiti?

Moja profesionalna filozofija je maksimalna posvećenost, pomoć kupcima i briga za njih. To je na kraju rezultiralo stvaranjem knjige koja sadrži dragocene informacije koje ćete retko gde čuti. U njoj je sublimirano moje iskustvo u radu s kupcima, tu su najčešća pitanja, problemi i načini za njihovo rešavanje. Ideja za knjigu došla mi je sa idejom kako da pomognem ljudima da razumeju ovaj ogromni kozmetički svet, da budu u stanju da izaberu pravu kozmetiku za sebe, da ne budu prevareni i da se ne povedu za reklamnim i marketinškim trikovima. U njoj razvejavam mnoge mitove i govorim istinu o kozmetici. Svrha knjige je da pomogne ženama u snalaženju i lakom odabiru kozmetike koja im je potrebna, bilo gde u svetu. Štaviše, knjiga pruža pogled na fiziologiju kože i načine na koji ona reaguje na konkretna sredstva. Dakle, informacije su apsolutno primenljive na kozmetičke proizvode iz bilo koje zemlje. Pokušala sam da prigrlim ono neuhvatljivo i mislim da sam u tome uspela. Knjiga se može kupiti u našim prodavnicama i prodavnicama naših partnera. Cena je pristupačna.

U čemu je tajna „Medipeel” kozmetike, zašto da se odlučimo baš za neki njihov proizvod, a ne za neki drugi, takođe korejski, koji takođe postoje na našem tržištu?

Medipeel je jedinstven brend, to je sinergija nauke, medicine i jednostavne primene po pristupačnim cenama. Reč je o efikasnim sredstvima na čije rezultate nećete dugo čekati. Brend je već postao kultni i stekao je slavu u mnogim zemljama.

Ne postoji baš loša korejska kozmetika, ali u njoj postoji gradacija. Korejska kozmetika je na našem tržištu stekla slavu zbog kvaliteta, pristupačnosti i nepostojanja neželjenih efekata. Pojedini brendovi su prilično efikasni. Korejska kozmetika za masovno tržište veoma je dobra, odgovara svima, ali je uglavnom namenjena mladima. Ova kozmetika pogodna je za održavanje dobrog stanja kože. Ali ako postoje problemi i posebni zahtevi, trebalo bi da obratite pažnju na višu kategoriju. Starija grupa neće iskusiti neki vidljivi efekat podmlađivanja od primene sredstava sa korejskog masovnog tržišta. Njima se posebno preporučuju kozmeceutička sredstva koja sadrže retinol, peptide i antioksidanse u posebnim oblicima i koncentracijama. Lečenje rozacee i akni takođe zahteva specifična i efikasnija sredstva. Dakle, izbor je uvek na nama i ponekad vredi platiti malo više da biste dobili maksimum.

RAZGOVARALA: SNEŽANA MILOŠEVIĆ
FOTOGRAFIJE: ANTON WELT

Najnovije