Nećemo da lažemo – obožavamo dobre parfeme! Omiljeni mirisi ne doprinose samo da nas drugi prepoznaju, već da se i sami osećamo samouvereno, posebno i spremno na sve što donosi dan.
Tople note ambera, cveća, citrusa, drveta i mošusa samo se neki od mirisa na koje pomislimo kada tragamo za savršenim parfemom, ali šta kažete na to da je (sada) moguće napraviti parfem i od – vazduha?
Pa, to je novina čak i za iskusne kreatore parfema, ali daleko od toga da tako nešto nije moguće. Air Company osmislila je prvi ikad parfem od vazduha, Air Eau de Parfum, kreiran inovativnom tehnologijom koja proizvodi alkohole iz vazduha.
Air Eau de Parfum, čija je cena 220 dolara, na sceni je od kraja 2021. godine, a njegov minimalistički dizajn i pristup mirisu savršena su estetika za današnju digitalnu kulturu. No, ne možemo a da se ne zapitamo – kako to tačno miriše vazduh?
Kako je otkrio osnivač Gregory Constantine, Air Company je razvila ovaj miris koristeći tehnologiju proizvodnje etanola, što je bila osnova i drugih projekata, kao što su sredstvo za dezinfekciju ruku i votka. Zvuči previše futuristički? Pa, može biti, ali jedno je sigurno – zaintrigirani smo!
Pozadina priče
Air Company pokrenula je takozvanu tehnologiju ugljenika još 2019. godine sa ciljem da se promeni način razmišljanja i borbe protiv ekoloških problema izazvanih klimatskim promenama. Kako je otkrio Constantine, održivost je njihov vodeći princip poslovanja.
Svojom jedinstvenom tehnologijom, Air Company transformiše ugljen-dioksid iz atmosfere u ultra-rafinisane alkohole koji mogu da stvore raznovrsnu potrošnu robu. Parfem je, dakle, samo jedan od njihovih genijalnih izuma.
Kada je reč o formulaciji Air Eau de Parfum-a, u njemu nećete pronaći eterična ulja koja se nalaze u većini drugih parfema. Umesto toga, ovaj unisex parfem napravljen je od sintetičkih mirisa koji koriste 100% obnovljive izvore energije. Tehnologija konverzije ugljenika koristi ugljen-dioksid i pretvara ga u alkohole bez nečistoća koji se potom kombinuju sa vodom i raznim mirisima da bi se dobio konačni rezultat. Da bi nastao ovaj prepoznatljiv miris, u pomoć je priskočila i firma za dizajn mirisa, Joya Studio iz Bruklina.
Miris
Gregory Constantine je želeo da kreira miris koji je suptilan, ali živahan, privlačan, svež, topao i, što je najvažnije, održiv. Zanimljivo je svakako i to što će ovaj parfem na svakome mirisati drugačije.
Uglavnom, u ovom parfemu naići ćete na gornje note kore pomorandže i lista smokve, sa jezgrom sa notama jasmina, ljubičice, azaleje, slatke vode, a u osnovi je praškasti mošusni miris duvana. A, kao što je već naglašeno, parfem je napravljen od sintetičkih mirisa, a ne prirodnih.
Kada je reč o dizajnu pakovanja, bočica je, naravno, krajnje minimalistička u dizajnu, a napravljena je tako da se može ponovo upotrebiti nakon što se parfem potroši.
Misija
Održivost je, dakle, ideja vodilja celog ovog projekta, a ona se ne ogleda samo u proizvodnji i pakovanju parfema. Gregory Constantine je naglasio da svaka bočica mirisa koju kreiraju sprečava oslobađanje čak 36 grama ugljen-dioksida u atmosferu.
S obzirom na to da je Air Company dokazala da je korišćenje vazduha za kreiranje beauty proizvoda i te kako moguće, u planu su i mnogi drugi izumi. “Stvaranjem održivih alternativa svakodnevnim proizvodima, kao što su parfemi, nadamo se da ćemo edukovati potrošače i o klimatskim promenama i o tehnološkim rešenjima za ugljenik”, nada se Constantine, dodajući: “Nadamo se da će Air Eau de Parfum pokazati kako trenutne industrijske prakse mogu postati standardi sa negativnim emisijama ugljenika i inspirisati industriju lepote da ponovo proceni svoje proizvodne procese.”
Air Eau de Parfum će se naći u prodaji od marta 2022. i verujemo da će istog trenutka osvojiti beauty entuzijaste koji vole da isprobavaju nove i neobične stvari!
Foto: Pexels, Instagram
Priredila: Ivana Tomić