
U vremenima ekonomske nesigurnosti—kao danas, kada korisnici društvenih mreža raspravljaju o rastućoj ceni jaja i svakodnevnim troškovima—ljudi postaju sve pažljiviji u vezi sa svojim troškovima i smanjuju potrošnju na nepotrebne stvari, uključujući održavanje lepote po salonima. Ovo je nedavno dovelo do nastanka trenda recesije brineta, koji se zasniva na odustajanju od skupih tretmana farbanja i opredeljivanju za prirodan izgled. Ako vam ovaj trend deluje kao déjà vu, to i nije iznenađujuće.
Ovaj trend ima novo ime, ali nije ništa novo. Godine 2009, kada je počela velika recesija, izraz “recesijska frizura” postao je sinonim za izbegavanje odlazaka u salone kako bi se uštedelo. Brzi pogled na arhive vesti iz 2009. godine otkriva da su čak i mnoge plavuše tog vremena nosile izrasle korenove. Ovaj izgled postao je trend zahvaljujući svima koji su ga usvojili kao direktan odraz ekonomske krize tog vremena.
Pad berzanskih indeksa i trgovinski rat dominiraju kolektivnom svešću, a čini se da beauty trendovi to potvrđuju. Zato vam danas objašnjavamo sve o trendu recesije brineta, kao i koji trendovi lepote se spremaju da preuzmu dominaciju u narednim godinama.
Šta je recesijska frizura?

Recesijska frizura je sve o budžetskoj, “uradi sam” beauty rutini—bilo da znači puštanje korenova umesto čestih odlazaka na farbanje, skraćivanje krajeva kod kuće ili potpuno izbegavanje profesionalnih tretmana. Zbog toga trend recesijskih brineta postaje popularan na TikToku, jer sve više ljudi diskutuje o tome da nose svoju prirodnu boju ili nešto jednostavniju, umesto visoko zahtevnih boja.
Kako ekonomske brige nastavljaju da rastu, očekuje se da će frizerski trendovi odražavati ovaj pomak. Izrasli korenovi i povratak prirodnih boja kose—znaci recesijske frizure—ponovo postaju popularni. Za mnoge, jeftinija i manje zahtevna lepota postaje novi prioritet.
Kako bi recesija uticala na trendove manikira
Recesijska frizura nije novi fenomen, a recesijski beauty trendovi će se verovatno proširiti i na druge oblasti, uključujući negu noktiju i kože. Uzmimo za primer trenutne trendove manikira. U poređenju sa dugim i umetnički ukrašenim noktima koji su bili popularni prethodnih godina, skoriji trendovi naginju ka kratkim i minimalističkim noktima (kao što je trend “soap” noktiju). Da li je ovo prvi znak promene u odnosu na manikir urađen u salonu? Da li ćemo zameniti posete salonima jednostavnom negom noktiju kod kuće sa makazama i bezbojnim lakom?
Redovni akrilni ili gel manikir može biti skup, jer zahteva nove setove ili dopune svakih nekoliko nedelja, što nas može koštati oko 2000-4000 dinara svaki put, zavisno od grada i dela grada u kom ga radite. To ne uključuje napojnice ili dodatne troškove za fancy dizajne. S druge strane, jednostavni manikir može koštati samo 1000 dinara. Za one koji još uvek planiraju da idu u salone umesto da rade manikir kod kuće, jednostavniji set noktiju biće isplativiji kada to bude najvažnije.
Pogled unapred na recesijske trendove lepote
Sličan trend može se javiti i u nezi kože. Umesto da troše barem 100 evra na mesečne tretmane lica, ekonomski pad bi mogao prisiliti kupce da se odluče za tretmane kod kuće ili pojednostavljene rutine.
Ovo se razlikuje od pomaka koji je nastao tokom globalne pandemije 2020. godine kada su saloni potpuno zatvoreni (ostavljajući ljude bez profesionalnog friziranja, manikira ili tretmana lica). Sada, čini se, ljudi dobrovoljno odstupaju od tih troškova za lepotu. Možda će “neuredan” izgled uskoro postati novi šik? Možda…
Foto: Instagram, profimedia