5 najzdravijih namirnica bogatih mastima

Uključujemo ih u ishranu bez štete za figuru

Kao što i sami znate, buka koja se podigla oko trenda koji nas je naveo da se odreknemo mnogih omiljenih namirnica sa visokim sadržajem masti, izgubila je na svojoj jačini. Vodeći svetski nutricionisti su na sreću po nas masnoću uklonili sa crne liste. Štaviše, istraživanja pokazuju da unošenje prave masti značajno smanjuje rizik od srčanih bolesti. Prikupili smo za vas 7 najboljih izvora masti, koji definitivno neće naštetiti vašoj figuri.

Crvena riba

Verovatno i sami znate da je riba prava superhrana, koja pre svega hrani vaš mozak. Omega-3 masne kiseline kojima je crvena riba bogata, poboljšavaju moždane funkcije, pa baš iz tog razloga, morate uvesti losos i pastrmku u svoj jelovnik. Morski plodovi, poput ostriga i dagnji, takođe su odlične opcije.

Avokado

Jedna od glavnih blagodeti ovog voća je antivirusno dejstvo. Meksički naučnici su pokazali da ulje avokada smanjuje trigliceride i LDL holesterol, koji su direktno povezani sa rizikom od vaskularnih oboljenja. Pored toga, visok sadržaj masti u avokadu pomaže telu da apsorbuje vitamine A, D, E i K, pa preporučujemo da pređete na zdravu naviku dodavanja avokada u vašu salatu od povrća. Međutim, vredi zapamtiti da u jednom takvom voću ima oko 350 kcal - bolje je pridržavati se dnevne norme i ne jesti više od polovine voća odjednom.

Masline

Svi znaju da je maslinovo ulje jedno od najzdravijih, ali plodovi masline, kao takvi, zaslužuju da se nađu na listi najzdravije masne hrane. Zahvaljujući svojim jedinstvenim kiselinama, one štite srčani mišić od oštećenja. Takođe su bogate gvožđem i antioksidantima koji čuvaju ćelije. Ako ne volite čiste masline, dodajte ovaj proizvod u salatu ili kuvajte sa maslinovim uljem.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su savršena užina koju uvek možete poneti sa sobom, jer će vam pomoći da sačuvate energiju tokom celog dana. A obilje masnih kiselina i vitamina E čine orašaste plodove jednom od najzdravijih masnih namirnica. Britanski istraživači zaključili su da je kod onih koji redovno jedu orašaste plodove 50% manje šanse da obole od dijabetesa, štaviše, smanjuje se rizik od srčanog i moždanog udara. Savetujemo vam da orahe uključite u svoju svakodnevnu ishranu.

Tamna čokolada

Suprotno ukorenjenom mišljenju, čokolada može biti korisna za vašu figuru. Nedavna istraživanja sugerišu da su oni koji jedu tamnu čokoladu u proseku za 2-3 kilograma vitkiji od onih koji ovaj proizvod uopšte ne konzumiraju. I ovo nije jedina njena prednost. Dva kockice čokolade dnevno štite srce i jačaju zidove krvnih sudova.

Pročitajte još