Kako je šampanjac postao piće “za poneti” bogatih ljudi

“Samo ljudi bez mašte neće naći razlog da piju šampanjac”, Oscar Wilde.

Šampanjac je simbol luksuza, zabava i specijalnih prilika, zadovoljstvo kojim se goste bogati i slavni. Marilyn Monroe je svojevremeno izjavila da se kupa u njemu. Ali kako je postao premium i zašto ga mnogi od nas vide kao ultimativno luksuzno piće?

Ovaj penušavi napitak odavno je postao “piće za poneti” imućnih ljudi, posebno u vreme proslava. Champagne Bureau UK direktor Francoise Peretti kaže da popularnost šampanjaca među bogatima datira još iz 5.veka.

Francuski kraljevi su tada bili krunisani u Reims Cathedral u regiji Champagne. Zbog lokaliteta i kvaliteta ovaj napitak je bio glavni na banketu, te je postala praksa da se champagne vino nudi svakom gostu kraljevske porodice. Na ovaj način, šampanjac je postao sastavni deo kraljevskih proslava u Francuskoj, a potom i širom citave Evrope.

Do kraja 19. veka konzumirao  se na svim bitnim događajima: od kraljevskih venčanja do zabava visokog društva. Penušavo vino je time postalo najfinije piće u prodaji: “Vino za kraljeve i kralj svih vina”.

“Simbol je prestiža i kvaliteta, ali takođe i simbol slobode, radosti i slavlja”, izjavio je Peretti. Ovo piće je srećno piće koje svaku priliku i iskustvo podiže na viši nivo. Jednostavan potez otvaranja čepa na flaši i zvuk mekanog "pop" uvek izmami osmeh na svačijem licu.

Status luksuzne stvari zadržao je do danas. Samo u malo modernijem, "za poneti" stilu, jer u užurbanom 21. veku, vreme je novac, a prilika da se pije šampanjac je svaka gde se on nudi.

Foto: Pexels

Tekst: T.M.

Pročitajte još

Pročitaj još