Zašto je avokado namirnica koju mnoge poznate ličnosti vole

Avokado je voće koje je promenilo našu ishranu zauvek.

Priprema se na mnoge različite načine i dodaje uz razna jela kao pojačivač ukusa i aroma koja daje poseban šmek. Međutim, ono što mnogima privlači pažnju kod njega jeste što nema mnogo kalorija, a sadrži dosta proteina i masti. Ali, da li je to zaista tako i da li su njegove nutritivine beneficije toliko vredne kao što se priča?

Postoje dve vrste avokada – Hass i Fuerte. Prvi na 100g sadrži 191 kcal i 19.7g masti , dok drugi ima 198kcal i 19.3g masti. Jedan veliki avokado, bez kore i koštice ima u proseku oko 195g, a jedna porcija bi bila pola – što je sjajno ako želite da odrđžite kilažu i iskoristite njegove prednosti.

Koje su njegove prednosti?

Sadrže mnogo više kalijuma od banana i mogu pomoći pri smanjivanju holesterola. Tako đe su odlična namirnica kada vodite računa o ishrani i želite da izgubite kilograme.

Sadrži “zdrave” masti

Većina masti koje se nalaze u avokadu su mononezasićene – koje se smatraju zdravijim za celo telo, a posebno za srce. Zbog toga je avokado savršena alternativa mlečnim proizvodima.

Bogat je vitaminom E

Avokado ima 3.2mg vitamina E na 100g (ljudima je potrebno 12mg tokom čitavog dana). Vitamin E je antioksidant koji štiti ćelije od “oksidativnog stresa”. Svi mi proizvodimo slobodne radikale, reaktivne sastojke koji mogu oštetiti DNK kao deo metabolizma – pa čak i tokom vežbanja. Vitamin E je fantastičan antioksidant koji to sprečava.

Sprečava umor

Zbog visoke količine vitamina B6, koji ima veliku funkciju u čitavom telu i pomaže u umanjivanju umora tromosti jer u metaboličkom procesu reaguje u vidu otpuštanja energije , metaboliziranja proteina i ugljenih hidrata i podržava zdrav imuni sistem. Vitamin B6 takođe igra ulogu podržavanju aktivnosti hormona poput estrogena i progesterona. 100g avokada sadrži 0.98g vitamina B6, a svakoj osobi je potrebno 1.4g dnevno.

Bogat je vlaknima

Avokado nam može dati dovoljnu količinu vlakana koje nas čine dugo sitim i rešavaju problema sa probavom.

V.R.

Pročitajte još

Pročitaj još