Annie Leibovitz & IKEA: Život kod kuće kroz objektiv poznate fotografkinje

Jedna od najpoznatijih fotografkinja današnjice prikazaće, kroz svoj objektiv, kako izgledaju naši domovi.

Annie Leibovitz, jedna od najpoznatijih fotografkinja današnjice, uskoro će postati IKEA Artist in Residence i za nekoliko nedelja započeti rad na seriji fotografija koje će prikazati život običnih ljudi u njihovim domovima. Saradnja je deo tradicionalnog, godišnjeg IKEA Izveštaja o životu kod kuće, koji je sproveden u 37 zemalja, uključujući i Srbiju.

Tokom istraživanja intervjuisano je preko 37.000 ljudi, a rezultati otkrivaju šta dom znači ljudima širom sveta. Uvidi će poslužiti kao inspiracija poznatoj fotografkinji da svojim objektivom zabeleži život ljudi kod kuće – baš onakvim kakav jeste.

Annie Leibovitz je poznata po svom umeću da zabeleži privatne momente života mnogih poznatih ličnosti i njihove najintimnije trenutke, a njen rad prodire u dubine univerzalnog ljudskog iskustva, što je čini idealnom saradnicom na IKEA projektu o životu kod kuće.

– Dom je oduvek bio važan deo mog posla, objašnjava Annie Leibovitz i dodaje: “Od samog početka svoje karijere, fotografisala sam ljude u njihovim domovima. To je način da se osoba razume i upozna. Savet koji dajem mladim fotografima jeste da fotografišu svoje porodice. To je jedan od najboljih načina da počnu. Uzbuđena sam što ću biti partner sa kompanijom IKEA u 2023. godini”.  

IKEA Izveštaj o životu kod kuće (Life at Home Report) je najobimniji izveštaj te vrste na svetu. Svake godine daje jedinstvenu sliku o tome kako ljudi žive i kako se osećaju u datom trenutku. Kada je reč o Srbiji, Izveštaj je otkrio da skoro 2/3 građana najvše brinu finansije domaćinstava, nacionana ekonomija i lični standard u uslovima trenutne krize troškova života.

Istraživanje je pokazalo da 59 odsto ispitanika u Srbiji smatra da njihov dom adekvatno odražava njihovu ličnost. ​Govoreći o elementima koji doprinose da njihov dom bude odraz njihovih ličnosti, skoro polovina ispitanika (47 odsto) istakla je značaj prostora za lične potrebe i interesovanja. Kao najveću frustraciju, kako je pokazalo istraživanje, građani Srbije ističu nered i različito razumevanje ukućana šta je “nered” kao i previše stvari koje nemaju svoje mesto u domu.

O tome koliko je dom mesto sigurnosti pokazuje i nalaz istraživanja da se 22 odsto ljudi u protekloj godini pretvaralo da ima planove jer je želelo da ostane kod kuće – što je jako blizu globalnom proseku od 23 odsto. A samo 4% stanovnika Srbije brine o tome šta drugi misle o njihovom životu u vlastitom domu.

Kada su u pitanju globalni rezultati zanimljivo je istaći da su biljke, a posebno kućni ljubimci, sve važniji “članovi” domaćinstava (13 odsto ispitanika je “razgovaralo” i sa svojim sobnim biljkama). Sve u svemu, oko 4 od 10 ljudi se oseća bolje u vezi sa svojim domom u odnosu na ovo vreme prošle godine.

Ceo IKEA izveštaj o životu kod kuće dostupan je na linku. 

Fotografije: Promo 

 

Najnovije