Beryl Stafford otkriva savete koji će vam pomoći ukoliko započinjete svoj biznis.
“Odrasla sam u velikoj porodici sa tri brata i dve sestre i nikada me nisu učili da će se prema meni ponašati išta drugačije nego prema dečaku.
Moja majka je bila jedina žena u svojoj klasi koja je diplomirala na Pravnom fakultetu, a to je bilo pedesetih! Sve su moje tetke bile čelične dame. Nikada nisam posmatrala činjenicu da sam žensko kao prepreku za pokretanje posla ili kao prepreku za uspeh. Da, kako je moj posao rastao, bilo je trenutaka kada sam se osećala zastrašeno ili stidljivo za muškim pregovaračkim stolom. U tim situacijama stav može mnogo da znači. Ali taj strah je u vašoj glavi i shvatate da je to nešto na čemu morate da poradite. Put do uspeha je jedino savladavanje tih malih strahova i njihovo držanje pod kontrolom.”
U nastavku nam otkriva šest saveta za koje se nada da će vam pomoći na vašem poslovnom putu.
Omogućite ljudima da isprobaju vaš proizvod
“Kada lansirate novi proizvod, a niko nije čuo za vas, veoma je važno da što više uzoraka date u prave ruke. Imam sreću da imam proizvod iz kojeg je lako uzorkovati. Kada sam tek započela posao, počela sam tako što sam odnela uzorke u lokalni kafić. Nakon davanja uzoraka lokalnim preduzećima i zadrugama u mom području, počela sam da dobijam porudžbine. Ako verujete u svoj proizvod i mislite da je odličan, tada će verovati i drugi!
Bez novca za marketing, kada prvi put započnete posao, davanje uzoraka je jedini način da vas primete. Planirajte da potrošite nešto novca na besplatne uzorke u početku, pa čak i nakon što se prvi kupci pojave.”
Umrežavanje
“Umrežavanje i pojavljivanje na svim sajmovima važan je način da se omogući da vaša kompanija dobija dragoceno vreme sa maloprodajnim partnerima. Iako se sajmovi trenutno ne održavaju, postoje virtuelni događaji na kojima maloprodajni partneri i dalje prisustvuju i koji bi mogli da imaju potencijal.
Sajmovi daju brendovima koji tek započinju priliku da upoznaju konkurenciju, nauče o novim događajima u industriji i upoznaju postojeće i potencijalne nove partnere koji će pomoći u izgradnji kompanije. U početku nikada nisam odbila sastanak. Nikad ne znate koga ćete upoznati i šta ćete naučiti, zato budite popout sunđera i upijajte sve informacije koje možete dobiti sa tih sastanaka.”
Najbolji načini da vas primete pravi investitori
“Pronalaženje investitora koji odgovaraju vašem brendu može biti zastrašujući zadatak. Jako je važno da budu usklađeni sa vašom vizijom rasta kompanije. Ako odvojite vreme za istraživanje, na kraju će se isplatiti.
Možete početi tako što ćete se pridružiti Facebook grupama specifičnim za vašu industriju i geografsko područje. Takođe možete potražiti lokalne organizacije, jer bi vas mogle uputiti na prave ljude sa kojima se možete povezati.”
Šta uraditi kada ste u sali za sastanke
“Standardni savet za prikupljanje novca je da to učinite pre nego što vam zatreba. Investitoru je lakše da uoči prednost vaše kompanije ako zna da već posedujete kapital. Reklamiranje i prodaja možda nisu razlog zašto ste osnovali posao, ali to su neophodne veštine i one se mogu naučiti. Počnite sa malim poduhvatima, vežbajte i prođite neku obuku da biste stekli samopouzdanje.”
Kako doći do ciljne publike
“Nemojte se obeshrabriti tokom Covid pandemije. Iako možda sada ne možete deliti besplatne uzorke potencijalnim kupcima, postoje i drugi načini da dođete pred svoju ciljnu publiku. Ako je nemoguće ostaviti uzorke u prodavnicama, budite kreativni. Ideje mogu da uključuju slanje proizvoda uticajnim osobama koje imaju pratioce na društvenim mrežama, doniranje proizvoda malim lokalnim događajima i neprofitnim organizacijama koje okupljaju vašu ciljnu publiku ili čak stvaranje interaktivnog, socijalno distanciranog iskustva na ciljnom tržištu. Otkrivanje šta će biti najučinkovitija taktika za vaše potrošače može osigurati uspeh vašeg brenda.”
Marketing i PR
“Na početku pokretanja vašeg brenda, razmišljanje o načinu plasiranja proizvoda biće ključno za pronalaženje publike koja će voleti vašu kompaniju. Važno je znati ko su vaši najbolji kupci kada započnete posao. Da li su to muškarci, žene, deca, stariji? Za moj brend, to su mame sa malom decom, svi u pokretu, sportisti i vegani. Kako je moje poslovanje postajalo sve veće, a imala sam i veći budžet, uvela sam marketinški tim i angažovala konsultante da sprovode detaljna ispitivanja kako bi precizno definisali ko su naši kupci. Ove detaljne informacije bile su veoma dragocene za fokus našeg marketinškog tima u budućnosti.
Pored marketinga, kada je brend dostigne viši status, PR je važan način za započinjanje izgradnje svesti o brendu, jer omogućava da kompanije preporučuju pravi pisci koji žele da ispričaju priču preduzeća i da čitaocima predoče o svim neverovatnim proizvodima koje brend nudi.
Sada srušite te prepreke, pobedite svoje strahove i pokrenite posao iz snova.”