Konkurencija na društvenim mrežama je sve žešća, a TikTok je instagramu predstavljao veliku pretnju. Zbog toga je Instagram uveo novi feature koji jako podseća na program kineske senzacije koja je koreografijama osvojila svet. Da bi se izborili sa konkurentima, algoritam Instagrama reel-ovima daje veću vidljivost nego običnim slikama, te su oni postali omiljeni način influensera i brendova u trci za popularnost.
Običan selfie odavno više nije dovoljan da bi se privukla pažnja na društvenim mrežama, ali pravljenje jednog reel-a je zadatak koji zahteva određeno znanje, trud i kreativnost.
Verovatno ste već videli klipove u kojima blogerke snimaju sadržaj na temu – 5 outfita koje možete nositi na posao, kako nositi istu košulju na više načina, frizure za kišni dan i tome slično.
Svi veliki brendovi već neko vreme koriste ovaj feature za oglašavanje, ali reel nije rezervisan samo za modu. Možete praviti i sadržaj na temu kuvanja, uređenja doma, putovanja, ili na bilo koju drugu temu koja vas interesuje.
Dobra vest je da ako već koristite Instagram Stories, ne bi trebalo da imate problema sa prelaskom na Instagram Reels jer su dva formata prilično slična. Ipak, reel maltene zahteva malo montaže i mnogo više rada nego što je to slučaj sa prethodnim formatom.
Da li ste spremni za početak?
Šta je Instagram reel?
Instagram reels je zabavan feature u kom korisnici mogu da naprave kreativne video klipove u trajanju do 30 sekundi.
Koja je razlika između reel-a i story-a?
Story ima vidljivost od 24 sata, dok reel stoji na profilu koliko i običan post. Takođe, jedan reels ima mnogo veći potencijal što se tiče vidljivosti nego što je to slučaj sa njegovom pretečom.
Evo kako da napravite + postavite svoje prve Instagram reels-ove 3 jednostavna koraka:
Kako koristiti Instagram reels-ove:
(malo simplifikovan opis – više u tekstu)
1. korak: Izaberite svoju muziku, dužinu i filtere.
2. korak: Snimite svoj video.
3. korak: Pritisnite Share!
Umesto da kreira zasebnu aplikaciju za reels-ove (kao što su to uradili za IGTV), Instagram je uvrstio novi format u svoju osnovnu aplikaciju – možete da kreirate, delite i gledate Instagram reels-ove u okviru Instagrama.
Što se tiče deljenja, možete objaviti jedan reel u svom fidu (vaš reel će se pojaviti na mreži vašeg glavnog profila) i, ako imate javni nalog, možete ih učiniti dostupnim široj Instagram zajednici putem novog prostora za ovakve video klipove na stranici “explore”.
Prema Instagramu, „reels-ovi na stranici Explore nude svakome šansu da postane tvorac na Instagramu i dosegne novu publiku na globalnoj sceni“.
I kao što smo napisali u ovim kratkom vodiču, algoritam ovog feature-a podseća na TikTok-ovu stranicu For You, a sadržaj koji će vam se ovde pojaviti definisan je sledećim parametrima: koga sledite, sa kojim sadržajem komunicirate i gde se nalazite.
To znači da čak i ljudi koji vas ne prate mogu da vide i reaguju na vaše reels-ove, što predstavlja veliku prečicu u povećanju broja pratioca i lajkova.
Donedavno su Instagram reel-ovi bili dostupni samo korisnicima u određenim zemljama, uključujući Francusku, Nemačku, Brazil i Sjedinjene Države. Međutim, sada ih možete koristiti iz skoro svih krajeva sveta, što naravno uključuje i Srbiju.
Za sada, pogledajmo kako da napravite i podelite svoje prve Instagram reels-ove u 3 koraka:
Kako napraviti Instagram reels Korak # 1:
Izaberite muziku, brzinu i filtere
Da biste kreirali svoje prve Instagram reels, počnite tako što ćete otvoriti kameru (kliknite plus) i odabrati opciju Reels.
Kreirajte reels za Instagram:
Pre nego što snimite video, možete da nađete pesmu iz muzičke biblioteke Instagram koja prati vaš reels, a to možete učiniti i naknadno. Međutim, možete koristiti i svoj originalni zvuk jednostavnim snimanjem reels-a.
Napomena: Kada delite reels sa originalnim zvukom, vaš zvuk će vam biti dodeljen, a ako imate javni nalog, ljudi mogu da kreiraju svoj materijal sa vašim zvukom klikom na „Koristi zvuk“ na vašem klipu.
Muzika:
Takođe možete da izaberete koji deo pesme želite da predstavite.
Sledeći korak je podešavanje tajmera i odbrojavanja.
Tajmer vam omogućava snimanje bilo kog klipa bez upotrebe ruku. Jednom kada pritisnete snimak, videćete odbrojavanje 3-2-1, pre nego što započne snimanje, onoliko vremena koliko ste izabrali.
Brzina:
Kao i kod Instagram Stories, možete odabrati jedan od mnogih efekata u Instagram galeriji efekata i snimiti više klipova sa različitim efektima.
Filteri:
Na kraju, možete odabrati da ubrzate ili usporite deo video ili audio zapisa koji ste izabrali. Ovo vam može pomoći da ostanete u ritmu ili da napravite usporene video snimke.
Tajmer:
Odaberite da li želite da vaš reel traje 15 ili 30 sekundi – mi vam preporučujemo drugu opciju, jer video uvek možete skratiti, ali ga ne možete produžiti.
Kako napraviti Instagram reels Korak # 2:
Snimite svoj video
Sledeći korak je snimanje Instagram klipova, što je gotovo identičan proces kao kada biste snimili video za Instagram Stories – samo pritisnite i zadržite dugme za snimanje. Tokom snimanja, videćete indikator napretka u vrhu ekrana.
Instagram sprema kameru
Imajte na umu da se reels-ovi mogu snimati u nizu klipova (jedan po jedan), odjednom, ili pomoću otpremanja video zapisa iz vaše galerije.
Kada završite sa snimanjem, video snimcima možete da dodate druge efekte, poput GIF-ova, nalepnica i teksta.
Takođe možete da odaberete na kojim tačkama u video zapisu želite da se prikazuje vaš tekst. Na primer, ako želite da se tekst pojavljuje samo na početku vašeg reel klipa, podesite slajder tako da pokriva samo prvih nekoliko sekundi video zapisa.
Kako napraviti Instagram reeč Korak #3: Pritisni Share!
Kada ste zadovoljni svime, kliknite na share da biste podelili svoj Instagram reel .
Za razliku od Instagram Stories, koji ima prilično ograničene mogućnosti deljenja, kada delite Instagram Reels, možete da dodate natpis i tagove, uredite sličicu video snimka (uključujući dodavanje poklopca sa fotoaparata), označite svoje prijatelje i izaberete gde želite da se dele.
Kako dobiti više follower-a na Instagramu:
Ako želite da iskoristite reel da biste dobili više pratioca na Instagramu, postoje strategije koje će vam pomoći da to uradite što efikasnije.
Kako pronaći temu za reels:
Da biste videli koje teme imaju potencijal da postanu viralne na Instagramu, pogledajte šta je u trendingu na TikToku. U krajnjoj liniji, reel je maltene plagijat klipova sa Tik Toka, te budući trendovi i dalje prvo stignu tamo.
Napravite listu tema koje biste voleli da replikujete, pa počnite.
Kako da vaš reel dobije maksimalnu vidljivost:
Dobar sadržaj nema zamemu – ako napravite materijal koji je zaista kreativan i sa kojim korisnici mogu da se identifikuju, video će samim tim biti popularan.
Ipak, dobro je da koristite pesme koje su popularne na Instagramu jer će algoritam bolje reagovati na takav materijal.
Pesme na koje algoritam dobro reaguje:
-
Britney Spears “Toxic”
-
Hippie Sabotage “Devil Eyes”
-
Busta Rhymes “Touch It”
A sada – pravi je trenutak da počnete sa pravljenjem materijala. Ko zna, možda baš vi budete sledeća Insta zvezda!
(Ilustracije: Instagram)