7 popularnih načina da se rešite insomnije: Da li zaista rade?

Kako ste spavali noćas?

Noću ne možete da zaspite, a kada se to i desi, do buđenja vam preostaje svega 4, 5 sati sna? Iscrpljujuće i razočaravajuće.

Bez obzira da li je pandemija uticala na poremećaj sna ili se sa ovim problemom borite već duže vreme, nikako ne treba da ga prihvatite kao nešto normalno. Svi znamo koliko je san važan za regeneraciju ćelija, te su preporuke da se leže do 22 časa i odspava oko osam sati u kontinuitetu. Iako ste svesni svega toga i bezuspešno pokušavate da se premestite u carstvo snova, možda ne smatrate da je stvar toliko velika da je potrebno da se obratite lekaru za pomoć.

U očajnim vremenima, pribežete očajnim rešenjima poput tableta za spavanje, ali sa njima se ništa ne rešava na duže staze. Pored tableta sigurno ste čuli za još neke od DIY načina za brzo uspavljivanje, ali da li su svi zaista korisni? Otkrivamo u nastavku teksta.

Esencijalni parfemi

Ideja da će vas prijatan i opuštajući miris opustiti i pomoći da brže utonete u san zvuči savršeno. U praksi? Da, radiće ali možda svega dva puta. Dakle: kratkotrajno rešenje, gde ćete i dalje imati problema sa snom,ali bar ćete lepo mirisati.

Sprejevi za posteljinu

Sprej od lavande miriše sjajno, poprskan po vašoj posteljini i jastuku nateraće vas da se osetite kao da ležite u predivnom polju lavande. Ipak većina ljudi koja ima problem sa insomnijom rećiće vam da im ovo nikako ne pomaže da brže zaspe.

4-7-8 tehnika disanja

Vežbe disanja imaju odličnog efekta na relaksaciju i opuštanje. Zato su obavezne i na mnogim treninzima, poput joge. Ova je jedna od lakših: 4 sekunde udišete, 7 sekundi zadržavate dah i onda 8 izdišete. Ovaj postupak bi trebalo da vam ujednači disanje i otkucaje srca, te pripremi da lakše zaspite.

Stari teški jorgani

Svi smo se barem jednom pokrivali starim bakinim jorganom, koji subjektivno ima stotinak kilograma. Navodno spavanje ispod ovakvog jorgana ima benefite po spavanje i trebalo bi da vas relaksira. Mnogi se ne bi složili sa ovom konstatacijom, a nama se čini da bi ovo poremetilo san i onima koji nemaju problema sa istim.

Brojanje ovaca

Zapravo ovde se ne preporučuje da brojite ovce, već da krenete sa brojanjem unazad počevši od 1000, i to da odradite u sedam sekundi. Pa, od ovoga bi moglo da vam se zavrti u glavi i brzo potera san na oči.

Lekovi

Iako se mnogi okreću tabletama za spavanja, one zaista ne čine ništa korisno vašem organizmu, niti će vam pomoći sa kvalitetnim snom na duže staze Da, zaspaćete kao klada, ali iz tog veštački dubokog sna probudićete se suvih usta, potpuno dezorjentisani i nespremni za dan pred vama.

Kognitivno razmišljanje

Iza ovog koncepta krije se ideja da zbog razmišljanja o određenim stvarima i njihovoj vizualizaciji pravite mikro snove koji će vas voditi ka snu. Poenta je da zamišljate što više nevezanih stvari, jednu za drugom ali dok ne vizualizujete jednu ne smete preći na zamišljanje druge. Ova metoda zapravo radi, po tvrdnji mnogih koji su je probali za brže uspavljivanje. Navodno vam toliko iscrpi mozak da mu ne preostaje ništa drugo nego da zaspi.

 

Foto: Pexels

Pripremila: T. Mišović

Pročitajte još

Pročitaj još