Harper's Bazaar Srbija

Greške koje svi pravimo na novom radnom mestu

Svaki početak je težak. Kada tek počnete da radite u nekoj novoj kompaniji, logična stvar je da ćete napraviti nekoliko grešaka…

Novi posao može biti jako stresan, jer se nalazite u novom okruženju i pitate se da li ćete se slagati sa svojim novim kolegama, kako izgledaju pravila oblačenja, da li treba da ponesete čaj ili kafu od kuće… Činjenica je da svako od nas na novom radnom mestu želi da ostavi dobar prvi utisak, što samo dodatno pojačava osećaj stresa i navodi nas da pravimo greške, koje ponekada i nisu toliko bezazlene.

Dakle, kako balansirati između sopstvene ličnosti i profesionalne ličnosti? Šta smete, a šta ne smete raditi tokom prvog radnog dana na novom poslu? Evo šta nam kažu profesionalci, kada se govori o greškama na novom radnom mestu: 

Ne postavljate pitanja 

Kada se radi o greškama na novom poslu, jednu stvar svakako morate izbegavati – ne smete oklevati da postavljate pitanja. Ako samo potvrdno klimate glavom dok vam nadređeni nešto priča, a da pritom ne razumete ni jednu jedinu reč, nećete dobro proći. Mnogi ljudi postavljanje pitanja povezuju sa neiskustvom i nemaju dovoljno samopouzdanja da to učine, misleći da će delovati neozbiljno. Ipak, situacija je sasvim suprotna. Važno je da postavite prava pitanja, u pravo vreme i pravoj osobi. 

Dolazite na novi posao, kao sasvim neodređena osoba

Kada počinjete da radite u novoj kompaniji, morate sebe predstaviti na određen način, odnosno morate izgraditi svoj sopstveni brend. Situacija u kojoj prodajete sami sebe može ponekad biti pomalo neprijatna, ali je veoma važno da budete upečatljivi i određeni. Ukoliko dođete kao tabula rasa, ljudima koji već rade u toj kompaniji će biti sasvim nejasno kako im vi možete pomoći i koja će vaša uloga zapravo biti. 

Prerano kritikujete 

Greške na novom poslu su sasvim uobičajena stvar, ali postoji jedna stavka koju bi trebalo odložite za neki kasniji period. Možda ste nesigurni kada se radi o vašim kolegama, ne dopada vam se novi šef ili ne možete da nađete dobro mesto za ručak koje nije preterano daleko – šta god da je vaš prvobitni problem, ne bi trebalo da osuđujete situaciju odmah. Tačnije, nikako ne bi trebalo da kritikujete bilo koga ili bilo šta na novom poslu, kada ste tek početnik. 

Predstavljanje – ili ne predstavljanje 

Dakle, stigli ste u svoj novi radni prostor, nervozni ste i/ili uzbuđeni i puni energije, ali ste istovremeno odlučni/neodlučni da li da priđete novim kolegama, upoznate se i započnete novo prijateljstvo. Ako ste stidljivi, verovatno se pitate da li baš vi morate napraviti taj prvi korak? Dajte sebi vremena da predahnete tokom prvog dana i pokušajte da odložite upoznavanje sve dok do njega ne dođe sasvim prirodno i bez presije. 

Mislite da morate ostati duže 

Da li vam je neprijatno da na vreme izađete s posla kada ste novi? Ako klimate glavom, znajte da niste jedini. Mnogi ljudi su zaista neodlučni kada dođe vreme za izlazak iz kancelarije jer nisu sigurni šta će njihov novi šef misliti o tome. Ipak, mnogi stručnjaci kažu da uvek treba da izlazite na vreme iz kancelarije, bilo da vam je to prva ili poslednja nedelja u nekoj firmi. 

Previše brzo postajete opušteni

Pa, ova situacija može biti pomalo nezgodna – kako pronaći balans između čistog profesionalizma i opuštenosti? Da li bi trebalo da pričate viceve kada ste se tek zaposlili u nekoj kompaniji ili bi trebalo da ih sačuvate za neke kasnije dane? Kako stručnjaci tvrde, trebalo bi da uradite ono što vama deluje najprirodnije. Važno je da pokažete svoje pravo lice u firmi u kojoj radite, naravno vodeći računa o ljudima koji su oko vas. Morate imati na umu svoju ulogu na novom poslu i komunicirati u skladu sa tim.

Najnovije