Kao svojevrsna oda prirodi i životnoj sredini, ali i demonstracija kako savremene tehnologije mogu da nas uvedu u novu, održivu budućnost mode, kompanija Epson ostvarila je saradnju sa brendom Martini Vesto proslavljenog dizajnera Boška Jakovljevića. U okviru saradnje je tokom beogradske nedelje mode predstavljena nova kolekcija koja donosi jedinstven spoj visoke mode, tehnoloških inovacija i ekološki osvešćenog ponašanja. Ovom spektakularnom revijom zatvoren je ovogodišnji Belgrade Fashion Week a ujedno je obeleženo i 15 godina od prve modne revije koju je Boško Jakovljević prikazao upravo na Nedelji mode.
Svi komadi koje je Boško dizajnirao izrađeni su od materijala koji su štampani u Srbiji, koristeći visokokvalitetnu Epson tehnologiju za sublimacionu štampu. Ova inovativna tehnologija omogućava štampanje na tekstilu bez upotrebe vode i hemikalija, čime se značajno smanjuje ekološki otisak proizvodnje odeće.
Osim odeće, Boško je dao novi pečat i modnim dodacima, stvarajući unikatne rančeve, torbe, tašne i patike sa motivima iz prirode, dajući ovoj kolekciji važnu poruku o značaju životne sredine. Naime, ova kolekcija nije samo modno impresivna, već i podseća na važnost našeg povezivanja sa prirodom i njenim elementima. Dizajner je preneo motive iz okoline i njenih elemenata – vode, kamena, neba i živog sveta – na različite komade odeće. Odela, haljine, sportska oprema i kupaći kostimi postali su platna na kojima priroda oživljava u obliku jedinstvenih dezena i boja.
Danas je još jednostavnije izraziti svoju jedinstvenost kroz stvari koje su oko nas svakoga dana, od šoljice u kojoj pijemo jutarnji kapućino, do fotelje u kojoj sedimo, automobila u kom se vozimo. Ova personalizacija doprinosi osećaju pripadnosti i emocionalne veze sa predmetima koji su prilagođeni ličnosti svakoga od nas. Ona transformiše naš svakodnevni život i omogućava nam da dodamo lični pečat svemu što nas okružuje. To postavlja osnovu za kreativnost, individualnost i estetsku raznolikost u modernom društvu.
Pored toga, omogućava da se materijali ponovo iskoriste, produžujući njihov životni vek i smanjujući količinu tekstilnog otpada, što predstavlja značajno rešenje problemu tekstilne industrije. U tradicionalnoj modnoj industriji, brza moda podstiče potrošače da često kupuju jeftine komade odeće koje brzo zastarevaju. Održiva moda se fokusira na trajne komade odeće koji traju duže, smanjujući potrebu za čestim kupovinama i smanjujući količinu otpada.
Epson je poznat po svojim inovacijama u oblasti štampe i grafičke opreme, i predstavljanje njihovih najnovijih tehnologija očekuje sve posetioce na sajmu Grafima 2023 koji će se održati na Beogradskom sajmu u oktobru.
Ovaj događaj će pružiti jedinstvenu priliku za posetioce da se upoznaju sa naprednim tehnologijama budućnosti u oblasti štampe, što uključuje personalizaciju na različitim materijalima, kao i primenu štampe na tekstilu, eko koži, drvetu, aluminijumu, keramici i drugim materijalima. Epson će demonstrirati kako njihove tehnologije omogućavaju visoku preciznost i kvalitet štampe i donose tehnologije budućnosti svima nama.
Foto: Đorđe Tomić
Tekst: Harper’s Bazaar