Mali broj filmova je tako očaravajući, kao slavni triler iz 1999. godine “The Talented Mr. Ripley”, koji prikazuje legendarne glumce Matta Damona, Gwyneth Paltrow, Judea Lawa, Cate Blanchett i Philipoa Seymoura Hoffmana kako šetaju Italijom pedesetih godina. Prijateljstva se grade kroz obmane, opsesije se razvijaju, ljubomora se javlja, a mreža našeg naslovnog antiheroja polako zatvara – i sve dok moda, zahvaljujući kostimografima Ann Roth i Gary Jones, ostaje senzacionalna.
Naravno, tu je izvanredna muška odeća – opuštene košulje, savršeno skrojena odeli, Gucci mokasine i pečat-prstenovi, kao što ih nose Lawev Dickie Greenleaf, a zatim i Damonn Tom Ripley, dok usvaja identitet svog bivšeg prijatelja – ali dve sartorijalne zvezde koje su blistale u svakoj sceni su, nesumnjivo, Paltrowina ljubazna Marge Sherwood i Blanchettina društvena gospođica Meredith Logue.
Kostimi od čistih belih košulja, trakastih poveza za kosu i cvetnih midi suknji postali su sinonim za ležeran letnji odmor, i simbolizuju njen mladalački entuzijazam i naivnost. Zatim, kako se menja godišnje doba, radnja uzima tamniji obrt i ona postaje sumnjičava prema Tomu, počinje da se pokriva – prvo u raskošnim pleteninama, a zatim, kako je priča vodi sa juga Italije u Rim, a zatim u Veneciju, elegantnim mantilima i upadljivim leopard-print komadom sa odgovarajućim šeširom.
U ovoj fazi priče takođe više viđamo Meredith, sjajno obučenu u strukirane odevne komade, svilenim maramama, kaputima boje kamelije, šljokicama i nizovima bisera. Obe žene su različite – Meredith je više doterana i uglađena, a Marge malo više neuredna i boemska – ali podjednako moderne, i skoro dve i po decenije nakon izlaska filma, i dalje izgledaju divno sveže i savremeno.
Ovo neverovatno modno nasleđe postavlja izazov za Ripleya, nadolazeći Netflix-ov režirani prikaz klasika, ovaj put sa Andrewom Scottom, Dakotom Fanning i Johnnyem Flynnom u glavnim ulogama. Snimljen u svetlo crno-beloj tehnici, ovaj film, možda mudro, ima potpuno drugačiji pristup, sa kostimografima Giovannijem Casalnuovom i Mauriziom Millenottijem koji oblače svoje zvezde u prigušenije i svedenije outfite.
Dok čekamo da vidimo kako se ovaj novi preobražaj upoređuje sa voljenim originalom, osvrćemo se na najbolje kostime iz The Talented Mr. Ripley, u nastavku teksta.
Kratke košulje i kupaći kostimi za sunčanje na Amalfi obali.
Kupaći kostim sa printom za odmaranje na plaži.
Kupovina namirnica u beloj košulji i lepršavoj suknji, upotpunjene sa torbom od pruća i svetloplavom maramom vezanom oko kose.
Diki i Mardž usklađeni su u pletenoj košulji i nežno izvezenoj bluzi s nabranim rukavima i suknji sa dezenom.
Jednostavna, blago providna crna polo majica i bele pantalone opušteno zavrnute do članka.
U oštrom odelu, Tomova transformacija u Dikija je potpuna, ali Meredit krade šou svojim raskošnim baby plavim kaputom, rukavicama u boji slonovače i pažljivo vezanim svilenim šalom.
Za kafu pored Španskih stepenica, Meredit bira kardigan od maslinastog kašmira i isto takvu pufnastu beretku.
Mardž stopira vožnju s Tomom u plavoj haljini sa pojasom, maramom sa printom, trenč kaputom, torbom sa ručkom i sunčanim naočarima koji pristaju italijanskoj filmskoj zvezdi.
Za veče u operi, Meredit se potpuno oblači u šljokičastu balerinu i balske rukavice do lakata.
Mardž, s druge strane, je suptilnija u haljini bez bretela tamnoplave boje.
Da bi se suočila s Tomom u Veneciji, Mardž stvara stilski izgled u svojoj usklađenoj leopard print haljini – predator konačno prilazi svom plenu.
Foto: Profimedia