Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Nežna, promišljena i ukorenjena u kulturološkom dijalogu mode i zen filozofije

Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Kampanja modne kuće Dior za sezonu pre-fall 2025 donosi vizuelni narativ koji oscilira između sna i stvarnosti, između Pariza i Kjota. Snimljena u Japanu pod umetničkom direkcijom Mariae Grazie Chiuri, kroz objektiv renomirane japanske fotografkinje Yuriko Takagi, kampanja evocira tišinu zen bašti, spokojnost tradicionalnih svetišta i efemernost japanskog proleća u pokretu.

Objavljena svega nekoliko nedelja nakon spektakularne Dior revije održane u čuvenom Toji hramu u Kjotu – prvom modnom događaju te vrste unutar ove UNESCO zaštićene lokacije – kampanja deluje kao produžetak tog istorijskog trenutka. Toji, hram iz 8. veka poznat po petospratnoj pagodi i budističkim ritualima, poslužio je kao savršena pozornica za dijalog između mode i kulture. Upravo taj duh dijaloga utkan je u svaki kadar kampanje.

Pet modela – Mika Schneider, Claudia Campana, Dru Campbell, Hanaka Hori i Rinno Ogahara – utelovljuju viziju Chiurijeve o savremenoj heroini, elegantnoj i ukorenjenoj u različitostima. Komadi koje nose svedoče o promišljenom susretu francuske visoke mode i japanskog zanatskog nasleđa. Haljine i tunike inspirisane tradicionalnim kimonima, izrađene su od slojevitih šifona, eterealnih svila i finog tila, dok boje variraju od nežnih pastelnih nijansi – ružičaste, plave, boje slonovače – do zasićenih tonova zlatne i mahovinasto zelene, koje podsećaju na prirodne pigmente iz japanskog slikarstva.

Motivi veza i oslikavanja na tkaninama nisu dekorativni, već narativni: cvetne grane i razgranata stabla oblikovani su u duhu sumi-e tehnike, japanske umetnosti tuša, gde svaki potez nosi značenje. Neki kaputi nose oslikane pejzaže, dok su drugi ukrašeni rafiniranim detaljima u zlatovezu. Uz svaki autfit pažljivo su stilizovane Dior torbe, među kojima se ističe reinterpretirana verzija ikonične Lady Dior torbe sa elementima inspirisanim japanskim origamijem.

Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Stajling Elin Svahn dodatno podvlači poetiku kolekcije – sandale sa platformom daju čvrstinu silueti, dok krupno prstenje i čiste, minimalističke frizure (duge pletenice i strogo zaglađene forme) unose savremeni akcenat. Scenografija sa ogledalskim pločama i reflektujućim podovima omogućava tkaninama da dišu, da se kreću i prelivaju svetlost u svakom uglu – kao u ritualnom plesu.

Ova kampanja nije samo modni editorijal – ona je omaž Japanu kao inspiraciji, kao prostoru kontemplacije, zanata i lepote. Ujedno, ona je i podsećanje da savremena moda ne mora da žrtvuje poetičnost zarad brzine – Dior je, još jednom, pronašao način da tradiciju oblikuje u viziju budućnosti.

Foto: Courtesy of Dior

Najnovije