Nova Gucci Pre-Fall kolekcija Sabata De Sarna donosi osveženje koje balansira između istorije i savremenosti, reinterpretirajući elemente iz prošlih decenija na način koji je istovremeno svestan tradicije i okrenut budućnosti. Inspirisan zlatnim dobom brenda iz 1970-ih, De Sarno istražuje ležernu eleganciju koja je postala prepoznatljiv deo DNK Gucci identiteta, ali sa twistom koji se kloni sentimentalne nostalgije.
Kroz odvažne boje, inovativne krojeve i spoj prošlog i sadašnjeg, dizajner stvara kolekciju koja je i moderna i prepunjena dubokim reverencama prema prošlim vremenima. Ovaj spoj estetike, tehničke preciznosti i pažljivo odabranih detalja donosi novu interpretaciju legenardnih Gucci komada, sve sa ciljem da predstavi novitete koji ne gube na autentičnosti brenda.
Očuvanje Gucci kodova bez preteranog oslanjanja na retro stil predstavlja izazov za brendove sa bogatom tradicijom, jer su, gotovo po definiciji, današnji objekti nostalgije nekada bili simboli modernosti. Jedna od ključnih strategija De Sarna da razbije ovu prepreku su njegova kontinuirana istraživanja “pogrešnih boja”: prepoznatljivi Gucci komadi u kombinacijama koje ne biste mogli da zamislite ni u verzijama koje su inspirisale ove reinterpretacije. Među primernim komadima su se našli rebrasti džemperi od vune u kombinacijama sa šarenim ivicama od šljokica, u nijansama lavande i limuna. U izložbenom prostoru našle su se i lažne bunde u boji šećerne vate u istim slatkastim tonovima, dok su na drugim komadima bile varijacije njegovog centralnog dijaloga sa maslinastim i bobičastim burgundcem.
Još jedan De Sarno trik za vraćanje početne tačke u budućnost bio je postavljanje očigledno savremenog uz očigledno istorijsko. Slično tome, cvetni dezen sa arhive u Firenci je preoblikovan u pamuk/vunu džakard jaknu, kao i svile haljine. Postojali su razmišljeni skretanja ka širim proporcijama i snažno obojenoj militariji u ženskoj garderobi, te tonalskoj harmoniji Ivy League stila u muškoj modi. De Sarno je prekinuo specifičnu 1970-ih magiju pantalona sa zvonastim nogavicama, predstavljajući ih sa šlicem koji ide nekoliko centimetara uz šav od prednjih rubova: sve u cilju da se istaknu mokasine sa dvotonskim okovom ili svilenkaste patike.
Džemperi sa lopapeysa dezenom bili su posuti šljokicama, a skraćeni shearlinzi su bili živopisno obojeni kako bi odražavali isti islandski materijal. Kaput sa raglan rukavima u princ od Vels šaru, sa burgundijom koja se pojavljuje ispod kragne, bio je isečen sa De Sarno omiljenim box plisama na leđima i dva bočna otvora: retro, ali i van tih granica. Veliki deo ove kolekcije bio je posvećen pažljivo razmotrenim detaljima u silueti i vizuelnoj teksturi koja je stvorena kako bi ponudila novitet. Takođe su postojali tragovi ručne izrade i zanatske veštine u haljinama sa makrame cvetovima i bogato obrađenoj koži.
Sabato De Sarno je visoko tehnički i strastveno precizan dizajner koji je pomerio granice Gucci brenda, odmaknuvši ga od pristupa “svega, svuda, odjednom” koji je prethodio njegovom dolasku. Ipak, kao što je Karl Lagerfeld jednom primetio: “Moda se sastoji od dve stvari: evolucije i njenog suprotnog.” Ponekad De Sarno možda igra sa idejom uvođenja suprotnosti—bilo u silueti, naraciji ili nečemu sasvim drugačijem—kako bi stvorio okvir u kojem će se istaknuti specifične suptilnosti Gucci evolucije koju nastavlja da oblikuje.
Foto: Gucci