Kako će Matthieu Blazy doprineti Chanel kodovima?

Reinterpretacija tradicionalnih vrednosti

Sa dolaskom Matthieu Blazy-a kao novog umetničkog direktora kuće Chanel, svet mode ulazi u uzbudljiv period promjena. Iako je njegov prethodni rad u Bottega Veneta stekao brojne obožavaoce, izazov koji je pred njim u Chanelu je mnogo veći. Ovde nije samo reč o nadmašivanju nasleđa Karl Lagerfelda, već o tome kako preneti kreativnu viziju na brend čiji kodovi i tradicija dugi niz godina definišu vrhunski luksuz.

Kako će Matthieu Blazy doprineti Chanel kodovima?
Matthieu Blazy

Matthieu Blazy je tokom svog mandata u Bottega Veneta dokazao da je sposoban da donese svežinu i inovativnost u klasične elemente, a sada, preuzeće odgovornost za reinterpretaciju onih istih tradicionalnih vrednosti koje su učinile Chanel legendarnim. Njegov rad do sada pokazuje da nije samo dizajner, već i umetnik sa sposobnošću da balansira između prošlosti i budućnosti, tradicije i inovacije, što mu daje mogućnost da oblikuje novu eru za jedan od najpoznatijih brendova na svetu.

Tokom poslednjih 18 meseci, jedno pitanje dominiralo je razgovorima na modnim koktelima kao nijedno drugo. Zašto se dešava neobična smena talenata u najpoznatijim modnim kućama? Ovaj fenomen, poznat kao igra muzičkih stolica, sve više postaje uobičajena pojava, jer su mnoge istorijske modne kuće nedavno dovele sveže talente kako bi ih odvele u budućnost. Međutim, kako veliki dizajneri skaču s brenda na brend kao LinkedIn lideri mišljenja, ostavljaju upražnjena mesta i šire glasine. Pitanja poput „Šta se dešava u Fendiju?“ i „Gde će završiti Galliano?“ postala su dominantna u online diskursu, dok su spekulacije koje su povremeno prelazile granice zabavljale i uzbudile modnu zajednicu.

Međutim, nijedno pitanje nije izazvalo toliku pažnju i modnu spekulaciju kao što je to bio slučaj sa izborom novog kreativnog direktora Chanela, mesta koje je bilo upražnjeno otkako je Virginie Viard napustila brend u junu. Karl Lagerfeld i njegovih 36 godina u Chanelu ostavili su ogromne cipele koje je trebalo ispuniti. U mesecima koji su usledili, spominjali su se mnogi kandidati, uključujući Marc Jacobs, Hedi Slimane, Simon Porte Jacquemus, pa čak i Sofia Coppola, dok su se u komentarima na Instagramu vodile žustre rasprave.

Ali nakon gotovo šest meseci, najveća modna pozicija na svetu konačno je popunjena. 12. decembra, Chanel je objavio da će Matthieu Blazy biti njihov novi umetnički direktor.

Za one koji nisu upoznati sa dizajnerom, Blazy je poslednje četiri godine proveo kao kreativni direktor Bottega Veneta, polako preuzevši poziciju od Daniel Lee-a 2021. Tokom svog mandata u ovoj italijanskoj modnoj kući, Blazy je kreirao bestselere u kategoriji aksesoara, kao i zapažene ready-to-wear komade koji su stekli simpatije kritičara. Njegova biografija takođe uključuje rad u Maison Margiela i Celine. Međutim, uprkos njegovim nedavnim trijumfima, bio je prilično neočekivani kandidat za Chanel. Zapravo, trebalo mi je nekoliko dana da se detaljnije upoznam sa njegovim kolekcijama i da shvatim njegovu viziju. Danas sam potpuno uverena u njegov potencijal.

Pitanje koje se postavlja je: Kakva će biti nova era Chanela? Do njegovih još neobjavljenih prvih kolekcija, teško je predvideti kako će Blazy pristupiti Coco-ovim klasičnim tweed kompletima i prepoznatljivim torbama. Ipak, ako se oslonimo na njegovu kratku ali vrlo uticajnu eru u Bottega Veneta, ima mnogo razloga za uzbuđenje, ali i nekoliko dizajnerskih potpisa koji će, sigurno, preći sa njim u Chanel.

Bottega Veneta Ready to Wear kolekcija za jesen/zimu 2023-2024 pokazala je Blazy-jevu sposobnost da oživi brendove potpise bez gubitka njihove suštine. Njegova sposobnost da unese svežinu u klasične elemente, kao što je brendov poznati Intrecciato tkanje, dok istovremeno istražuje tehniku kože na inovativan način, učinila je njegov rad nezaboravnim. Tokom svoje karijere, Blazy je smelo eksperimentišao sa kožnim resicama i čudnim, ali efektivnim siluetama. Istovremeno, on zna kada da se vrati korenima brenda, kao što je to slučaj sa novim pristupima Chanel-ovim kodovima iz prošlih decenija, uključujući inspiraciju iz 1930-ih godina ili haute couture Chanel Bride.

Pored toga, njegov talenat za kreiranje torbi sa statusom „It Bag“ je već dokazao uspeh. Za samo tri godine, Matthieu Blazy je kreirao dva apsolutna hita, Sardine torbu i Andiamo torbu, što je za svakog kreativnog direktora prava retkost. Činjenica da je stvorio takve prepoznatljive aksesoare govori o njegovoj sposobnosti da uoči šta čini torbu zaista specijalnom. S obzirom na to da Chanelove flap torbe ostaju jedne od najvrednijih i najtraženijih torbi na tržištu, Blazy ima sve preduslove da unese svežinu i u ovu kategoriju. U tom kontekstu, nova generacija Chanel torbi mogla bi da ponese njegov prepoznatljiv dizajn.

Šta je još zabavnije u svetu mode od Blazy-eve opsesije resicama? Njegovo ludilo sa resicama postalo je jedan od najzabavnijih delova njegovih kolekcija. Njegova kreativnost, koja se neprestano razvijala kroz svaku novu kolekciju, kulminirala je u neverovatnim komadima poput haljine u obliku morske anemone iz kolekcije jesen 2024. godine. Iako je njegov rad ponekad bizaran, on je uvek bio duboko kreativan, a resice su postale njegov zaštitni znak. Chanel, sa svojim carstvom tweed-a, idealno je mesto za Blazy-a da nastavi sa stvaranjem svog posebnog dizajnerskog pečata.

Njegov mandat u Bottega Veneta biće upamćen i po duhovitosti. Sve što je dotakao, od dizajniranja vreća za zeleni grašak inspirisanih Richard Scary-jem, pa do postavljanja kampanje sa temom otmice vanzemaljaca, bilo je začinjeno nesvakidašnjim humorom. Matthieu Blazy je dokazao da ozbiljna moda ne mora biti ozbiljna, a možda upravo taj duh neserioznosti može biti upravo ono što Chanelu treba.

Matthieu Blazy je stvorio sinergiju sa novim talentima i to je nešto što je definisalo njegov rad u Bottega Veneta. Iako je Chanel često sklon radu sa etabliranim licima, Blazy bi mogao doneti osvežavajući dah u ovu kuću, stvarajući organska partnerstva i privlačeći stvarne obožavaoce brenda.

Na kraju, Matthieu Blazy je ekspert za trompe-l’œil, tehniku optičkih iluzija, koja je postala prepoznatljiva u njegovim kolekcijama. Neke od njegovih najpoznatijih kreacija, poput kožnih flanel košulja i plastičnih torbi koje izgledaju kao papirne kese, savršeno prikazuju njegov talenat da odeću učini nečim što ona na prvi pogled nije. Ovo je još jedan način na koji Blazy balansira između tradicije i inovacije, i upravo je to ono što Chanelu može doneti briljantnu novu eru tweed-a i bisera, koja će biti sve samo ne obična.

Foto: Profimedia, Instagram

Tekst: Natalija Kunić

Najnovije