U vremenima kada luksuzna moda preispituje svoj identitet, Kim Jones pruža odgovor kroz svedenost i preciznost. Njegova jesenja kolekcija za Dior predstavljena je u crnom šatoru, čiju je jednostavnu unutrašnjost definisala belo, arhitektonsko stepenište u stilu Busby Berkeleyja. Minimalistički prostor usmerio je pažnju na suštinu – tkanine i krojeve, temelje koji razlikuju luksuz od masovne proizvodnje.
Iako bi se prvi utisak mogao opisati kao strog, bilo bi pogrešno dizajne nazvati oskudnim. Monohromatske kombinacije deluju odmereno, ali iza te prividne jednostavnosti krije se slojevita sofisticiranost. Uzmimo za primer uvodni izgled: monaški crni kaput, transformisan u dužu suknju, evocira futuristički minimalizam.
Detalji su ono što ove kreacije čini izuzetnim. Na primer, preklopljeni izrez na crnoj kožnoj dukserici inspirisan je H-linijom Christiana Diora, dok su staklene perle, rasute poput kiše po ramenima teget odela, podsećanje na majstorstvo couture-a. „Couture ne mora da vrišti. Ponekad se radi o samoj izradi i tkanini, posebno u muškoj modi,“ objasnio je Jones u najavi. „Ova kolekcija istražuje kodove Diora kroz čiste, grafičke linije.“
H-linija, koju je Christian Dior uveo pedesetih godina kao kontrast osamašenim proporcijama New Look-a, donela je eleganciju kroz svedenost. Ovaj pristup, kako Jones smatra, lako se prenosi i u savremenu mušku garderobu.
Povratak arhivima čini se logičnim u trenutku kada se dizajneri fokusiraju na stvaranje komada koji imaju trajnu vrednost. „Danas manje kupujem, ali kada to činim, razmišljam koliko dugo ću nešto nositi,“ primetio je Jones, ističući promene na tržištu. Dior Icons linija, koja nudi sofisticirane klasike – od majica od 800 evra do kaputa od 4.500 evra – idealan je odgovor na tekuću potražnju za investicionim komadima.
Čak i najstroži dizajni u ovoj kolekciji kriju neočekivane obrate, često inspirisane ženskom modom. Crna satenska bluza sa balon rukavima diskretno je otvorena na leđima, dok su bomber jakne izrađene od vezane kože dobijale skulpturalnu formu. Utility jakne obogaćene su dramatičnim detaljima poput podignute kragne na vezivanje i rukava sa kaiševima.
Jones se osvrnuo i na istoriju, prepoznajući trenutke kada su muškarci nosili živopisne svilene kapute sa bogatim damask uzorcima. Tu estetiku interpretirao je kroz kimono jakne sa pojasom i ružičasti satenski ogrtač, ukrašen motivima preuzetim iz Diorove čuvene haljine Pondichéry iz 1948. godine.
Iza svega ovoga stoji ideja o trajnosti. „Kada radite u kući poput Diora, uvek razmišljate o tome šta će ostati u arhivi,“ izjavio je Jones, koji je nakon revije primio Orden legije časti, najviše priznanje Francuske za doprinos modi.
Međutim, Jones pažljivo osluškuje i sadašnjost. Njegovo nedavno putovanje u Kinu otkrilo mu je koliko se percepcije potrošača brzo menjaju. „Ljudi su sve zabrinutiji za životnu sredinu i održivost,“ primetio je. „Mladi sve više istražuju staru kulturu i tradiciju, što nisam ranije primećivao. To mi je bilo fascinantno.“
Dok je razmetljiva potrošnja stvar prošlosti, a tihi luksuz postao suviše predvidiv, Jonesova vizija raskošnog minimalizma očigledno pogađa pravi ton. Ovacije VIP gostiju poput Jay Choua i Roberta Pattinsona jasno ukazuju na to da je ova estetika, elegantna i promišljena, tu da ostane.
Foto; Profimedia