Malo brendova u nedavnoj prošlosti je uspelo da bude u prvom planu najvećih modnih trendova svake godine kao Miu Miu. Iako je brend osnovan 1993. godine, u poslednjih pet godina se ponovo našao u centru pažnje, privlačeći poglede na različitim nedeljama mode nezaboravnim komadima koji izlaze s piste i pokreću trendove.
Od baletanki koje su pokrenule renesansu “balletcore” stila do mikro mini suknji koje su dominirale jesenjim nedeljama mode 2022. godine, revolucija ove modne kuće je u punom jeku. Sve, od naočara, do torbi, do New Balance saradnje, postaje zlatno.
Koliko su ovi komadi postali sinonim za brend, toliko su i Miu Miu devojke.
U ranim danima brenda, brend se oslanjao na popularne poznate ličnosti poput Drew Barrymore i Chloe Sevigny da predstavljaju svoj stil.
Chloe Sevigny je imala popularnu kampanju 1996. godine i tada je takođe hodala na reviji. Godine 2020. glumila je u još jednoj kampanji pod nazivom “Icons” uz Kim Basinger.
Legendarna kampanja Drew Barrymore iz 1995. godine ostaje nezaboravan modni trenutak u njenoj karijeri. Drew Barrymore i Chloe Sevigny kao lica brenda simbolizovale su nešto veće od samo još jednog modnog brenda koji radi sa A-listama; pokazalo je da brend želi da se poveže sa umetnicima koji su navikli da rade sa kontrastima i koji su navikli da utelovljuju složen i svestran identitet.
Šta čini Miu Miu devojku?
Prema nedavnom članku u New York Times-u, ovaj izraz koristi se u modnoj industriji već nekoliko decenija, ali je tek u poslednjih nekoliko godina ušao u javnu sferu kada je brend eksplodirao u popularnosti. Možda se arhetip može pripisati interesovanju Miuccie Prade za paradokse i kontradikcije, ali ovu titulu nosi neko ko je ujedno potpuno poznat i jedinstven za estetski izraz brenda.
Miuccia Prada je sama opisala Miu Miu devojku u istom članku u New York Times-u kao balans između kontradiktornih osobina. “Postoji snaga i nežnost,” rekla je u članku. “Na primer, možete želeti da budete lepi i nežni, ali takođe i inteligentni, politički… Ona nije nepoznata, jer je prisutna u svima nama.”
Nova lica brenda
Danas, ažurirani spisak A-list glumaca, muzičara i modela preuzeo je ovu titulu. Sa glumcima kao što su Emma Corrin, Stormy Reid, Elle Fanning i Sydney Sweeney koji redovno nose kreacije brenda na premijerama i crvenim tepisima.
Pored toga, supermodeli i zvezde kao što su Gigi Hadid i Hailey Bieber imali su velike trenutke u kampanjama sa brendom. Hailey je krasila prolećnu kampanju 2022. godine, dok je Gigi oživela stari holvudski glamur u kampanji za torbe 2024. godine.
Muzičari poput Troye Sivan i FKA Twigs takođe su hodali na revijama ove modne kuće, nastavljajući tradiciju brenda da angažuje neočekivane goste za svoje revije.
Pevačica i kantautorka Ethel Cain takođe je hodala na reviji i takođe je zvezda ovogodišnje kampanje za jesen/zimu. Ovaj spisak različitih ambasadora brenda, od supermodela do alternativnih indie umetnika, pokazuje posvećenost brenda da radi sa kontradikcijama i da dokaže da su njegovi dizajni svestrani.
Sa stalnim usponom uspeha i popularnosti brenda u poslednjih nekoliko godina, jasno je da će ova titula nastaviti da bude tražena od svih vrsta zvezda. Sada više nego ikada, uticaj ovog brenda preuzima modnu industriju i sve oči su uprte u brend da vide kako će se koncept Miu Miu devojke dalje razvijati.
Foto: Instagram, Profimedia, Miu Miu
Tekst: Natalija Kunić